حریرچی : 20 درصد فوتی های روزانه در کشور ناشی از بیماری کرونا است




معاون‌کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا کاهش و تأخیر در ابتلای به کرونا در بازه زمانی کشف واکسن این بیماری است.
دکتر ایرج حریرچی دیروز در نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونای خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۰ درصد فوتی‌های روزانه در کشور ناشی از بیماری کرونا است، اظهار داشت: این در حالی است که پیش ‌از این تمام بیماری‌های عفونی در کشور، کمتر از ۲۰ درصد در فوت افراد تأثیر داشت.  وی با بیان اینکه با توجه به سرمایه‌گذاری‌های مؤسسات پژوهشی و آزمایشگاهی دنیا، کشف واکسن این بیماری حداقل یک سال طول می‌کشد. افزود: ویروس کرونا یکی از پیچیده‌ترین ویروس‌هایی است که بشر در طول تاریخ با آن مواجه بوده، که نه تنها حوزه سلامت بلکه حوزه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع را نیز تغییر داده است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین خطر در ابتلا به کرونا، عادی پنداری این بیماری است، افزود: ترس یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های رفتار بشری است ولی وقتی در مقابله با بیماری‌ها ترس در جامعه کاهش پیدا می‌کند، مردم به رفتارهای قبلی خود باز می‌گردند و این بازخوردی جز افزایش مبتلایان به کرونا ندارد. حریرچی با تأکید بر لزوم تغییر رفتارها و مناسبات اجتماعی افراد، اظهار داشت: تاکنون رویکرد به‌گونه‌ای بوده است که در عین برقراری اقتصاد و معیشت مردم، حفظ سلامت آنها نیز در اولویت باشد. وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک، بهترین و کم هزینه‌ترین راه حل کنترل کرونا است، اظهار داشت: از آنجا که ۲۱ درصد افراد نزدیک به مبتلایان کرونا نیز به این بیماری دچار می‌شوند، سیاست پیش رو این است که افراد نزدیک به مبتلایان نیز سریع شناسایی و از همه آنها تست گرفته شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7402/5/549371/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها