رئیس دفتر رئیس جمهوری :

کنکور به جای 2 روز در 4 روز برگزار می‌شود


رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیأت دولت   در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات کمکی و تسهیلات ودیعه مسکن از سوی دولت گفت: با توجه به افزایش اجاره بها از اوایل امسال، دولت دو اقدام را در دستور کار قرار داد. اقدام اول تعیین سقف برای افزایش اجاره‌‌بها بود که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به وزارت راه و شهرسازی محول شد و در نهایت بر‌اساس پیشنهاد وزارت راه، افزایش پله‌ای اجاره‌‌بها به میزان 25 درصد در تهران، 20 درصد در کلانشهرها و 15 درصد در شهرهای دیگر در ستاد به تصویب رسید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی با بیان اینکه تصویب این رویه و ابلاغ آن به همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه، آرامشی نسبی در بازار اجاره مسکن ایجاد کرد، افزود: با توجه به تبعات اقتصادی کرونا که فشار مضاعفی را در زمینه اجاره مسکن ایجاد کرده بود، دولت در اقدامی تکمیلی 20 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای اعطای وام ودیعه مسکن، در اختیار بانک‌ها قرار داد که از سوی بانک مرکزی نیز بررسی و تصویب شده و روند اجرایی ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات نیز آغاز شده است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره نگرانی‌های موجود در فضای جامعه برای برگزاری کنکور اظهار داشت: در این‌باره در ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته اجتماعی-امنیتی بحث‌های مفصلی شده است. بالاخره بیش از یک میلیون جوان از یک‌سال پیش برای شرکت در این آزمون زحمت کشیده‌اند. از سوی دیگر با وجود اینکه چند بار برگزاری آزمون کنکور به تعویق افتاده است، تمام پیش‌بینی‌ها از سوی سازمان جهانی بهداشت و مراجع بین‌المللی معتبر دیگر، حکایت از آن دارد که وضعیت همه‌گیری کرونا در پاییز با توجه به شیوع آنفلوانزا بدتر از امروز خواهد بود. وی با بیان اینکه برخی موافق برگزاری و برخی مخالف برگزاری کنکور هستند، گفت: برگزاری آزمون کنکور چند بار به تأخیر افتاده اما این بار وزارت بهداشت تمهیدات فوق‌العاده‌ای اتخاذ کرده است.
دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای برای برگزاری کنکور تدوین شده که به شکل کامل هم اجرا شده است. کنکور امسال به جای دو روز در طول 4 روز برگزار می‌شود. تمام مراکز برگزاری آزمون به‌طور کامل ضدعفونی شده و فاصله استقرار شرکت‌کنندگان از 1 متر و 20 سانتی‌متر مصوب نیز بیشتر در نظر گرفته شده است. رئیس دفتر رئیس جمهوری تأکید کرد: جوانانی که می‌خواهند در کنکور شرکت کنند، آینده‌سازان کشور هستند و مسئولانی که برای برگزاری کنکور تصمیم‌گیری کرده و آن را برگزار می‌کنند برای سلامت این آینده‌سازان کشور همان قدر نگران و دغدغه‌مند هستند که برای سلامت فرزندان خودشان دغدغه دارند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7407/1/549983/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها