هفته بیست و ششم لیگ برتر برگزار شد

<آر پی جی 7> علیه تیم شماره 7





گروه ورزشی/ هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران پنجشنبه شب با انجام 7 بازی آغاز شد. البته دیشب نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس هم به مصاف هم رفتند که آن دیدار برای تعیین قهرمان لیگ هم بسیار اهمیت داشت. در اولین بازی پنجشنبه شب، شهر خودرو و تراکتور از ساعت ۲۰:۱۵ در یک بازی حساس که پیروزی در آن برای هر دو تیم اهمیت  داشت، در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. به این ترتیب، تراکتور که روی کاغذ شانس قهرمانی داشت، با این تساوی این شانس را از دست داد و حالا به همراه شهر خودرو به کسب سهمیه فکر می‌کند. اما در دیگر دیدار همزمان تیم‌های ماشین‌سازی و گل‌گهر در ورزشگاه بنیان دیزل برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه با پیروزی 2-1 گل‌گهر به پایان رسید تا شاگردان مجید جلالی برای دومین بازی پیاپی به پیروزی برسند و شانس خود را برای بقا در  لیگ برتر بیشتر کنند. در این دیدار، شاهین ثاقبی (۶۲) برای ماشین‌سازی و میلاد کمندانی (۱۷) و علیرضا ابراهیمی (۸۹) برای گل گهر گلزنی کردند.
طلسم نبردن سپاهان شکست
سپاهان و صنعت نفت آبادان در حالی از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که دقیقه ۵ در این دیدار، یک پنالتی به سود سپاهان اعلام شد ولی ضربه محمد محبی را ناصر سالاری، دروازه‌بان نفت مهار کرد. با این حال و دقیقه ۱۵ سانتر محبی با ضربه سر محمدرضا مهدی‌زاده به گل تبدیل شد تا سپاهان بعد از 3 بازی به پیروزی برسد و با قرار گرفتن در رده دوم، شانس خود برای کسب سهمیه را حفظ کند. گفتنی است در آخرین ثانیه‌های نیمه اول این دیدار، سروش رفیعی پس از خطای شدید، با کارت قرمز مستقیم داور از بازی اخراج شد تا بازی بعد برابر استقلال را از دست بدهد. دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی هم از ابتدای بازی و از جایگاه ویژه نظاره‌گر برد شاگردان امیر قلعه‌نویی بود.
فولاد برد و امیدوار ماند
دیگر تیم پیروز این هفته فولاد بود که از ساعت ٢١ در ورزشگاه شهدای فولاد برابر ذوب ‌آهن قرار گرفت و توانست مهمان خود را 2-1 شکست دهد. در این دیدار، لوسیانو پریرا (55) برای فولاد گلزنی کرد ولی فرشاد محمدی‌مهر (۶٣) گل تساوی ذوب‌آهن را به ثمر رساند اما این پایان کار نبود و صابر حردانی (۸۹) گل برتری تیم جواد نکونام را به ثمر رساند تا روی کاغذ برای قهرمانی امیدوار بماند. در این شرایط پرسپولیس برای قهرمانی و پوکر باید دیشب نفت مسجدسلیمان را شکست می‌داد.
کار در انتهای جدول سخت شد
در سایر دیدارها، شاهین از ساعت ٢١ در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر مقابل سایپا به تساوی 1-1 رسید. در این دیدار ابتدا آرمان رمضانی (۶٩) با یک ضربه سر برای سایپا گلزنی کرد ولی میلاد صارمی (72 - پنالتی) بازی را به تساوی کشاند. همچنین پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان پارس جنوبی بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. این دیدار در حضور وحید ‌هاشمیان مربی تیم ملی برگزار شد. با این تساوی، کار در انتهای جدول سخت شد و رقابت شدیدی میان این تیم‌ها در هفته‌های پایانی برای ماندن در لیگ برتر وجود خواهد داشت.
کار استقلال برای سهمیه هم گره خورد
استقلال هم در حالی از ساعت 21 مقابل نساجی قرار گرفت که روی کاغذ شانس کمی برای قهرمانی داشت. آبی‌پوشان که در این دیدار فرهاد مجیدی را هم پس از پایان محرومیت یک جلسه‌ای انضباطی روی نیمکت خود می‌دیدند، در دقایق ابتدایی مقابل بازی هجومی نساجی غافلگیر شد اما رفته رفته نبض مسابقه را در دست گرفت و چند باری می‌توانست دروازه حریف را باز کند. آبی‌ها در این دقایق موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که با بی دقتی و بدشانسی از دست دادند. با این حال و در دقیقه 39 روی تیز هوشی مهدی قائدی و خطایی که روی او صورت گرفت، رضا کرمانشاهی داور بازی یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام کرد که شیخ دیاباته آن را تبدیل به گل کرد. دیاباته که با این گل 10 گله شد و بهترین گلزن استقلال تا به اینجای فصل است، رکورد دیگری را هم به دست آورد و با 13 گل، از مامه تیام که 12 گل برای استقلال زده بود، عبور کرد تا بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال لقب بگیرد. البته شادی استقلالی‌ها چند دقیقه بیشتر پایدار نماند. چرا که سید محمد میری‌ هافبک نساجی در دقیقه 42 با شوتی از راه دور و غیرمنتظره گل تساوی را وارد دروازه سید حسین حسینی کرد تا آب سردی روی پیکر استقلالی‌ها ریخته باشد. در واقع این گل مانند آر پی جی هفتی بود که تیم مجیدی را که شماره 7 استقلال را می‌پوشید، از کار انداخت. در نیمه دوم بازی کمی متعادل شد و تلاش‌های کادر فنی استقلال برای رسیدن به گل هم فایده‌ای نداشت. مجیدی ترکیب تیمش را از اواسط نیمه دوم کاملاً هجومی کرد اما موقعیت‌هایی که مهاجمان به دست آوردند، هدر رفت تا استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل تیم تحت هدایت محمود فکری و کادر تمام استقلالی نساجی متوقف شود و دو امتیاز حساس را از دست بدهد. استقلال حالا و با قرار گرفتن در سکوی پنجم برای کسب سهمیه هم کار سختی دارد و حالا باید دید آبی‌ها در دیدارهای آینده خود چه نتیجه‌ای می‌گیرند.
پنالتی بود، پنالتی نبود
رضا سخندان، کارشناس داوری درباره خطای پنالتی به سود استقلال به ایسنا گفت: «تصمیم داور کاملاً درست بود. بازیکن پشت سر قائدی در حالت پشت پا او را زد و به نظرم پنالتی درست بود.» او درباره گل نساجی به استقلال در دقیقه ۶۱ که از سوی کمک داور آفساید و مردود اعلام شد، چنین نظر داد: «به نظرم تصمیم کمک داور درست بود. هر چند تصاویر تلویزیونی کاملاً گویا نیست اما در ضربه نخست بازیکن نساجی، مهاجم این تیم یک بدن در آفساید قرار داشت و کمک داور به درستی تصمیم گرفت.» سخندان همچنین درباره برخورد زکی‌پور و مدافع نساجی در دقیقه ۹۰ در داخل محوطه جریمه که استقلالی‌ها معتقد به پنالتی بودند هم گفت: «به نظرم تصمیم داور در این صحنه هم کاملاً درست بود. این قبیل برخوردها در فوتبال طبیعی است و حتی بازیکن استقلال خودش را به بازیکن نساجی زد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7402/18/549365/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها