آژیر قرمز کرونا در تـــهـران به صدا درآمد




دیروز فوتی‌های مبتلا به ویروس کرونا در کشور رکورد زد. در این میان، تهران بالاترین آمار فوتی را در بین دیگر استان های کشور دارد.
 بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در روز هفتم مردادماه، 235 بیمار  در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند. گزارش‌های دکتر سیما سادات لاری نشان می‌دهد در همین روز 2 هزار و 667 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 687 نفر از آنها بستری شدند.
همچنین با جان باختن 235 بیمار جدید مجموع جانباختگان این بیماری به 16 هزار و 147 نفر رسید. اگر چه بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در حال حاضر 15 استان در وضعیت قرمز و 11 استان در شرایط هشدار قرار دارند، با این حال تهران، به عنوان پرجمعیت‌ترین و پرترددترین استان کشور برای اولین بار بعد از خیز اول بیماری در وضعیت قرمز قرار گرفت.  مسئولان وزارت بهداشت معتقد هستند که اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها در تهران باید جدی‌تر تلقی شود، چراکه تعداد موارد بستری روزانه در کشور، به دوران اوج پیک بیماری در اسفندماه نزدیک شده است و وضعیت شیوع بیماری در کشور، رو به افزایش رفته و نگران‌کننده است.
 پیش از این هم ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، عنوان کرده بود که تقریباً کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد و تهران به منبع پخش ویروس کرونا در کشور تبدیل شده است، به طوری که روزانه 600 بیمار جدید مبتلا به کرونا در این شهر بستری می‌شوند.
به گفته او، زمانی که این روندها افزایشی باشد، مرگ و میر هم بیشتر خواهد شد و اکنون تهران به منبع پخش بیماری به کل کشور تبدیل شده است و چرخش زیاد است. بویژه در شهرستان‌های اطراف تهران مانند البرز، هرکسی که از تهران به شهرستان‌های اطراف در رفت و آمد است، می‌تواند افراد دیگر را آلوده کند.
معاون کل وزارت بهداشت، چرایی آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا را کاهش رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مقاطعی از سطح جامعه می‌داند و معتقد است، عادی‌سازی شرایط و عادی پنداری شیوع بیماری که در مردم رخ داد، باعث ایجاد این تغییرات شد، با این حال مقامات بهداشتی کشور، تأکید دارند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک، شاهد  کاهش آمار مبتلایان خواهیم بود و ظرف 4 الی 6 هفته بعد، موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا کم خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7406/1/549922/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها