پیش‌بینی بهای 2300 دلاری فلز زرد

هر اونس طلا 1956 دلار شد



هر اونس طلای جهانی روز گذشته برای ساعاتی وارد کانال قیمتی هزار و 960 دلار شد و با اندکی عقبگرد روی هزار و 956 دلار باقی ماند. در تاریخ 4 مرداد ماه هر اونس طلا پس از 9 سال از هزار و 900 دلار عبور کرد و در روز ششم مرداد با قرار گرفتن روی قیمت هزار و 936 دلار، رکورد تاریخی قیمت فلز زرد شکسته شد.
اما همانگونه که بسیاری از مؤسسه‌های معتبر و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند، باید منتظر قیمت‌های بالاتری برای طلای جهانی بود و قرار نیست سقف قیمتی به همین جا ختم شود. مهمترین عاملی که طی ماه‌های اخیر موجب شد تا هر اونس طلا تمام رکوردهای قبلی خود را بشکند و راه کانال 2 هزار دلار را در پیش گیرد، شیوع کرونا و پاندمی آن در سطح جهان است که اقتصاد جهان را با چالش‌های بسیاری همراه کرده است. در این شرایط یک‌بار دیگر سرمایه‌گذاران به امن‌ترین محل سرمایه‌گذاری یعنی طلا پناه آورده‌اند. البته رشد قابل توجه قیمت طلا و چشم‌انداز صعودی آن باعث شده تا عطش بانک‌های مرکزی جهان نیز برای خرید این فلز ارزشمند افزایش یابد. بدین‌ترتیب رشد چشمگیر تقاضای طلا طی ماه‌های اخیر باعث شده تا قیمت این کالا بشدت افزایش یابد.
پیش‌بینی گلدمن ساکس از قیمت ۲۳۰۰ دلاری طلا
بانک امریکایی گلدمن ساکس با توجه به انتظارات برای پایین ماندن نرخ‌های بهره امریکا و فضای مساعد برای طلا به عنوان دارایی امن، پیش‌بینی قیمت ۱۲ ماهه هر اونس طلا را به ۲۳۰۰ دلار افزایش داد.
به گزارش ایسنا، افزایش قیمت طلا تحت تأثیر عوامل مختلف شامل انتظارات تورمی، تنش‌های سیاسی و افزایش شیوع ویروس کرونا روی داده است. افزایش تقاضای خرید به رشد ۲۷ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون کمک کرده و طلا روز سه‌شنبه به رکورد تاریخی ۱۹۸۰ دلار و ۵۷ سنت صعود کرد. گلدمن ساکس اعلام کرد، ما همواره تأکید کرده‌ایم که طلا، ارز روز مباداست بخصوص در فضایی مانند فضای فعلی که دولت‌ها در حال پایین آوردن ارزش ارزهای مهم و کاهش نرخ های بهره به رکورد تاریخی پایین هستند. همچنین نگرانی‌های واقعی در‌خصوص جایگاه دلار امریکا به عنوان ارز ذخیره در حال شکل گرفتن است. ما شاهد تداوم افزایش نگرانی‌های تورمی، ادامه ورود سرمایه به صندوق‌های ETF طلا و ضعیف شدن ساختاری دلار هستیم و می‌بینیم که طلا توسط مدیران سرمایه به عنوان پوشش ریسک دلار مورد استفاده قرار می‌گیرد.بر اساس گزارش رویترز، این بانک همچنین با توجه به قیمت بالاتر طلا و چشم‌انداز تقاضای صنعتی برای نقره به خصوص در بخش انرژی خورشیدی، پیش‌بینی قیمت نقره در افق سه، شش و ۱۲ ماهه را به ۳۰ دلار در هر اونس افزایش داد.
رشد 374 دلاری در شش ماه
بررسی قیمت هر اونس طلا طی ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که از آذر پارسال تاکنون طلا بیش از 480 دلار رشد قیمت داشته است. در آذر سال گذشته هر اونس طلا هزار و 470 دلار قیمت داشت که دیروز این نرخ به هزار و 956 دلار رسید. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی سایت «گولدپرایس» هر اونس طلا در یک ماه گذشته بیش از 176 دلار رشد داشته که این میزان افزایش در شش ماه گذشته به 374 دلار می‌رسد. همچنین در یک‌سال اخیر نیز میزان رشد طلا 528 دلار بوده، رقمی که در پنج سال گذشته به 869 دلار و در 20 سال اخیر هزار و 681 دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است.
در مجموع در مقایسه با سال 1971 میلادی که قیمت هر اونس طلا 35 دلار بود، بهای این فلز تا روز گذشته 55 برابر شده است. در سال 2011 میلادی به دلیل بحران بدهی جهانی هر اونس طلا با رسیدن به هزار و 921 دلار بالاترین قله تاریخی خود را فتح کرد و اکنون پس از 9 سال، «کرونا» توانست این رکورد را بشکند.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7407/10/550036/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها