اخــــــــبار




رئیسی: با هر روابط ناسالم درون مجموعه قضایی باید برخورد کرد

رئیس قوه قضائیه صبح دیروز با حضور در جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، اجرای قانون و نظارت دقیق بر نظام اداری را نخستین و مهم‌ترین وظیفه مدیران اجرایی عنوان کرد و گفت: شاخص موفقیت یک مدیر، عمل دقیق به قوانین و مقررات و برنتابیدن کوچک‌ترین تخلف و تخطی از قانون است و مدیر موفق کسی است که فساد و تخلف را ضد ارزش می‌داند.
به گزارش میزان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه هیچ دستگاه و مدیری از اجرای قانون مستثنی نیست، افزود: گاهی برخی مدیران اجرایی به احکام دیوان اعتراض دارند که می‌توانند آن را از مسیر قانونی پیگیری کنند، ولی کسی حق ندارد به این بهانه در مقابل رأی مرجع صالح قضایی بایستد و باید با افراد مستنکف، طبق قانون و ضوابط برخورد شود.
رئیسی همچنین بر لزوم شفافیت عملکرد و برخورد با فساد درون مجموعه دیوان عدالت تأکید کرد و گفت: قلمی که در دست شماست کار‌ها می‌کند، هرگونه روابط ناسالم درون مجموعه قضایی به اعتبار، تلاش و آرای صادره ضربه می‌زند و باید مضر تلقی شده و با آن برخورد کرد.‌


دومین نامه به قالیباف درباره انتخاب رئیس دیوان محاسبات
فرآیند انتخاب بذرپاش «مخدوش» است

گروه سیاسی/ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس باز هم مخاطب نامه‌ای بابت ریاست مهرداد بذرپاش بر دیوان محاسبات شد. نامه‌ای که دیروز منتشر شد و نویسنده آن محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، رئیس کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس است. یک روز قبل از آن الیاس نادران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بود که در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس معترض شد که فرآیند قانونی بررسی صلاحیت بذرپاش در مجلس برای ریاست دیوان محاسبات طی نشده است. از جمله مسائل مورد اشاره این نماینده تهران، عدم بررسی سوابق شغلی بذرپاش و همین‌طور عدم استعلام آنها از مراجع ذیصلاح بود. حالا حسین‌زاده بحرینی هم مانند نادران در نامه‌ای که سایت «الف» آن را منتشر کرده، به فرآیند بررسی صلاحیت و انتخاب بذرپاش معترض شده.
نماینده مشهد توضیح داده که کمیسیون برنامه و بودجه برخلاف مصوبه کمیسیون آیین‌نامه داخلی شرط «20 سال سابقه کار مدیریتی» را به «20 سال سابقه کار» تقلیل داده است. آن طور که بحرینی توضیح داده، کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در جلسه‌ای که روز 24 تیرماه تشکیل شده بود، بر اساس اختیار خود طبق تبصره 3 ماده 51 آیین‌نامه داخلی مجلس، سابقه کار برای نامزدهای ریاست دیوان محاسبات را تحت عنوان «سابقه کار مدیریتی» به تصویب می‌رساند. بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، این مصوبه تنها توسط خود کمیسیون و یا استفساریه صحن مجلس قابل نسخ است. تبصره یادشده در آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید: «نحوه انتخاب نامزدهای ریاست و دادستان دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات طبق آیین‌نامه‌ای است که توسط کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تهیه می‌شود و به تصویب کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس می‌رسد.» بحرینی تأکید کرده که مصوبه کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در همان روز 24 تیرماه به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ابلاغ شده است.
 با این تفاسیر او نوشته که فرآیند انتخاب بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات «مخدوش» و تخطی از آیین‌نامه داخی مجلس برای آن «محرز» است.
وی در نامه خود از قالیباف خواسته است: «ضروری است رئیس محترم مجلس به استناد تبصره 2 ماده 96 قانون آیین‌نامه داخلی، از رعایت آیین‌نامه مزبور در فرآیند انتخاب رئیس دیوان محاسبات اطمینان حاصل نموده و نمایندگان محترم و افکار عمومی را مستدلاً از رعایت آن مطمئن فرمایند.» تبصره مورد اشاره در این بخش از نامه بحرینی به قالیباف می‌گوید: «اساسنامه سازمان‌ها، نظام مالی و ساختار تشکیلات مربوط به مجلس شورای اسلامی به جز امور قانونگذاری و همچنین ضوابط اجرایی و دستورالعمل‌ها کلیه اختیارات موضوع این ماده به تصویب کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس خواهد رسید.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7407/2/549997/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها