ایران در ایران



نماز عید قربان در مساجد و مصلا‌های گلستان اقامه نمی‌شود

گرگان- استاندار گلستان گفت: امسال با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، نماز عید قربان در مساجد و مصلا‌های استان گلستان اقامه نخواهد شد.
به گزارش ایسنا، هادی حق‌شناس در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گلستان اظهار کرد: با تصمیم اعضای این ستاد، محدودیت‌های کرونایی که از سه هفته قبل برای برخی از صنوف و تفرجگاه ها اعمال شده بود، به مدت یک هفته دیگر تمدید شد. وی گفت: هر دفتر پیشخوان دولت در استان می‌تواند تمامی خدمات را در صورت داشتن سخت‌افزار لازم، ارائه دهد. استاندار گلستان در ادامه گفت: از یک هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی در ۴ بیمارستان استان سیر کاهشی پیدا کرده اما همچنان در ۱۰ بیمارستان سیر کاهشی نداریم. هنوز هم بیش از ۵۰ درصد تخت‌های آی سی یو استان به بیماران کرونایی اختصاص دارد. حق‌شناس یادآور شد: اگر در سه هفته گذشته محدودیت‌ها اعمال نمی‌شد، الان تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بیش از ۱۰۰۰ نفر بود. وی با اشاره به اینکه هفته آینده برای استان سرنوشت‌ساز خواهد بود، افزود: اگر دید و بازدیدهای ایام عید قربان همچون سنوات گذشته انجام گیرد، حتماً تعداد بیماران بیشتر خواهد شد لذا نیاز است که مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند. استاندار گلستان تصریح کرد: اگر مردم این هفته هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، انتظار داریم که هفته بعد هم سیر کاهشی بیماران کرونایی را داشته باشیم. در غیر این صورت همچنان هفته‌ها در شرایط قرمز باقی خواهیم ماند. حق‌شناس با اشاره به در پیش بودن عید قربان، گفت: بهتر است مردم گوشت قربانی را در قالب طرح مواسات در اختیار نیازمندان قرار دهند.

بهره‌برداری از اسکله گردشگری دریایی بندرکوهستک در هفته دولت

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات ساخت یک فروند اسکله به منظور انجام خدمات گردشگری دریایی در بندر کوهستک به اتمام رسیده و در هفته دولت امسال (دوم تا هشتم شهریور) به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایرنا، علی رضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به قابلیت‌های گردشکری دریایی بندر کوهستک و بنادر شرق، تقویت زیرساخت‌های گردشگری دریایی بندر کوهستک برای دوران پساکرونا در کنار توسعه فعالیت‌های تجاری را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی در حوزه شرق عنوان کرد. وی ادامه داد: اسکله خدمات گردشگری دریایی بندرکوهستک با طول 20، عرض 5 و ارتفاع یک متر به منظور انجام خدمات گردشگری دریایی در این بندر ساخته شده است. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این اداره کل با توجه به تمرکز برنامه ششم توسعه برروی سواحل مکران سازمان بنادر و دریانوردی، برنامه‌های جامع و توسعه‌ای را برای بنادر کوچک این منطقه در دست اجرا دارد. محمدی کرجی‌ران خاطرنشان کرد: از هر گونه طرحی که با محوریت فعالیت‌های دریا پایه ارائه شود و در رونق معیشت جامعه محلی تأثیر‌گذار باشد، استقبال می‌کنیم. بندر کوهستک با کاربری صیادی در فاصله ۱۴۰ کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

رفع تصرف اراضی ملی در «جزیره هرمز»

بندرعباس - رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: بیش از ۱۱ هزار متر مربع از اراضی ملی در جزیره هرمز رفع تصرف شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری هرمزگان، علی صالحی اظهار کرد: با اقدام بموقع دستگاه قضایی یک فقره زمین خواری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در جزیره هرمز کشف و از مساحت قابل توجهی از اراضی ملی رفع تصرف شد. رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در این رابطه گفت: فردی به بهانه احداث مزرعه پرورش ماهی و میگو ۱۱ هزار و ۴۳۳ متر مربع از زمین‌های ملی را در جزیره هرمز تصرف و تخریب کرده بود. صالحی در ادامه تصریح کرد: درباره ساخت و ساز‌ها و تصرفات غیرمجاز در جزیره هرمز، تدابیر لازم اندیشیده شده است و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دادگستری استان هرمزگان و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد. رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به‌منظور مقابله منسجم و هدفمند با تصرفات، تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز خبر داد.

ساحل بندرگناوه آلوده به لکه‌های نفتی

بوشهر - رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با تأیید وجود لکه‌های نفتی در ساحل این بندر گفت: منشأ این آلودگی هنوز مشخص نیست و نیاز به بررسی بیشتری دارد.
به گزارش ایرنا، کامبیز عبداللهی اظهار داشت: لکه‌های نفتی در ساحل این بندر بر اثر مد دریا به خشکی رسیده و به‌صورت خمیر روی ماسه‌ها چسبیده ‌است که خطرات زیست محیطی برای آبزیان دریایی و کسانی که در دریا شنا می‌کنند، به‌دنبال دارد. وی افزود: بخش وسیعی از ساحل این بندر به این مواد آلوده شده و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از سمت شمال ساحل اردوگاه شهدای دانش‌آموزی حدفاصل روستای چاهک به مال قائد، مال خلیفه تا ساحل گناوه لکه‌های نفتی تخمیرشده وجود دارد. عبداللهی اظهار داشت: نمونه‌برداری از این لکه‌های نفتی انجام شده‌است که به برای بررسی بیشتر به مرکز استان بوشهر ارسال خواهد شد. رئیس حفاظت محیط زیست گناوه بیان کرد: اکنون مشخص نیست که منشأ آلودگی از کجا و چگونه به ساحل گناوه رسیده ‌است و اعلام دقیق این موضوع نیاز به بررسی دارد. ساحل بندرگناوه علاوه بر اینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل شده‌ است که سرازیرشدن لکه‌های نفتی به این نقطه خطرات زیادی برای مردم در برخواهد داشت. شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی در کنار تأسیسات مهم نفتی واقع شده و نزدیک‌ترین شهر استان به جزیره خارگ است.

فوت دو پزشک جوان شیرازی به خاطر کرونا

شیراز- کرونا بازهم جان پزشکان زحمتکش کشورمان را گرفت و این بار دو پزشک جوان شیرازی به عنوان مدافعان سلامت در این راه جان باختند. به گزارش ایلنا، رامین شیخ ابراهیمی و مسعود ارشادی کاردیولوژیست متعهد بیمارستان امتیاز شیراز پس از چند روز درگیری با کرونا براثر شدت بیماری جان باختند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7404/6/549642/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها