اخبــــار




محرومیت ۴ ساله ورزش روسیه از المپیک
و رویدادهای جهانی

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، ورزش روسیه را برای 4 سال از تمامی رویدادهای ورزشی جهانی از جمله المپیک ۲۰۲۰ و جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال محروم کرد. به گزارش سایت «تاس» روسیه، آژانس مبارزه جهانی با دوپینگ (WADA) اعلام کرد که تمامی ورزشکاران، مقامات دولتی و مدیران کمیته ملی المپیک روسیه برای 4 سال از شرکت در تمامی رویدادهای ورزشی بین‌المللی محروم شده‌اند. این بدان معناست که این محرومیت تنها شامل ورزشکاران روس نمی‌شود، بلکه تمام مقامات کمیته ملی المپیک و پارالمپیک روسیه نیز در این بازه زمانی 4 ساله از شرکت در رویدادهای مختلف محروم خواهند بود. در این بین BBC مدعی شد؛ محرومیت روسیه شامل رویدادهایی که زیر نظر یوفا برگزار می‌شود از جمله یورو 2020 و لیگ قهرمانان نمی‌شود. محرومیت اتخاذ شده برای ورزش روسیه درپی افشای دوپینگ سازمان یافته ورزشکاران این کشور در برخی رویدادهای ورزشی در سال 2015 از جمله المپیک زمستانی سوچی و تلاش مقامات این کشور برای پنهان‌سازی این مسأله صورت گرفته است. روسیه 21 روز فرصت دارد به رأی صادره اعتراض و تقاضای فرجام‌خواهی کند. در این بین سؤال مهم این است که آیا محرومیت روسیه تأثیری بر روی سهمیه‌های ایران در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد داشت؟ امیر صدیقی، کارشناس ارشد حقوق و مدیریت ورزش در این باره به تسنیم گفت: «خیر. در المپیک زمستانی 2018 نیز ورزشکارانی که پاک بودند و مشکلی نداشتند، زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک رقابت کردند و این اتفاق باز هم رخ می‌دهد. این شرایط در رشته‌های تیمی نیز وجود دارد. در المپیک زمستانی تیم هاکی روی یخ روسیه که زیر پرچم IOC شرکت کرده بود، روی سکو هم رفت، بنابراین فرقی ندارد که ورزشکاران انفرادی باشند یا در رشته تیمی شرکت کنند.»

داده‌های GPS علیه 4 بازیکن استقلال!

استقلال بعد از تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا نتایج خوبی کسب نکرده و معمولاً بعد از هر بازی انتقادی که به تیم فرهاد مجیدی می‌شود، افت بدنی آبی‌ها در دقایق پایانی بازی است. به گزارش طرفداری، طبق داده‌های GPS که در اختیار کادر فنی استقلال قرار گرفته، فرشید باقری، هرویه میلیچ، شیخ دیاباته و مهدی قائدی 4 بازیکنی بودند که در دقایق پایانی بازی با نساجی از نظر بدنی با افت فاحش روبه‌رو شدند که البته برای این موضوع می‌توان علت مشخصی را پیدا کرد. باقری و میلیچ دو بازیکنی هستند که با پایان دوران نقاهت بیماری کرونا تنها با چند جلسه تمرین برای استقلال بازی کردند و دیاباته و مهدی قائدی هم بازیکنانی هستند که با شرایطی ناآماده به تمرین استقلال اضافه شدند و فعلاً بدن آنها آمادگی کامل ندارد.

سخنگوی سپاهان: حال عمومی قلعه‌نویی خوب است

امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان که بامداد شنبه به دلیل حمله عصبی در بیمارستان بستری شده بود، هم اکنون تحت درمان است و از وضعیت خوبی برخوردار است. علی پزشک، سخنگوی باشگاه سپاهان در ارتباط با حال عمومی قلعه‌‌نویی گفت: «خوشبختانه خطری سلامتی آقای قلعه‌نویی را تهدید نمی‌کند و حال عمومی او خوب گزارش شده و جای نگرانی نیست. البته به توصیه پزشکان چند روز استراحت در منزل برای او تجویز شده که انشاالله با دعای خیر هموطنان بزودی شاهد صحت و سلامتی آقای قلعه‌نویی خواهیم بود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7403/18/549523/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها