درگیری در مرز لبنان و اراضی اشغالی




منطقه مرزی میان لبنان و اسرائیل دیروز صحنه تبادل آتش بود به‌طوری که ارتش صهیونیستی از وقوع حادثه‌ای امنیتی خبر داد.
به گزارش «ایسنا»، سایت «النشره» مرکز این انفجارها و تیراندازی‌ها را منطقه مزارع «شبعا» در مرزهای جنوبی لبنان و در مجاورت سوریه و اسرائیل اعلام کرد. همچنین به گفته شاهدان در پی این وقایع، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان مزارع «شبعا» ظاهر شدند، ضمن اینکه چندین گلوله توپ نیز در اطراف شهرک «کفرشوبا» و مرکز نیروهای یونیفل در منطقه مزارع «شبعا» سقوط کرده است. خبرنگار خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد یکی از گلوله‌های توپخانه اسرائیل به یک منزل مسکونی در یکی از روستاهای منطقه العرقوب در جنوب لبنان اصابت کرده است.ارتش رژیم صهیونیستی ضمن آماده‌باش، با اعلام وقوع حادثه امنیتی از ساکنان منطقه مرزی با لبنان و شهرک نشینان در منطقه «جبل روس» خواست در منازلشان بمانند. بنا بر اعلام رسانه‌های اسرائیلی، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی نیز در جریان جلسه با حزب لیکود از این تیراندازی‌ها در مرزهای شمالی با لبنان مطلع و با مسئول خواندن حزب‌الله در این تبادل آتش، خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده برای بررسی این حادثه شد. وی گفت: «آنچه رخ داده یک حادثه ساده امنیتی نیست.»بنی گانتس، وزیر جنگ دولت ائتلافی نیز بلافاصله با ترک جلسه حزبش، از طرح فوق‌العاده پیرامون «حادثه امنیتی غیرعادی» در شمال خبر داد و عازم وزارت جنگ شد.«ایرنا» به نقل از «المیادین» این تبادل آتش را در واکنش نیروهای اسرائیلی برای ممانعت از ورود نیروهای حزب‌الله به فلسطین اشغالی اعلام کرد. سخنگوی سازمان ملل در تماس با طرفین بررسی موضوع را آغاز کرده است.
منطقه مرزی اسرائیل و لبنان بعد از شهادت «علی کامل محسن» در حمله هوایی ۲۰ ژوئیه رژیم صهیونیستی در نزدیکی فرودگاه دمشق، پرتنش شده است. به‌طوری که «امیر برعام»، فرمانده منطقه شمالی گفته است، ارزیابی وضعیت توسط ارتش حکایت از آن دارد که حزب‌الله در حال آماده‌سازی برای عملیات انتقام‌جویانه است.
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای درباره حوادث امنیتی دیروز گفت: پاسخ ما به شهادت علی کامل محسن حتماً رخ خواهد داد و صهیونیست‌ها باید در انتظار مجازات باشند. به گزارش سایت شبکه المنار، حمله‌ای که دیروز در روستای الهباریه رخ داد و منزل یک شهروند لبنانی را هدف گرفت هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7405/1/549791/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها