چهارمین جلسه دادگاه مدیران سابق بانک مرکزی برگزار شد

200 هزار دلار رشوه برای تغییر نرخ ارز





چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده برخی از مدیران سابق بانک مرکزی دیروز به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در ابتدای این جلسه متهم صالحی با حضور در جایگاه درباره رشوه ۲۰۰ هزار دلاری که دریافت کرد، گفت: این مبلغ ۱۱۰ هزار دلار و در زمانی صورت گرفت که ارز مسافرتی ۱۰ هزار دلار بوده است. صالحی برای ۱۱ نفر ۱۱۰ هزار دلار گرفته و گفت که این کار به صورت قانونی بوده است.
در این هنگام شاه‌محمدی نماینده دادستان توضیحاتی درباره رشوه ۲۰۰ هزار دلاری ارائه کرد. او گفت: شهریار دربانی مدعی است که ۲۰۰ هزار دلار به صالحی پرداخت کرده و این جدای از ۲۰۰ هزار دلار دیگر است. این ۲۰۰ هزار دلاری که صالحی به صورت رشوه دریافت کرده در یک کوله‌پشتی بوده است. در ادامه جلسه دادگاه فیلم مواجهه صالحی و دربانی در‌خصوص تغییر نرخ ارز پخش شد که دربانی در این فیلم می‌گوید این ۲۰۰ هزار دلار را به این خاطر به صالحی دادم که مدیونش نباشم چرا که «ریت‌»هایی که در بانک مرکزی جابه‌جا می‌کردند، به نفع ما بود.
نماینده دادستان در ادامه اظهارات حسین‌زاده متهم دیگر پرونده را قرائت کرد و گفت: حسین‌زاده گفته است که صالحی از من تقاضای یک میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در بورس طلب کرد و من گفتم که این پول را ندارم و شرکای ما در ترکیه باید آن را انجام دهند. صالحی به ترکیه رفت و در آنجا شرکای ترکیه به من گفتند اگر به صالحی پول ندهی، صالحی کار ما را در بانک مرکزی گیر می‌اندازد و مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب صالحی واریز کردیم و قرار شد دو ماه بعد آن را بپردازد، اما بعد صالحی گفت که ضرر کرده است و ۵۰۰ میلیون از آن را کسر و مابقی را ماه‌ها بعد پرداخت کرد. حسین‌زاده گفته که تغییر نرخ ارز به نفع ما بود و صالحی این اقدام را انجام می‌داد. حسین‌زاده گفت سود ما ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که ۵۰ درصد آن یعنی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت تغییر نرخ ارز به صالحی پرداخت شده است. نماینده دادستان ادامه داد: صالحی می‌گوید تغییر نرخ ارز ممکن نیست، اما ۳ کارگزاری براساس اسنادی که ارائه شد می‌گویند پول‌هایی که به صالحی داده‌ایم به خاطر تغییر نرخ ارز بوده است.
در ادامه متهم صالحی گفت: تمام کارگزاری‌ها می‌خواستند من را برای خودشان داشته باشند. من به فکر دریافت سکه و ماشین و اینجور موارد نبودم و می‌خواستم از علم خودم استفاده کنم، سهام بخرم و از آن سود بگیرم که نماینده دادستان در پاسخ به او گفت: تغییر ریت ارز به نفع کارگزاران صورت گرفته است و دلار نیز که قابل ردیابی نیست دریافت شده است. شما تبحر داشتید و این ارتشاء را به صورت دلاری که قابل پیگیری نباشد، صورت می‌دادید.
متهم صالحی ادامه داد: به من خانه در خیابان فرشته و بنز اس۵۰۰   پیشنهاد شد، اما من به این کارگزاران می‌گفتم که به جای این کار‌ها به من پول بدهند تا برایشان در بورس که هیچ ارتباطی به بانک مرکزی ندارد سهام خرید و فروش کنم و ۴۰ درصد سود ناشی از آن را به من بدهند. نماینده دادستان در واکنش به این صحبت‌های متهم گفت: صالحی می‌گوید که به من خانه در خیابان فرشته و بنز اس ۵۰۰ پیشنهاد کردند و من نپذیرفتم. بله آقای صالحی شما نپذیرفتید، اما بی‌ام و ۷۳۰ را گرفتید.
قاضی با اعلام ختم جلسه گفت: زمان جلسه بعدی متعاقباً اعلام می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7407/3/550001/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها