دیگه چه خبر




نخستین معامله سوئیس با ایران از کانال بشردوستانه

   خبر اول اینکه، دولت سوئیس دوشنبه اعلام کرد یک شرکت داروسازی سوئیسی نخستین معامله تحت کانال تجاری بشردوستانه جدید را با ایران تکمیل کرد.به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دبیرخانه امور اقتصادی دولت سوئیس در ایمیلی تصریح کرد: تمایل داریم تأکید کنیم که عملیاتی کردن تدابیر تجارت بشردوستانه سوئیس (SHTA) در حال پیشرفت است و اینکه چند شرکت پیشتر تأیید شده‌اند و شرکت‌های بیشتری نیز مشارکت خواهند داشت.دبیرخانه امور اقتصادی دولت سوئیس اعلام کرده است: معاملات بیشتر باید بزودی انجام شود.دبیرخانه اقتصادی دولت سوئیس نام این شرکت داروسازی و ارزش این محموله را اعلام نکرد اما گفته شده است شامل یک داروی سرطان بوده که در درمان آهن زیادی به‌دنبال انتقال و تزریق مکرر خون به بیماران استفاده می‌شود.«ماری گابریل اینایشن فلایش» مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس چند ماه پیش گفته بود که کانال مالی میان سوئیس و ایران، شروع موفقیت‌آمیزی داشته و ۵۰ شرکت برای تجارت از طریق آن ابراز علاقه کرده‌اند و ما فکر می‌کنیم تعداد چنین شرکت‌هایی بیشتر خواهد شد.

تکذیب قطعی شدن حکم اعدام برای ٨ نفر از عوامل حوادث ٩۶ و ٩٨

  خبر دیگر اینکه، روابط‌ عمومی دادگستری استان اصفهان خبر منتشره مبنی بر قطعی‌شدن حکم اعدام ۸ نفر ازعوامل حوادث سال‌های ۹۶ و ۹۸ را تکذیب کرد.به گزارش ایسنا؛ به نقل از روابط‌ عمومی دادگستری کل استان اصفهان، خبر انتشار یافته منتسب به رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان مبنی بر قطعی‌شدن حکم اعدام 8 نفر از عوامل حوادث سال‌های 96 و 98 از سوی برخی رسانه‌های معاند و فضاسازی آن در شبکه‌های اجتماعی کذب محض بوده و تا‌کنون هیچگونه تأیید اجرای حکمی از سوی مراجع عالی قضایی در این خصوص واصل نگردیده است.هر‌گونه خبر در این رابطه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان یا مرکز رسانه قوه قضائیه منتشر می‌شود.

نگرانی اسرائیل از نزدیکی چین به ایران

  شنیدیم که،  یک مقام صهیونیستی توافق ایران و چین را تهدیدی برای امنیت اسرائیل دانست. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دنی یاتوم» رئیس پیشین موساد، در مورد توافق ایران و چین گفت: چین می‌تواند با این توافق به پروژه‌های چند میلیاردی دست یابد.توافق میان پکن و تهران برای اسرائیل دردسر ایجاد می‌کند، زیرا موجب کمک به اقتصاد ایران و به خطر افتادن امنیت و ثبات رژیم صهیونیستی خواهد شد. رئیس سابق موساد مدعی شد: هنگامی که چین به ایران پول وارد کند، اوضاع اقتصادی در ایران بهتر می‌شود و هنگامی که این اتفاق افتاد، تهران به حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی فلسطین کمک می‌کند.وی همچنین مدعی شد: ایران دشمن اصلی ما است. ما اقدامات این کشور و متحدانش را بررسی می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم ایران به مرزهای ما نزدیک شود و نفوذ خود در منطقه را افزایش دهد. یاتوم افزود: می‌دانم که توافق بین تهران و پکن قطعی شده است و اسرائیل باید از چینی‌ها بخواهد که منافع ما محفوظ بماند باید دید که آیا این درخواست قبول می‌شود یا نمی‌شود.

 برائت بقایی در مورد سکه‌ها و کارت‌های ‌هدیه

  با خبر شدیم که، وکیل مدافع حمید بقایی از چهره‌ها و مدیران ارشد دولت احمدی‌نژاد گفت: رأی بر برائت بقایی در مورد سکه‌ها و کارت‌های هدیه توسط دیوان محاسبات صادر شد.مهران عبدالله‌پور در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص آخرین جزئیات پرونده موکل خود، اظهار کرد: در پرونده آقای بقایی چندین اتهام به ایشان منتسب شده بود که یکی از آنها تحت عنوان اختلاس حدود هزار سکه بهار آزادی و همچنین تعدادی کارت هدیه نام برده می‌شد. این موضوع قبلاً در یکی از شعبات دیوان محاسبات رسیدگی و منجر به رأی محکومیت آقای بقایی شده بود که البته صددرصد مغایر با بدیهیات قانونی بود.وی افزود: پس از اعاده دادرسی توسط بقایی و دستور رسیدگی مجدد توسط حاکم شرع دیوان محاسبات، این بار به استناد دلایل و مدارکی که تاکنون مورد توجه قرار نمی‌گرفت، رأی بر برائت ایشان در این محکمه تخصصی صادر شد.

گفت‌و‌گوی نرگس محمدی با فرزندان از زندان

  دست آخر اینکه،  مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: نرگس محمدی محکوم امنیتی که دوران زیادی از گفت‌و‌گو با فرزندانش در خارج از کشوراستنکاف می‌ورزید، بالاخره به‌صورت تلفنی با آنها گفت‌وگو کرد. در توضیحات مرکز رسانه قوه قضائیه آمده است: در حالی نرگس محمدی، یکشنبه، با فرزند خود، ارتباط تلفنی برقرار کرده است که پیش از این نیز مسئولان زندان زنجان، بارها به نرگس محمدی پیشنهاد گفت‌و‌گوی تلفنی منظم با فرزندانش را که در خارج از کشور هستند، داده بودند که بنا به دلایلی نامشخص از سوی زندانی رد شده بود.
گفتنی است، نرگس محمدی در هفته‌های گذشته چندین بار با اعضای خانواده خود تلفنی صحبت کرده است و امتناع از گفت‌و‌گو با فرزندانش قابل تأمل به‌نظر می‌رسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7405/3/549754/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها