اخـــــــــبار



امروز گفت‌و‌گوی زنده اینستاگرامی
وزیر امور خارجه درباره تحولات جهانی

 وزیر امور خارجه از برگزاری گفت‌و‌گوی لایو اینستاگرامی به زبان انگلیسی برای مخاطبان بین‌المللی خبر داد و گفت: نخستین جلسه این گفت‌و‌گوها عصر روز دوشنبه -امروز - برگزار خواهد شد. به‌گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: یکی از سؤالاتی که ذهن سیاستمداران، متفکرین و مردم سراسر جهان را به خود مشغول کرده، سمت و سوی تحولات جهانی است. دنیا به چه سمتی می‌رود؟ حدود سی سال پیش نظام دوقطبی که چندین دهه در جهان حاکم بود، فروپاشید و دوران‌گذار آغاز شد. تلاش‌ها و رقابت‌های شدید برای شکل دادن به نظم جدید هنوز هم ادامه دارد و با ویروس کرونا روندهای قبلی شدت بیشتری گرفته است. ظریف افزود: برای طرح بحث و گشودن باب گفت‌و‌گو و مفاهمه، دانشکده مطالعات جهانِ دانشگاه تهران فرصتی فراهم کرده تا در چند جلسه یک دیدگاه در این زمینه را مطرح و در معرض بحث و نقد قرار دهم. ارائه بحث‌ها فعلاً برای مخاطبان بین‌المللی به زبان انگلیسی است و نخستین جلسه این دوشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۷:۴۵ برگزار می‌شود. از طریق لایو اینستاگرام دانشکده در خدمت شما خواهم بود.

پیام سرلشکر باقری
به مناسبت سالروز عملیات مرصاد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت 5 مرداد سالگرد عملیات غرورانگیز مرصاد نوشت: حافظه تاریخ ایرانیان گواهی می‌دهد گروهک خائن منافقین، آخرین حلقه استکبار برای درهم شکستن مقاومت پیروزمندانه ایران است.
به گزارش فارس، در بخشی از پیام سرلشکرباقری آمده است: فرارسیدن پنجم مرداد ماه سالروز عملیات غرورانگیز و مقتدرانه «مرصاد» که برای مقابله با اقدام ننگین و خیانت بار منافقین موسوم به «فروغ جاویدان» و آزادسازی مناطق اشغالی در جبهه غرب، درس‌ها و عبرت‌های ماندگار و آموزنده‌ای را در تاریخ ایران عزیز به ودیعت نهاده است، گرامی می‌دارم‌. درس‌های این رخداد عظیم و الهام بخش تاریخی در شرایط حساس کنونی که ردپای منافقین و جریان «نفوذ» در فتنه آفرینی‌ها پیچیده و غائله‌سازی نوین دشمنان قسم خورده علیه ایران اسلامی که با دروغ، نیرنگ و سیاه نمایی از وضعیت کشور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای اغوای مردمان این مرز و بوم در کمین نشسته‌اند، عبرت‌آمیز بوده و با یادآوری سرنوشت ارتش به اصطلاح آزادی‌بخش فرقه نفاق در نبرد جاودانه مرصاد، هوشمندی و بیداری ملت مقتدر، انقلابی و شریف کشورمان را به رخ آنان خواهد کشید.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:
تعامل با غیرمسلمانان با حفظ استقلال اشکالی ندارد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شعار «نه شرقی و نه غربی» ذاتاً نفی استکبار و نفی وابستگی به دنیای شرق و غرب است، تأکید کرد: این بدین معناست که ما در کمال عزت و افتخار با جهان خارج ارتباط بگیریم و با این ارتباط‌گیری بتوانیم مبادلات و معاملات جهانی را به نفع جمهوری اسلامی تغییر دهیم. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حمید شهریاری با بیان اینکه همکاری‌های بلندمدت ایران با چین مغایرتی با شعار نه شرقی نه غربی ندارد، گفت: طبیعتاً همکاری با جهان در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وقتی به نفع جمهوری اسلامی باشد، نشان‌دهنده استواری ما در راه و طریق امام راحل است. وی با بیان اینکه طبیعتاً امروز دنیای جدید، دنیای تعاملات اقتصادی است، اظهار داشت: ما باید در این دنیا، راه‌های گسترده‌ای را برای تعامل با دیگران از روی مصلحت و حکمت دنبال کنیم و ارتباط داشتن با روسیه و چین در همین نقشه راه تعریف می‌شود. یعنی ما یک نقشه راهی داریم تا نظام جمهوری اسلامی بتواند با ارتباط گسترده با جهان در حوزه اقتصادی و اجتماعی اقتدار نظام را تثبیت کند و گام دوم انقلاب را در مسیر پیشرفت و عدالت بردارد. شهریاری افزود: ما اگر کشور محصوری باشیم و ارتباطی با جهان خارج نداشته باشیم نمی‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم بویژه الآن که جهان به یک دهکده تبدیل شده است که نه فقط اطلاعات و ارتباطات بلکه تراکنش‌ها و تعاملات اقتصادی و فرهنگی نیز در یک دهکده جهانی در حال وقوع است.

ادامه تلاش‌ها برای تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

نماینده بم در مجلس با تأکید بر اهمیت تشکیل هرچه سریع‌تر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که هم آقای قالیباف و هم ما در تلاش هستیم تا این کمیسیون سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کند.
حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص وضعیت نامشخص کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کمیسیون حقوقی و قضایی تشکیل نشود قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد، چرا که اکثر مصوبات مجلس شورای اسلامی مربوط به همین کمیسیون است، اما هم آقای قالیباف و هم ما در تلاش هستیم تا کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تشکیل شود و کار خود را آغاز کند.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه موضوع اصلاح ماده ۳۸ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد درخصوص خود این کمیسیون پیشنهاداتی را ارائه دادیم تا هفته آینده در مجلس شورای اسلامی مطرح شود، در واقع این پیشنهاد مبنی بر این است که مجلس اجازه داشته باشد که این کمیسیون کار خود را با همان تعدادی که تمایل دارند در کمیسیون حقوقی و قضایی عضو باشند، آغاز کند. وضعیت کمیسیون حقوقی و قضایی دو ماه بعد از تشکیل مجلس یازدهم همچنان بلاتکلیف است و تعداد اعضای آن برای تشکیل به حد نصاب نرسیده است.

امکان بررسی مجدد سوابق بذرپاش وجود ندارد

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  درباره برخی ابهام ها و سؤال هایی که پیرامون انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور ایجاد شده، گفت که امکان بررسی مجدد سوابق وجود ندارد.به گزارش ایلنا، محمد حسین فرهنگی افزود: ابهاماتی درباره سوابق رئیس جدید دیوان محاسبات کشور مطرح شده است، اما از نظر آیین‌نامه داخلی امکان بررسی مجدد وجود ندارد. او درباره مراسم معارفه رئیس جدید دیوان محاسبات کشوری گفت: مراسم معارفه رئیس جدید دیوان محاسبات آقای مهرداد بذرپاش امروز صبح با حضور آقای قالیباف برگزار خواهد شد. ‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7404/2/549634/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها