بازشدن گره کور کمربندی فریدونکنار بعد از 20 سال



ساری - گره کور سرنوشت کمربندی جنوبی شهر فریدونکنار در آستانه ۲۰ سالگی آغاز عملیات اجرایی آن سرانجام طی بازدید معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی باز و اعلام شد که این پروژه تا پایان شهریور ماه امسال زیر بار ترافیک می‌رود. به گزارش خبرنگار ایرنا، کلنگ ساخت کمربندی جنوبی فریدونکنار سال ۸۰ به زمین زده شد تا بتواند مشکل ترافیک سنگین داخل این شهر و ارتباط راحت میان غرب و شرق مازندران را برقرار کند، ولی این پروژه تا سال پیش تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی یک سال گذشته هم ۳۵ درصد دیگر به آن اضافه شد. محمدرضا کدخدازاده، معاون وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه به همراه مسئولان استانی و محلی از این کمربندی دارای ۶۵درصد پیشرفت اجرایی بازدید کرد و گفت: متأسفانه کمربندی فریدونکنار فرسایشی شده و بهره‌برداری از آن اولین اولویت پروژه‌های راه و شهرسازی در مازندران برای سال جهش تولید است.
وی افزود: مسائل مربوط به تأمین اعتبار علت اصلی فرسایشی شدن پروژه‌هایی چون کمربندی جنوبی فریدونکنار است که منجر به تغییرات مداوم قراردادها و طولانی شدن زمان بهره‌برداری می‌شود.
وی با اعلام اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای برای تکمیل این پروژه نیمه‌تمام حدود ۲دهه‌ای شده، افزود: طی ۱۸ سال یعنی تا سال گذشته این پروژه حدود ۳۰درصد پیشرفت داشت، در حالی که در یک سال اخیر ما شاهد پیشرفت 65 درصدی آن بوده‌ایم. به دلیل قرار‌گیری فریدونکنار در کریدور شرق به غرب مازندران و وجود بندر در این شهر و ۲ بندر دیگر در شرق و غرب استان (بندر امیرآباد و بندر نوشهر)، روزانه حجم زیادی از خودروهای سنگین وارد شهر فریدونکنار می‌شود و بر بار ترافیکی و مشکلات شهر اضافه می‌کند. مسافران و گردشگرانی که به غرب مازندران سفر می‌کنند چنانچه قصد رسیدن به شرق استان را داشته باشند باید از مرکز شهر فریدونکنار عبور کنند و همچنین سفر از شرق به غرب مازندران هم نیازمند گذر از همین مسیر است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7407/6/550019/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها