گفت‌و‌گوی «ایران» با هادی ساعی که به‌عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شد

همیشه ورزشی بوده ام، در این سال‌ها نه قیافه‌ام سیاسی شده و نه تیپم


محمد محمدی سدهی / انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک دیروز (سه‌شنبه) در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در نهایت هادی ساعی در یک رقابت نزدیک با کسب ۸ رأی و تنها یک رأی بیشتر نسبت به زهرا نعمتی به‌عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران و مجتبی عابدینی به‌عنوان نایب رئیس انتخاب شد. برای ریاست کمیسیون زهرا نعمتی، هادی ساعی، آرش میراسماعیلی و سعید حسنی‌پور کاندیدا بودند که آرش میراسماعیلی و سعید حسنی‌پور انصراف دادند. این انتخابات با برخی حواشی هم همراه بود که بحث لفظی کیکاووس سعیدی(دبیر کل کمیته ملی المپیک) و ساعی بر سر آیین نامه، تهدید بهداد سلیمی به ترک کمیسیون و درخواست الهه احمدی و زهرا نعمتی برای تعویق انتخابات از جمله این حواشی بود.
هادی ساعی ، رئیس جدید کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در خصوص انتخابش به خبرنگار«ایران» گفت:‌«کمیسیون ورزشکاران در IOC یکی از مهم‌ترین کمیسیون هاست و مسئولیت‌های این کمیسیون آن قدر مهم است که می‌تواند در خصوص موارد مهم با خود IOC به‌صورت مستقیم مکاتبه کند. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به کمیسیون ورزشکاران اهمیت می‌دهد و می‌گوید که اگر یک ورزشکار و یک رئیس فدراسیون جهانی پشت در اتاق من بیایند، اولویت اصلی من پذیرش ورزشکار است و این را منشور المپیک هم می‌گوید. به همین دلیل این کمیسیون می‌تواند نقش مهمی در IOC ایفا کند.»
او افزود:«کمیسیون ورزشکاران 6 رأی در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک دارد و از این نظر هم در انتخاب ریاست کمیته ملی المپیک نقش مهمی ایفا می‌کند. انتخابات خوبی داشتیم که البته با برخی حواشی مواجه بود و این حواشی خاصیت انتخابات است، بالاخره همه انتخابات با برخی حواشی مواجه می‌شوند. رقابت خوبی بود و من از همه دوستانی که عضو هستند می‌خواهم که کمک کنند و رفاقت کنیم و کارها را پیش ببریم. امیدوارم در این یک سالی که به المپیک توکیو زمان داریم، بتوانیم یکسری از مشکلات را که ورزشکاران در شرایط کنونی و شیوع کرونا با آن مواجه هستند، برطرف کنیم.»
سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال برای کمیسیون ورزشکاران IOC کاندیدا شده و ساعی با اشاره به این موضوع صحبت‌هایش را ادامه داد:«ما باید تلاش کنیم که یک کرسی در IOC بگیریم و سعید هم شانس خوبی برای انتخاب رئیس کمیسیون ورزشکاران IOC دارد چرا که یک ورزشکار شناخته شده است. خوشبختانه رشته ورزشی فعالیت او تیمی است و تعداد والیبالیست‌هایی که در المپیک هستند، زیاد است و می‌توانند به سعید معروف رأی بدهند.»
رئیس کمیسیون ورزشکاران درباره صحبت‌های قاسم رضایی، کشتی گیر کشورمان که اعلام کرده قرار نبود ساعی کاندیدا شود، گفت:‌«چرا نباید کاندیدا می‌شدم! من در دو دوره قبلی با وجود اصرار دوستان کاندیدا نشدم و قبول نکردم ولی این بار پذیرفتم. برخی از دوستان می‌گفتند چون عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک هستی در اینجا نباش. من دوست داشتم بچه‌ها کاندیدا شوند و بیایند و رقابت باشد. ورزشکاران‌مان باید یاد بگیرند تا در سال‌های آینده مدیران ورزشی ما باشند. چه کسی بهتر از این قهرمانان. به‌هر حال باید از جایی شروع شود. من در مباحث مدیریتی کار کردم و در شورای شهر تهران بودم. تعداد ورزشکارانی که تجربه حضور در جایگاه مدیریتی دارند، کم است و از سویی سیاسیون می‌خواهند در همه حوزه‌ها حضور داشته باشند و مدیریت کنند.»
ساعی معتقد است فعالیت در شورای شهر تهران باعث تغییر در وجهه ورزشی او نشده است:‌ «من همیشه ورزشی بودم و در طول این سال‌ها نه قیافه‌ام سیاسی شده و نه تیپ سیاسی گرفتم. من همان آدمی هستم که روی تاتامی برای نام کشورم جنگیدم. قرار نیست که با قرار گرفتن در یک جایگاه رنگ عوض کنم. باید ثابت کنیم که ورزش کردن تنها توانایی ورزشکاران نیست بلکه می‌توانند مدیر تأثیرگذاری باشند و ایده بدهند.»
ساعی در خصوص تأیید اساسنامه کمیته ملی المپیک در زمان برگزاری انتخابات توسط IOC بیان داشت:‌«رئیس کمیته المپیک احساس کرد که ایراداتی در اساسنامه وجود دارد و پیشنهاد دادند تا ایرادات اساسنامه برطرف شود. این اساسنامه را کارشناسان کمیته ملی المپیک کار کردند و به هیأت اجرایی آمد و ما در آنجا هم روی اساسنامه کار کردیم و در نهایت این اساسنامه به تصویب هیأت اجرایی رسید و به IOC ارسال شد. اساسنامه در زمان برگزاری انتخابات تأیید نشده بود و یکسری موارد بود که با اساسنامه جدید مغایرت داشت و باعث شد تا برخی حواشی به وجود بیاید اما به‌هر حال این اساسنامه دقیقه نود تأیید شد.» رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک درباره اولویت‌های اصلی این کمیسیون هم توضیحاتی ارائه کرد:‌ «اولویت اصلی ما این است که در زمان کنونی و به‌دلیل شیوع کرونا با ورزشکاران صحبت کنیم و مشکلات‌شان را پیگیری کنیم و بستری را فراهم کنیم تا آنهایی که سهمیه کسب کردند شرایط‌شان برای انجام تمرینات مناسب باشد البته این تنها مختص ورزشکاران کسب سهمیه نیست چرا که 52 درصد سهمیه‌های المپیک هنوز باقی مانده و باید با حمایت از ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه دارند، کمک کنیم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7406/1/549904/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها