اخبار




ریزش  کانال «ایلی سو» خودروها را بلعید

گروه حوادث/ فرسودگی کانال زیرزمینی ایلی سو در تبریز باعث ریزش سقف کانال و نشست زمین در خیابان شریعتی شد.
به‌گزارش ایسنا، این حادثه روز پنجشنبه، دوم مرداد رخ داد و ریزش قسمت فوقانی کانال سبب فرو رفتن چند دستگاه خودرو مقابل دانشگاه هنر تبریز شد.
داوود طالب‌نژاد، شهردار منطقه ۳ تبریز در این رابطه گفت: کانال ایلی‌سو حدود ۴۲ سال پیش و در سال ۵۷ احداث شده است که در اثر فرسودگی هرازگاهی شاهد ریزش بخشی از آن هستیم. کار تعویض و دال‌گذاری این کانال را آغاز کرده‌ایم، ولی، چون پروژه‌ای بزرگ و هزینه‌بر است، تکمیل آن زمان زیادی می‌برد.
وی ادامه داد: ریزش سقف کانال ایلی سو در مجاورت دانشگاه هنر رخ داد که محل تردد و عبور و مرور شهروندان نبوده و از آن به‌عنوان پارکینگ استفاده می‌کردند. خسارت جانی در این اتفاق رخ نداده است و پس از بیرون آوردن خودرو‌های پارک‌شده در محل، اقدام به تخریب، نخاله‌برداری و بازسازی این محوطه شد.کانال ایلی‌سو یکی از زیرساخت‌های شهری تبریز است که بخش بزرگی از محلات منطقه ۳ را پوشش داده و برای هدایت آب‌های سطحی به کار گرفته می‌شود؛ این کانال در سال ۱۳۵۷ ساخته شده و در سال‌های اخیر هرازگاهی به‌دلیل فرسودگی دال‌های آن ریزشی داشته که مدیریت شهری تبریز برای پیشگیری از هرگونه اتفاقی، کل مسیر ایلی سو را مورد بازسازی قرار داده است.


بازداشت داماد در شب عروسی

گروه حوادث/ داماد همدانی که بی توجه به مقررات شرایط کرونا در کشور اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده بود بازداشت شد.
مجید درویشی فرماندارشهرستان اسدآباد در تشریح این خبر به باشگاه  خبرنگاران جوان گفت: این داماد که قصد داشت بی توجه به مقررات بهداشتی در روز‌های کرونایی یک مراسم عروسی چند صد نفره در اسدآباد برگزار کند پنج شنبه شب  به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، این موضوع به مقام قضایی اعلام و مرد جوان در شب عروسی خود بازداشت شد.

پلمب سه قهوه خانه به خاطر کرونا

گروه حوادث/سه قهوه‌خانه در تهران به دلیل رعایت نکردن مقررات بهداشتی مبارزه با کرونا پلمب شدند.
سرهنگ «نادر مرادی»، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران گفت: مأموران پلیس اماکن تهران خبری دریافت کردند مبنی بر رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی، عرضه و استعمال قلیان در سه قهوه‌خانه در حوالی فلکه سوم تهرانپارس، خیابان سبلان و خیابان ستارخان که موجب به خطر افتادن سلامت شهروندان و شیوع بیشتر ویروس کرونا در جامعه می‌شود، بنابراین برای بررسی موضوع به نشانی‌های اعلامی مراجعه کردند.وی بیان داشت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت، متصدیان این قهوه‌خانه‌ها با بازگشایی واحدهای صنفی خود به صورت نیمه باز و گماشتن نگهبان جلوی در مشتری را پذیرش و قلیان سرو می‌کردند که مأموران  با استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی و ورود به این قهوه‌خانه‌ها ضمن برخورد با متصدی مربوط هر سه واحد صنفی قهوه‌خانه را پلمب کردند و متصدیان هر سه مغازه برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
سرهنگ مرادی در پایان با اشاره به ادامه دار بودن طرح‌های نظارتی معاونت نظارت بر اماکن عمومی بر صنوف شهر تهران بویژه صنوف عرضه‌کننده قلیان، از شهروندان خواست در این تلاش جهادی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همراه پلیس بوده و هرگونه گزارشی را درخصوص تخلفات صنفی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از طریق سامانه۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

پلمب آرایشگاه زنانه به خاطر فعالیت‌های پزشکی

گروه حوادث/ یک آرایشگاه زنانه در شهرستان مرودشت که در آن فعالیت‌های غیرمجاز پزشکی و زیبایی انجام می‌دادند پلمب شد.
به‌گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، رئیس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان مرودشت گفت: در بازدید از این آرایشگاه زنانه، تجهیزات و اقلام غیرمجازی که از موارد دخالت در امور درمان و تهدید علیه سلامت جامعه محسوب می‌شوند، کشف شده است.مجید اکبرزاده اضافه کرد: انجام مواردی مانند لیزر پوست، پلاسما، تزریق ژل، بوتاکس، برداشتن خال، زالو درمانی، پارافین درمانی، حلزون درمانی و الکترولیز در آرایشگاه‌ها، غیرمجاز است و همه واحد‌های ارائه دهنده خدمات پزشکی، تشخیصی، زیبایی و پوست باید دارای مجوز‌های قانونی لازم باشند و این مراکز باید مجوز فعالیت، دامنه فعالیت و تعرفه خدمات قانونی را در معرض دید مراجعان قرار دهند.رئیس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی مرودشت از شهروندان خواست در صورت نصب نبودن پروانه فعالیت در واحد‌های بخش خصوصی و رعایت نشدن اصول بهداشتی، از دریافت خدمات در آن واحد خودداری و موضوع را به شبکه بهداشت و درمان اطلاع‌رسانی کنند.

دستگیری عاملان حمله  به کادر درمانی بیمارستان اهر

گروه حوادث/ مردان مهاجم که با حمله به کادر درمانی بیمارستان باقرالعلوم (ع) این شهرستان خسارات فراوانی به بار آورده بودند، دستگیر شدند.سرهنگ قدرت آقاپور- فرمانده انتظامی اهر- در این باره  گفت: عصر پنجشنبه  یکی از روستائیان با چند نفر همراه برای دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان مراجعه کرد و به دلایل نامعلوم با کادر درمانی درگیر شدند که بلافاصله توسط عوامل نیروی انتظامی در محل بیمارستان دستگیر و برابر دستور قضایی در حال حاضر در بازداشت هستند. افراد دستگیر شده سابقه اراذل و اوباشی نداشته و از اهالی یکی از روستاهای اطراف شهرستان اهر هستند.آقاپور افزود: در حال حاضر پلیس در حال انجام تحقیقات لازم درخصوص موضوع بوده و نتیجه پس از بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته بیمارستان به اطلاع عموم خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، ۴ نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان باقرالعلوم اهر بنا به دلایلی نامعلوم به وسیله میله‌های آهنی پنج نفر از کادر درمانی،  پرستاران و نگهبانان این مرکز درمانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و برای ساعاتی مانع از ارائه خدمات در این مرکز شدند. در این حادثه خساراتی نیز به تجهیزات و وسایل پزشکی و درمانی بیمارستان وارد شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7402/12/549346/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها