گفت‌و‌گوی «ایران» با محمد میری، هافبک نساجی که از فاصله 40 متری به استقلال گل زد

مدافع‌مان به زبان گیلکی گفت «جان تی مار نزن»





محمد محمدی سدهی
خبرنگار
نخستین روز از هفته بیست و ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه برگزار شد و در یکی از مهم‌ترین مسابقات این هفته تیم‌های استقلال تهران و نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی به مصاف همدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. یکی از مهم‌ترین اتفاقات این دیدار شوت زیبای بازیکن شماره 19 نساجی بود که منجر شد تا گل تساوی نساجی‌ها به ثمر برسد. در دقیقه 42 بازی، درست 3 دقیقه بعد از گل استقلال، محمد میری از فاصله 40 متری با ضربه‌ای دیدنی تور دروازه حسینی و استقلال را به لرزه درآورد.
محمد میری، هافبک تیم نساجی در خصوص دیدار با استقلال به خبرنگار «ایران» گفت: «بازی خوبی مقابل استقلال برگزار کردیم و این تیم را خیلی خوب آنالیز کرده بودیم. نقاط ضعف و قوت استقلال را بخوبی می‌دانستیم و با بازی خوبی که مقابل آنها انجام دادیم به موقعیت‌های زیادی دست یافتیم. اگر از موقعیت‌های‌مان بخوبی استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم با اختلاف چندگل استقلال را شکست دهیم.»
او در خصوص گل زیبایی که به‌ثمر رساند، افزود: «یک هفته‌ای بود که در تمرینات به شوت زدن از راه دور اصرار داشتم و در تمرینات دائماً شوت می‌زدم. آخر تمرین‌ها با گلرها تمرین شوت از راه دور می‌زدم. یک بار علیرضا حقیقی، دروازه بان‌مان من را بغل کرد و گفت «داداش این شوت‌ها را در بازی‌ها بزن، خیلی خوب می‌زنی، چرا در بازی‌ها این شوت‌ها را نمی‌زنی لامصب؟». برعکس مجتبی ممشلی، مدافع تیم‌مان دائماً به من می‌گفت؛ نزن، نزن.»
هافبک نساجی ادامه داد: «همان لحظه هم زمانی که دارم شوت می‌زنم ممشلی قهر می‌کند و برمی‌گردد عقب. صدای مجتبی بیژن، مدافع‌مان هم می‌آید که به زبان گیلکی می‌گوید: «جان‌تی مار نزن. (جان مادرت نزن). بیژن فکرش را نمی‌کرد که آن توپ تبدیل به گل شود اما خدا را شکر در تمرینات شوت هایم خوب بود و روز بازی هم این اتفاق افتاد و توپم به تور دروازه چسبید. فکر می‌کنم گلم یکی از گل‌های زیبای لیگ برتر باشد.»
میری با اشاره به صحنه گل دوم نساجی که از سوی داور بازی آفساید اعلام شد، بیان داشت: «گل دوم ما صد درصد سالم بود و به هیچ وجه آفساید نبود. علاوه بر این در صحنه دیگری که 3 بازیکن ما با 3 بازیکن استقلال در پشت محوطه جریمه استقلال به وجود آمد و داور اعلام آفساید کرد، من در آفساید نبودم و فکر می‌کنم که داور بازی به اشتباه در آن صحنه پرچم زد. تصمیمات داور بازی در چند صحنه اشتباه بود. استقلال باید از این یک امتیاز راضی باشد.»
او با اشاره به این موضوع که پیش از برگزاری مسابقه با استقلال حاشیه‌هایی به وجود آمد، افزود: «محمود فکری، سرمربی تیم‌مان در نشست خبری پیش از بازی با استقلال اعلام داشت که هر نتیجه‌ای رقم بخورد خوشحال می‌شوم. این صحبت‌ها باعث ایجاد حاشیه‌هایی شد و هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که این صحبت‌ها تا این حد حاشیه ساز شود و از حرف‌های او برداشت بدی شود. فکری پاک‌ترین مربی است.»
پس از پایان بازی شوت هافبک نساجی باعث تمجید کاربران در فضای مجازی شد و در خصوص این گل که از فاصله دور به ثمر رسید جوک‌هایی ساخته شد. میری در این خصوص بیان داشت: «بعد از گلم پیام‌های جالبی در فضای مجازی خواندم و یکی از پیام‌ها این بود که «به‌خاطر کرونا فیروزکوه بسته شد و از همان جا شوت زدن» این را خیلی دوست داشتم و چند دقیقه به این جوک خندیدم. یکی دیگر هم این بود که گفتند «سال بعد نساجی به تهران نمی‌آید و از همان قائمشهر گل می‌زنن» این هم خیلی جالب بود.»
هافبک شماره 19 نساجی در دقیقه 90 بازی مصدوم و به بیمارستان منتقل شد. او در این خصوص بیان داشت: «از ناحیه لگن مصدوم شدم و چند ساعتی در بیمارستان بودم. در حال حاضر شرایطم بهتر است اما احتمالاً چند بازی را از دست می‌دهم.»
او در خصوص شرایط نساجی افزود: «در حال حاضر نساجی در رده نهم جدول لیگ قرار دارد و با آمدن محمود فکری قطعاً شرایمان بهتر خواهد شد. ما پیش از بازی با استقلال شرایط خوبی داشتیم و تراکتور را شکست داده بودیم و استقلال را هم متوقف کردیم و در مقابل سپاهان هم به تساوی 2 بر 2 دست یافتیم و تنها از پرسپولیس یک بر صفر شکست خوردیم. ان‌شاءالله فصل بعد شرایط‌مان بهتر خواهد شد. در سال‌جاری و با وحود کرونا شرایط‌مان خوب بود و در زمان تعویق مسابقات هم نساجی تمرینات اش را به‌صورت مجازی برگزار می‌کرد. به این دلیل با آمادگی کامل در مسابقات حضور یافتیم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7402/18/549364/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها