خروش سیاتل در تظاهرات‌ سریالی امریکا



گروه جهان/ مردم «سیاتل» امریکا با حضور در تظاهراتی هزاران نفری، حمایت خود را از تظاهرات‌ اخیر مردم پورتلند علیه نقض حقوق سیاهپوستان و خشونت پلیس نشان دادند.
به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، این تجمع اعتراضی عظیم که روز شنبه مقابل «کپیتال هیل» برگزار شد، در ابتدا صلح‌آمیز بود اما بروز درگیری میان پلیس و معترضان آن را به خشونت کشاند به طوری که مأموران با اسپری فلفل و شوکر برای متفرق کردن جمعیت وارد عمل شدند.
این در حالی بود که پیش از برگزاری این تظاهرات، رئیس پلیس سیاتل از مسلح بودن نیروهایش به اسپری فلفل و دیگر سلاح‌ها خبر داده و متعهد شده بود که نیروهایش برای کنترل معترضان  از گاز اشک‌آور استفاده نمی‌کنند.
اما پس از آغاز درگیری، پلیس سیاتل در پیامی توئیتری از دستگیری دست‌کم 11 نفر و آغاز تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان انفجار تخریبی دیوارهای ایستگاه پلیس «ایست برسینت» خبر داد. همچنین با توجه به اینکه معترضان خشمگین در واکنش به رفتار پلیس اقدام به پرتاب سنگ، بطری و مواد انفجاری دست‌ساز کرده بودند، یک مأمور نیز از ناحیه پا مجروح و به بیمارستان انتقال یافت.
اعتراضات امریکا که در هفته گذشته در پورتلند و اورگان علیه خشونت پلیس و نقض حقوق سیاهپوستان به صورت گسترده برگزار شد نیز بواقع تداوم تظاهرات‌های سریالی ایالت‌های امریکا پس از قتل بیرحمانه «جورج فلوید» به دست پلیس در 25 مه در مینیاپولیس به شمار می‌رود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7404/4/549685/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها