اخبـــــــار




تاریخ جدید برگزاری آزمون سراسری و ارشد ۹۹ اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ برگزاری آزمون‌های سراسری و ارشد سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.
فاطمه زرین‌آمیزی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تعداد روز‌های آزمون اضافه خواهد شد در واقع به منظور فراهم شدن فرصتی بیشتر برای ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی و کاهش دادن میزان حضور داوطلبان در حوزه‌ها تعداد روز‌های برگزاری آزمون‌های سراسری افزایش یافت.
وی افزود: بر اساس این تصمیم مقرر شد کنکور سراسری به جای ۲ روز در طول ۴ روز و کنکور کارشناسی ارشد به جای ۲ روز در ۳ روز برگزار شود. سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه اضافه کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی عوامل اجرایی کنکور ۵۰ درصد و تعداد حوزه‌های امتحانی ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است همچنین با هماهنگی وزارت بهداشت یک کارشناس بهداشتی که اطلاعات کافی دارد در هر حوزه امتحانی برای نظارت بر اصول بهداشتی و هماهنگی‌های لازم حضور خواهد داشت.
زرین آمیزی گفت: به همین منظور تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به جای اینکه در دو روز ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه برگزار شود در طول سه روز 16، 17 و 18 مردادماه برگزار خواهد شد. به این صورت که آزمون رشته‌های شناور کنکور کارشناسی ارشد به جای اینکه در عصر روز پنجشنبه ۱۷ برگزار شود در تاریخ شنبه ۱۸ مرداد ماه برگزار می‌شود.
 زرین آمیزی در ادامه درباره آزمون سراسری نیز اضافه کرد: آزمون سراسری هم به جای اینکه در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه برگزار شود در چهار روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، پنجشنبه ۳۰ مرداد، جمعه ۳۱ مرداد و شنبه اول شهریور برگزارخواهد شد.
سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: کنکور هنر صبح روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، کنکور ریاضی صبح روز پنجشنبه ۳۰ مرداد، کنکور تجربی صبح جمعه ۳۱ مرداد و کنکور زبان صبح شنبه اول شهریور برگزار می‌شود.


شناسایی ۲۴۸۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: از ظهر روز 2 مرداد تا ظهر روز ۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند.
وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید. لاری گفت: متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید. او ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۲۴۹ هزار و ۲۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  ۳۶۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۲۷۸ هزار و ۳۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی با بیان اینکه همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: امروز همان طور که اعلام کردیم، ۱۳ استان در وضعیت هشدار هستند که در بین آنها کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان برای ما اهمیت خاصی دارند زیرا از زمان شیوع بیماری در کشور هیچ خیز و پیکی را تجربه نکرده‌اند و چون روند بستری در استان‌ها در حال افزایش است و شیب صعودی دارد برای ما حائز اهمیت هستند.
وی افزود: در کهگیلویه و بویراحمد میانگین موارد بستری روزانه طی دوماه گذشته به چهار برابر رسیده و در شهرستانی مانند گچساران میزان بستری تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است.
لاری ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان سه شهرستان وضعیت قرمز و دو شهرستان وضعیت هشدار دارند و شهرستان‌های زابل و زاهدان موارد  بستری به بیش از پنج برابر رسیده است.
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن توصیه و درخواست از هموطنان برای رعایت قواعد بهداشتی بویژه در این دو استان گفت: امیدواریم با رعایت اصول سه گانه فاصله‌گذاری، شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و عمومی بتوانیم کرونا را شکست دهیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7402/5/549375/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها