انفجار و اعتراض در عراق



همزمان با اعتراضات گسترده ساکنان پایتخت عراق به وضع معیشتی، قطع برق و مشکلات بهداشتی ناشی از شیوع کرونا، وقوع انفجاری در «بغداد» دست‌کم 5 غیرنظامی را مجروح کرد.
به گزارش «اسپوتنیک»، بنابر اعلام نیروهای امنیتی عراق این انفجار در پی چندین حمله راکتی به پایگاه‌های نظامیان ائتلاف تحت رهبری امریکا زنگ خطر را برای این کشور به صدا درآورده است. روز دوشنبه پایگاه نظامی تاجی و پایگاه هوایی «مجید التمامی» در استان صلاح الدین هدف قرار گرفتند. همچنین به گزارش «ایسنا»، «سومریه نیوز» از کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد و یک افسر ارتش عراق و زخمی شدن دو نظامی دیگر در حمله تروریستی منطقه «العکبه» در شهرستان «هیت» استان «الانبار» خبر داد.
اما عراق این روزها از یک سو از سوی بازمانده‌های داعشی تهدید می‌شود و از سوی دیگر موج اعتراضات بویژه در میدان «التحریر» پایتخت، آرامش را از مقامات این کشور گرفته است.
بنابر اعلام رسانه‌های عراق، در جریان ناآرامی‌های اخیر بغداد و تظاهرات اعتراضی مردم به قطع مکرر برق، وضعیت معیشتی و بهداشتی، سه تن  کشته و 21 نفر مجروح شده اند. «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق با محکومیت سرکوب مسلحانه معترضان، اعلام کرد هیچ دستوری برای شلیک صادر نشده و با تعیین ضرب‌الاجل سه روزه به دستگاه‌های امنیتی خواستار روشن شدن سریع ابعاد این حوادث خشونت بار شد، این در حالی است که وزارت کشور از دخالت گروهی جنایتکار در وقایع اخیر سخن گفته است. شنیده‌ها همچنین حاکی از آن است که در تظاهرات اخیر نجف نیز دست کم 20 تن از معترضان در درگیری با نیروهای ضدشورش مجروح شده‌اند. به گفته یک منبع امنیتی، شماری از معترضان با حمله به ورودی استانداری، برکناری استاندار نجف را فریاد می‌زدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7407/4/550009/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها