توپ‌های هوشمند، همبازی کودکان در قرنطینه




میترا جلیلی
خبرنگار
تابستان همیشه برای بچه‌ها به معنی روزهایی پر از ورزش و تفریح و وقت گذرانی با دوستان یا رفتن به اردو و... بوده است اما امسال همه چیز تغییر کرده و به خاطر شیوع کرونا مجبور به خانه‌نشینی هستند.
این موضوع والدین را بسیار نگران کرده چراکه می‌خواهند فرزندان شان سرحال، پرجنب و جوش و البته سلامت باشند. اینجاست که فناوری به کمک والدین آمده است.کمپانی Dribble Up توپ‌های هوشمند فوتبال و بسکتبال را طراحی کرده که می‌تواند به کودکان کمک کند در عین فعالیت و بازی، فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند. این توپ‌ها مجهز به تکنولوژی نوآورانهcomputer vision هستند و به شما کمک می‌کند تا در هر سنی که هستید با توپ بازی و از کلاس‌های آنلاین هم استفاده کنید.
این توپ‌ها که اکنون در امریکا در دسترس هستند می‌توانند از طریق اپلیکیشن منحصر به فرد Dribble Up به‌ آی پد، تلویزیون یا تلفن هوشمند متصل شوند به این ترتیب کاربر به کتابخانه‌ای از انواع ویدئوهای مرتبط با ورزش مورد علاقه‌اش دسترسی پیدا می‌کند.دسترسی به کلاس‌های زنده و آنلاین این اپ هم در ماه نخست خریداری این توپ‌ها رایگان است اما بعد از آن باید برای استفاده از این کلاس‌ها هزینه بپردازند. درهریک از این کلاس‌های آنلاین اهدافی مشخص برای کاربر تعیین می‌شود و حتی به‌عنوان مثال هدف‌هایی مجازی برای کاربر مشخص می‌شود که توپ را وارد آن دروازه‌ها کند و امتیازهای کسب شده را در کلاس آنلاین بعدی در اختیار مربی قرار دهد. به این ترتیب کودکان از درون خانه با توپ‌های هوشمند خود بازی می‌کنند و بدون خروج از خانه می‌توانند در حیاط خانه با یک تیم مجازی فوتبال بازی کنند و ضمن اطلاع از ضعف‌های خود بر قابلیت‌هایشان افزوده شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7403/17/549509/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها