تغییر مسیر زندگی با کتاب های علمی




علی درخشی
کارتونیست و انیماتور
کتاب پیدایش انسان را خیلی دوست دارم. این کتاب که اثر پروفسور یوزف رایش هلف است، تقریباً آخرین دستاوردها و اکتشافات بشر در مورد تکامل انسان است که البته نویسنده آخرین تحولات انسان را تا سال 2004 میلادی بررسی کرده است.
تا قبل از این کتاب‌های دیگری هم در مورد تکامل بشر نوشته شده اما این کتاب بسیار کامل است و قلم روان تری دارد و اطلاعاتش به روزتر است. این کتاب باعث شد نگاه من به انسان عوض شود و برای من خیلی سازنده و مفید بود. دید و جهان بینی‌ام را تغییر داد. در ایران کتاب‌های علمی بسیار مهجورند. مردم سراغ کتاب علمی کمتر می‌روند در صورتی‌ که این کتاب‌ها جهان بینی انسان را به زندگی تغییر می‌دهند. ما در یکسری از علوم واقعاً خوب کار نکردیم و دنبال اطلاعات علمی نیستیم، مثلاً شاید 10 عنوان کتاب راجع به کوانتوم نوشته و چاپ شده اما 10 برابر آن در مورد عرفان و کوانتوم کتاب داریم.
این کتاب صرفاً اطلاعات علمی محض نیست، بلکه با داستان‌های واقعی توأم است. طوری که مخاطب به‌خوبی مسائل علمی را درک می‌کند. نویسنده به قصه‌های قدیمی اشاره می‌کند قصه‌هایی که نسل به نسل مردم تعریف کرده‌اند. او داستانش را از زندگی انسان در قاره آفریقا آغاز می‌کند و حتی داستانش را به قصه رانده شدن آدم از بهشت تشبیه می‌کند. او حتی در کتابش در مورد حیوانات حرف می‌زند. مثلاً چرا گورخر راه راه است و در موردش توضیح می‌دهد. او در کتابش قصد دارد ذهن انسان را آرام آرام در مورد تکامل بشر و طبیعت باز کند و به‌خوبی آن را یاد می‌دهد. طبیعت بسیار زیباست. آنقدر جذاب است و شگفت انگیز و پر از راز و رمز که انسان اگر بخواهد پی به رموز آن ببرد دیگر نیازی به تخیل و پرداختن به آن ندارد. ما انسان‌ها به طبیعت با چشم سر نگاه کرده‌ایم نه با چشم دل. پیشنهاد می‌کنم این کتاب را بخوانید تا با خودتان بیشتر آشنا شوید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7403/20/549535/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها