سیگار افسر بنجل و واخورده

شرکت پخش سیگار از جان مردم چه می‌خواهد؟



شرکت پخش سیگار اعلان‌های بالا بلندی در روزنامه‌ها منتشر و برای رفاه و آسایش مردم 364 مرکز سیگار فروشی تعیین کرده و صریحاً وعده داد سیگار‌های انحصاری دولت در این مراکز به نرخ‌های معین به فروش می‌رسد. و احدی حق ندارد دیناری اضافه مطالبه کند و اگر کرد چنین و چنان خواهد شد. از روزی که این آگهی منتشر شد، اساساً سیگار گرگان که نسبتاً بهترین سیگارهای دولتی است نایاب شده و وجود خارجی ندارد! سیگار اشنو هم خیلی به ندرت و زحمت به‌دست می‌آید؟ ولی سیگار‌های بنجل و واخورده افسر که معلوم نیست از چه چیزی ترکیب شده و چه مخلوطی دارد که پس از چند روز استعمال، شخص از غذا می‌افتد، قلبش می‌زند و بر افروختگی مخصوص در انسان تولید می‌کند و انسان را به همه چیز حتی غذا بی‌میل می‌نماید؛ آری این سیگار، فعلاً فراوان و در تمام شعب برای فروش حاضر است و مردم هم ناچارچون سیگار دیگری ندارند می‌خرند و می‌کشند!
سیگار افسر در چند سال قبل قیمتش دو برابر سیگار گرگان بوده ولی پس از یک ماه چون همه به عیب و ضرر آن پی بردند و مشتری نداشت با تمام ظاهر آراسته و قوطی‌های تمیز مخصوص که داشت، قیمتش تنزل فوق‌العاده کرد حتی در این اواخر که سیگار گرگان قیمتش به هفت ریال رسیده بود افسر را کسی 30 شاهی هم نمی‌خرید. ولی حالیه احمد سیگاری که همه کاره است و هر‌کاری که دلش بخواهد می‌کند و کسی حرفی نمی‌زند، پس از آنکه چند روزی قحطی مصنوعی راه انداخت، سیگارهای افسر خود را به بازار ریخت و دارد هر قوطی پنج ریال می‌فروشد. انتظار داریم وزارت دارایی و آقای نخست‌وزیر به‌نام حفظ سلامت و مزاج مردم دستور دهند که از فروش سیگار‌های افسر جلوگیری کنند و همه را جمع نمایند. رو در بایستی و ملاحظه موردی ندارد؟.... برای خاطر مصالح و ملاحظه صرفه‌های احمد سیگار فروش نباید با جان و مزاج مردم بازی کند.
آقای نخست‌وزیر
صریح و پوست کنده عرض کنم مردم در این مورد چیزها می‌گویند! می‌گویند آقای احمد قبلاً آنهایی را که باید دید، دیده و راضی کرده است! بنا براین بر شخص جنابعالی و آقای وزیر دارایی واجب لازم است که اینجا موضوع را جداً تعقیب نموده و با جمع کردن سیگار‌های افسر جان همه را راحت فرمایید.
روزنامه آزادگان- یکشنبه 24 مهر 1322



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7403/16/549503/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها