اخبـــــــــار



بانک‌ها به سایر متقاضیان کمک ودیعه مسکن
با نرخ ۱۸ درصد وام را بپردازند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: افرادی که توانایی پرداخت اصل و سود وام کمک ودیعه مسکن به صورت ماهانه داشته باشند، می‌توانند به انتخاب خود این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.
عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی به بیان نکاتی درخصوص وام ودیعه مسکن پرداخت و نوشت:
1- این وام «ودیعه مسکن» نیست. بلکه، «کمک ودیعه مسکن» است. هدف؛ کمک به تأمین افزایش تحقق یافته در ودیعه اجاره‌های مسکن اقشار کم درآمد و آسیب پذیر درسال‌جاری است.
2- با توجه به محدودیت اعتبار تخصیص یافته برای جبران و کنترل آثارشیوع کرونا برای سیستم بانکی (حداکثر 75 هزار میلیارد تومان) اختصاص بیش از 20 هزار میلیارد تومان با نرخ 13 درصد، آن هم با موکول کردن برگرداندن اصل وام به پایان دوره یک ساله، با درنظر گرفتن سایر تعهدات کرونایی، مقدور نبود.
3- افرادی که با تأیید وزارت راه و شهر‌سازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند، اگر به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن در پایان سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، می‌توانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط 30 ماهه و نرخ
12 درصد دریافت کنند.
4- محدودیت منابع اختصاص یافته برای مقابله با آثار کرونا به علت تأمین یک سوم آن منابع، از ذخیره قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی و در جهت فراهم‌سازی امکان تعدیل نرخ سود آن بوده است. بانک مرکزی ضمن جهت‌گیری برای کمک به اقشارکم درآمد و آسیب‌پذیر، تمام تلاش خود را بر کنترل نقدینگی و نیز آثار تورمی آن، در شرایط سخت اقتصادی کشور متمرکز کرده است.
5- جامعه هدف این طرح، اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه است از کلیه بانک‌ها می‌خواهم در کنار تلاش خود برای تأمین مالی واحدهای تولیدی، برای سایر متقاضیان محترم نیز با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (18درصد) وام کمک ودیعه مسکن پرداخت کرده و اولویت لازم را به آن بدهند./ روابط عمومی بانک مرکزی

پویش ملی#به_ وقت_روشنایی راه‌اندازی شد

پویش ملی #به_وقت_روشنایی با مشارکت سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور و مرکز بسیج وزارت نیرو به‌منظور مشارکت بسیجیان سراسر کشور در مدیریت بارهای سرمایشی راه‌اندازی شد.
«میثم جعفرزاده» فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو گفت: #به_وقت_روشنایی پویشی است که هدف اصلی آن مشارکت گسترده بسیجیان سراسر کشور در طرح‌های محرومیت‌زدایی است تا با خاموش کردن یک سیستم سرمایشی یا هر وسیله برقی دیگر فقط به مدت ۱۵ دقیقه در زمانی که به آنها اعلام خواهد شد، از پاداش مدیریت مصرف ایجاد شده، در طرح‌های مختلف محرومیت‌زدایی مشارکت داشته باشند./ پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

معافیت مالیاتی موجب رشد تجارت
در مناطق آزاد می‌شود

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی گفت: مقررات اداره مناطق ویژه اقتصادی با علم به توانایی ایجاد اشتغال و رشد تجارت برای این مناطق پیش‌بینی شده‌اند که یکی از این موارد، معافیت مالیاتی مناطق آزاد است.
«احمد جمالی» با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری در خصوص پرداخت مالیات کارکنان مناطق آزاد، تصریح کرد: پیش از این کارکنان بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای مشغول فعالیت در این محدوده‌ها معاف از مالیات بودند اما پس از طرح یک شکایت، این مرجع حکمی مبنی بر کسر مالیات از حقوق کارمندان شرکت‌ها صادر کرده است.
وی افزود: این حکم دیوان عدالت اداری، قوانین تصویب شده پیشین را نقض کرده در حالی که شورای عالی مالیاتی به عنوان بالاترین تصمیم گیرنده در این زمینه این حق را لغو نکرده است و بر همین اساس بنگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای رفع شبهه رأی صادره از معاونت حقوقی ریاست جمهوری نظرخواهی کرده‌اند تا درباره این حکم دیوان عدالت اداری تصمیم‌گیری شود.
به گفته جمالی، در جلسه صدور حکم از سوی دیوان هیچ نماینده‌ای از دبیرخانه مناطق آزاد حضور نداشته که به اعتقاد ما به دلیل شرایط ویژه و توسعه و رشد این محدوده همه نهادهای تحت تأثیر منطقه آزاد باید معاف از مالیات باشند.
معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به قانون مصوب شورای عالی امور مالیاتی جهت کسر نشدن مالیات از حقوق کارکنان در مناطق آزاد، تأکید کرد: در چارچوب قوانین و مقررات دیوان عدالت اداری راه حل‌هایی وجود دارد تا اگر دستگاهی به احکام صادر شده معترض باشد از طریق ریاست قوه قضائیه یا سایر نهادهای ذی‌ربط موضوع را پیگیری کند و ما نیز برای رسیدگی به این موضوع اقدام کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه افزایش درآمدها، رشد و توسعه اقتصادی و تلاش برای تولید و ایجاد اشتغال، مبنای اصلی فعالیت در مناطق آزاد است، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۸ یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در این محدوده‌ها فعالیت کردند که موجب فراهم شدن ۳۰۰ هزار اشتغال در مناطق آزاد شده است./ایرنا

کاهش نرخ اجاره در پی اعطای وام ودیعه به مستأجران

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران، گفت: درحالی که بازار اجاره به واسطه اجرای مصوبه تعیین سقف قیمت‌ها آرام شده است، رونمایی از برنامه دوم دولت برای اعطای وام ۵۰ میلیونی به مستأجران یک بار دیگر باعث تقویت ثبات و بازگشت آرامش به بازار اجاره‌بها شده است.
«حسام عقبایی»، در خصوص تخصیص وام اجاره و تأثیر آن بر بازار، گفت: تنظیم‌گری دولت در بازار اجاره توانسته تا حدود زیادی جو روانی را کنترل و از رشد قیمت‌های اجاره در تیرماه جلوگیری کند. دولت با ارائه تسهیلات بانکی به مستأجران درصدد جبران خلأ پولی و تطبیق شرایط مالی مستأجران با نرخ تورم است. تا آنجا که از همان لحظه‌ای که اعطای قطعی وام به مستأجران و رقم آن اعلام شد تا امروز تأثیر مثبتی در بازار اجاره داشته و یکبار دیگر جلو رشد جهشی را در ابتدای مردادماه گرفته است.
نایب رئیس اتحادیه املاک تهران، گفت: اکنون مصوبه تعیین سقف اجاره بها در حال اجرا است، بسیاری از مستأجران که برای تمدید قراردادهای خود به بنگاه‌های املاکی مراجعه می‌کنند به موجران می‌گویند باید سقف افزایش را رعایت کنند که اثر مثبتی بر بازار اجاره و مقابله با پیشنهادات فضایی مالکان داشته و قیمت‌ها را کنترل کرده است.
عقبایی گفت: اکنون به عنوان طرحی مهم برای کنترل بازار اجاره به دهک‌های متوسط و پائین کمک می‌کند تا بتوانند از پس قیمت‌ها بربیاند.
وی با بیان اینکه شرایط مستأجران طوری است که دولت مجبور به اتخاذ برنامه‌های فوری برای تنظیم‌گری بازار اجاره بود، گفت: توقع داریم اعطای «وام اجاره» ادامه دار باشد و تنها برنامه دولت فعلی نباشد. در بودجه کشور به آن نگاه شود و تبدیل به سیاست کلان شده و همچنین جامعه آماری گسترده‌تری را تحت پوشش قرار دهد و فقط شامل یارانه‌بگیران نشود./ایرنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7402/10/549447/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها