معاون کل وزارت بهداشت:

داوطلبان مشکوک، در محلی جدا امتحان می‌دهند



معاون کل وزارت بهداشت گفت: اگر قرار باشد روزانه مرگ و میر ۲۰۰تایی داشته باشیم طی ۳۶۵ روز آینده به ارقام بالایی می‌رسیم که زیبنده مملکت ما نیست.
به گزارش وبدا، دکتر ایرج حریرچی با اشاره به اینکه هرچه در خرداد ماه کاشتیم در تیرماه درو کردیم، افزود: با ریختن ترس مردم و برگزاری عزا و عروسی، دورهمی و... در خرداد ماه، افزایش آمار مرگ و میر کرونا در تیر ماه را مشاهده کردیم. اکنون با اجباری شدن ماسک از ۱۵تیر می‌توانیم نتیجه این اقدام مؤثر را در نیمه مرداد یا شهریور ببینیم. از مردم تشکر می‌کنیم که پوشش ماسک از حدود ۲۰ درصد به ۶۰ تا ۷۰درصد رسیده است، اما این درصد کافی نیست. ماسک ارزان‌ترین راهکار است که ۹۵درصد مردم باید هنگام خروج از خانه تا بازگشت مجدد به خانه از آن استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برگزاری کنکور نیز گفت: تصمیم برای اینکه کجا و چگونه کنکور برگزار شود با ستاد ملی مقابله با کرونا است. برای کنکور هیچ کس از شهر خود خارج نمی‌شود. برای حین برگزاری جلسه نیز خواسته بودیم فاصله ۱.۲ متری اعمال شود که عزیزان وزارت علوم قرار است ۱.۸ تا ۲ متر فاصله بین داوطلبان را رعایت کنند، افراد مشکوک در محلی جدا امتحان می‌دهند و افراد بیمار در بیمارستان یا محل مورد نیاز خود امتحان می‌دهند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد پائیز و زمستان به مراتب شرایط سخت‌تر خواهد بود، پس نمی‌توان کنکور را بیشتر به تعویق انداخت. البته امیدواریم با رعایت نکاتی مثل زدن ماسک از این مشکل در پائیز و زمستان گذر کنیم.
وی درباره اجرای طرح ترافیک، خاطر نشان کرد: اختلاف نظری میان شهرداری و وزارت کشور وجود دارد و ما به عنوان وزارت بهداشت و بررسی‌هایی که در ستاد مقابله با کرونای تهران داشتیم اکیداً خواستار عدم اجرای طرح ترافیک هستیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7405/5/549693/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها