اخبــــار



فیس بوک و تماس گروهی ویدئویی حداکثر با 50 نفر

شرکت فیس‌بوکی ویژگی را عرضه می‌کند که به‌ کاربران این شبکه اجتماعی اجازه می‌دهد تماس ویدئویی با حداکثر ۵۰ نفر را به‌صورت زنده پخش کنند. به‌گزارش ایسنا، فیس‌بوک اعلام کرد، کاربران می‌توانند افراد از جمله کسانی را که حساب فیس‌بوک ندارند برای تماس‌های ویدئویی به «مسنجر رومز» دعوت کنند و سپس این تماس زنده را در هر پروفایل، صفحه یا گروهی در فیس‌بوک به‌صورت زنده پخش کنند.  این اقدام فیس‌بوک در راستای تلاش برای کسب سهمی از تقاضای بالا برای خدمات کنفرانس ویدئویی در دوران شیوع پاندمی ویروس کرونا صورت می‌گیرد. سایر شرکت‌های فناوری امکانات مشابهی برای جذب کاربران عرضه کرده‌اند؛ به‌عنوان نمونه، گوگل به کاربرانش اجازه می‌دهد در Meet به رایگان کنفرانس‌های ویدئویی برگزار کنند.
طبق اعلام فیس‌بوک، این ویژگی از روز پنجشنبه در برخی از کشورها در پلتفرم و مسنجر فیس‌بوک فعال شده و بزودی به سایر کشورهایی که در آنجا «مسنجر رومز» فعال است، توسعه پیدا خواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، پخش‌های زنده از صفحات فیس‌بوک در ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته دوبرابر شده است. پخش زنده تماس‌ها از آوریل که کشورهای متعدد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، قرنطینه و تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی را وضع کردند، جهش پیدا کرده است.

 به دلیل کاهش درآمد ناشی از کرونا؛
 توئیتر از کاربرانش حق عضویت دریافت می‌کند

توئیتر که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش درآمد تبلیغات روبه‌رو شده، تصمیم دارد با روش‌های مختلف دیگری از جمله دریافت حق عضویت، از برخی سرویس‌هایش درآمدزایی کند.
به گزارش مهر، طبق اطلاعات موجود با وجود ادامه شیوع ویروس کرونا، تعداد کاربران توئیتر در سه ماهه گذشته افزایش یافته است.
براساس آمار، تعداد کاربران این پلتفرم اجتماعی بین ماه‌های آوریل تا ژوئن روزانه به ۱۸۶ میلیون نفر رسیده است. این رقم نشان‌دهنده رشد ۳۴ درصدی کاربران نسبت به سال قبل است. این در حالی است که در همین سه ماهه توئیتر با خسارت ۱۲۴ میلیون دلاری روبه‌رو شده زیرا تبلیغات در این شبکه اجتماعی کاهش یافته است.
در همین راستا، این شرکت اعلام کرده مشغول بررسی روش‌های درآمدزایی به غیر از تبلیغات است. این روش‌ها شامل نوعی حق عضویت نیز می‌شود. البته توئیتر در مراحل اولیه بررسی مدل‌های درآمدزایی مختلف است اما پیش‌بینی نمی‌شود در سال‌جاری از هیچ یک از محصولات خود درآمدزایی کند.جک دورسی، مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک در این باره گفت: احتمالاً در سال‌جاری روش‌های مختلف درآمدزایی آزمایش شود.هنوز مشخص نیست توئیتر چه محصولاتی برای درآمدزایی و سرویس حق عضویت در نظر دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7403/17/549512/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها