اخبـــــار




بنا بر اعلام رئیس رگولاتوری
اخطار دوم برای اپراتورهای متخلف صادر شد

حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در توئیتر نوشت: دو روز قبل، دادگاه رسیدگی به تخلف گرانفروشی اپراتورهای تلفن همراه، در تعزیرات حکومتی، برگزار شد و منتظر صدور حکم هستیم. به گزارش «ایران»، معاون وزیر ارتباطات در ادامه این توئیت نوشت: طبق روال پروانه، اخطار دوم هم برای اپراتورهای متخلف صادر شده و در صورت ادامه تخلف، کاهش مدت پروانه را اعمال خواهیم کرد.
گفتنی است هفته گذشته رئیس رگولاتوری از ابلاغ جریمه ۲ میلیارد تومانی به اپراتورها (ایرانسل و همراه اول) خبر داد و به ایرنا گفت: به دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از سوی اپراتورها و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، جریمه دو میلیارد تومانی را به دو اپراتور ایرانسل و همراه اول ابلاغ کردیم. جریمه نقدی قدم اول برای برخورد با تخلف است و در صورت استمرار این مسأله، قطعاً روال‌های دیگر را در پیش خواهیم گرفت. وی اضافه کرد: تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه و مواردی از این دست، مصوبه‌های قانونی است که می‌توانیم با استناد به آن‌ها تخلفات را پیگیری کنیم.

فرآیند قطع خطوط تلفن ثابت بدهکار اعلام شد

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران چگونگی فرآیند قطع تلفن ثابت را در صورت عدم پرداخت هزینه کارکرد، تشریح کرد. به گزارش «ایران»، محمدرضا بیدخام با بیان اینکه مدت ‌زمان عدم پرداخت بدهی خطوط تلفن ثابت تا قطع یک‌طرفه، دوطرفه و درنهایت واگذاری خط به غیر، فرآیندی با زمان حداکثر یک سال و ۱۵ روز است، اظهار داشت: طی این مدت به روش‌های مختلف از درگاه‌های اطلاع‌رسانی شرکت مخابرات ایران به مشترکان درباره میزان بدهی‌ اطلاع‌رسانی می‌شود. وی افزود: هرگاه مشترک مشمول قطع خط تلفن به‌دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات می‌تواند خط تلفن مشترک بدهکار را ابتدا به‌مدت حداقل دو هفته یک‌ ‌طرفه کند؛ درصورت عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر، ضمن اطلاع‌رسانی به مشترک، نسبت به قطع خط تلفن وی به طور کامل (دوطرفه) اقدام می‌کند.
بیدخام تأکید کرد: خطوط با میزان بدهی بالای ۲۰ هزار تومان، پس از عدم پرداخت در یک دوره، به‌صورت یک طرفه قطع شده و پس از گذشت ۱۵روز در صورت عدم پرداخت مجدد، خط به‌صورت دو طرفه قطع می‌شود. همچنین در مورد دیگر خطوط با بدهی کمتر از ۲۰ هزار تومان، اگر در دو دوره متوالی فارغ از مبلغ بدهی، صورتحساب پرداخت نشود، خط مذکور نیز به‌صورت یک طرفه قطع می‌شود. وی افزود: البته در میان دوره، برای مشتریان پس از پرداخت تا به ۸۰ درصد ودیعه نرسد، ارتباط قطع نمی‌شود و برای مشتریان اعتباری و کسانی که ودیعه ندارند در ۲۰ هزارتومان، قطع ارتباط انجام می‌شود.  

شرکت ارتباطات زیرساخت:
اختلالی در شبکه اینترنتی کشور وجود ندارد

شرکت ارتباطات زیرساخت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ گونه اختلالی در شبکه‌ اینترنت کشور وجود ندارد. به گزارش مهر، در پی انتشار بیانیه کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هیچ گونه اختلالی در شبکه اینترنت کشور وجود ندارد. دراین اطلاعیه آمده است: محدودسازی سرویسGoogle AMP به دستور مقام قضایی خطاب به اپراتورها رخ داده که پس از بررسی مجدد، این دستور با مساعدت مقام قضایی طی چند ساعت لغو شده است. در پایان این اطلاعیه با اشاره به پاسخگویی و اطلاع‌رسانی سریع مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت در حوادث و اختلالات اینترنتی کشور طی سال‌های اخیر، به اهمیت فراوان پایداری شبکه و سرویس‌ها برای کسب‌وکارهای آنلاین و اهتمام شرکت ارتباطات زیرساخت به این مهم اشاره شده است.

توئیتر لینک های مروج خشونت را بلوکه می کند

توئیتر اعلام کرده از این پس لینک‌هایی را که در پست‌های ارسالی کاربران مروج خشونت و ابراز نفرت پراکنی تشخیص دهد، بلوکه می‌کند. به گزارش فارس، توئیتر سیاست‌های خود را به روز کرده تا لینک‌های حاوی محتوای مروج خشونت و نفرت را که در پست‌های کاربران ارسال می‌شود بلوکه کند. توئیتر قبلاً از سیاست‌های سختگیرانه خود برای ممنوع کردن پست‌های مروج خشونت و نفرت هم خبر داده بود، اما این سیاست برای اولین بار لینک‌های ثالث و خارجی را نیز در بر می‌گیرد. پیش از این برخی کاربران متخلف توئیتر برای تداوم تخلفات خود با لینک دادن به سایت‌های نفرت پراکن کاربران را به سمت آنها هدایت می‌کردند و از انتشار مستقیم مطالب خود در توئیتر خودداری می‌کردند. توئیتر اعلام کرده که اعمال این سیاست را از امروز ۳۰ جولای آغاز می‌کند و در این زمینه کاملاً سختگیرانه عمل خواهد کرد. از همین رو حساب‌هایی که به طور مکرر به سایت‌های مروج خشونت و نفرت پراکن لینک دهند نیز تعلیق و در نهایت مسدود خواهند شد.

چگونه در واتس اپ استیکر بارگذاری کنیم

واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان موبایل است. اما با اینکه کار با واتس‌اپ بسیار ساده به‌نظر می‌رسد، گاهی برخی از فعالیت‌ها مثل دانلود کردن استیکر‌ها بسیار سخت به نظر می‌رسد. به‌گزارش انتخاب، شما می‌توانید براحتی برای دانلود و استفاده از استیکر‌ها در واتس‌اپ عمل کنید. این کار براحتی قابل انجام است. واتس‌اپ اجازه می‌دهد تا کاربر  متن، پیام‌های صوتی، فیلم، استیکر‌ها، گیف‌ها و ایموجی‌ها را ارسال کند. اگر کاربر اندروید هستید، می‌توانید مراحل زیر را برای بارگیری و استفاده از استیکر‌ها در واتس اپ دنبال کنید:
مرحله ۱: ابتدا واتس‌اپ را در دستگاه اندروید خود باز کنید.
مرحله ۲: در مرحله بعد، روی یک چت فردی یا گروهی ضربه بزنید.
مرحله ۳: برای اضافه کردن یک استیکر، باید روی گوشه سمت راست روی نماد Emoji> Stickers> Add plus (+) ضربه بزنید. با این کار قسمت Sticker pack باز می‌شود.
مرحله ۴: روی بارگیری در کنار بسته استیکر مورد نظر برای دانلود ضربه بزنید.
مرحله ۵: پس از اتمام بارگیری، به عقب برگردید.
حال به بخش استیکر برگردید، می‌توانید بسته جدیدی را در کنار استیکر‌های اخیراً استفاده شده مشاهده کنید. روی هر استیکر ضربه بزنید. کاربران آیفون می‌توانند مراحل زیر را برای بارگیری و استفاده از استیکر‌ها در واتس اپ دنبال کنند.
مرحله ۱: ابتدا واتس اپ را روی آیفون خود باز کنید.
مرحله ۲: در مرحله بعد، یک گپ شخصی یا گروهی را باز کنید.
مرحله ۳: برای اضافه کردن بسته‌های استیکر، باید روی نماد استیکر>  ضربه بزنید.
مرحله ۴: روی نماد بارگیری در کنار استیکر بسته‌ای که می‌خواهید بارگیری کنید، ضربه بزنید.
توجه: پس از بارگیری، فلش رو به پایین را تیک بزنید.
حال، دقیقاً مانند اندروید، باید در بخش استیکر‌ها به عقب برگردید و بتوانید در کنار استیکر‌های اخیراً استفاده شده، بسته جدید را مشاهده کنید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7407/17/549960/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها