انتقام کارگر اخراجی از سرکارگر افغانستانی



گروه حوادث/ کارگر اخراجی مغازه پلاستیک‌فروشی برای انتقام از سرکارگر افغانستانی خود، نقشه ربودن او را طراحی و اجرا کرد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»،  اوایل اسفند سال گذشته مردی 35ساله از اتباع کشور افغانستان با مراجعه به پلیس از ربوده شدن خودش به دست 6 مرد تبهکار خبر داد و گفت:  به دادسرا مراجعه و از سرقت مقرون به آزار و آدم‌ربایی شش جوان ناشناس با لباس پلیس شکایت کرد. پس از ثبت شکایت نیز با توجه به اهمیت موضوع پرونده  برای رسیدگی تخصصی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و در آنجا تیمی ویژه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
در نخستین گام نیز از شاکی دعوت شد تا اظهارات خود به مأموران را شرح دهد. او با حضور در مقر پلیس به مأموران گفـت: من تبعه کشور افغانستان هستم و شغلم توزیع پلاستیک است و در مغازه‌ای کار می‌کنم، نهم اسفند  حوالی ساعت 11 شب  در حال حمل بار سفارش مشتری با خودروی وانت مزدا  به ورامین بودم که در مسیر خاورشهر  یک دستگاه خودروی پژو پارس با شش سرنشین خودروی مرا متوقف کردند. دو نفر از این افراد لباس پلیس به تن داشتند و بدون هیچ گونه سؤال و جوابی مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند.
شاکی ادامه داد: آن افراد  پس از ضرب و شتم مرا به خودروی پژو پارس  منتقل کردند و  چشم و دست و پایم را بستند بعد هم خودروی وانت مزدا و  اموالم شامل 13 میلیون وجه نقد، کارت‌های بانکی، گوشی موبایل و ساعتم را سرقت کرده و مرا در زیر صندلی عقب مخفی کردند و همراه خود بردند تا اینکه سرانجام پس از گذشت 24 ساعت موفق شدم از دست آدم‌ربایان فرار کنم و آنجا بود که فهمیدم در شهرستان آمل هستم.
با کسب این اطلاعات، مأموران در گام اول  خودروی شاکی را  به صورت رها شده در شهرستان آمل پیدا کردند، سپس به بررسی محل‌های تردد متهم تا محل وقوع جرم در محدوده خاورشهر پرداختند.
در ادامه  شاکی به مأموران گفت که حدود چند ماه پیش یکی از همشهریانش به نام صفر 25 ساله در مغازه مشغول به کار بوده که به علت سرقت از دخل از سوی صاحب مغازه اخراج شد.
با به دست آمدن این سرنخ مأموران با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی متوجه شدند که صفر طراح اصلی سرقت و آدم‌ربایی به اتفاق پنج نفر دیگر از همدستانش است که با جمع‌بندی و با در اختیار گذاشتن اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری تمامی اعضای باند صادر شد. در ادامه مأموران نیز موفق شدند مخفیگاه سارقان را در محدوده شهرری شناسایی کنند. سرکرده باند و پنج همدستش در عملیات  جداگانه از سوی مأموران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که در آنجا تحت بازجویی قرار گرفتند و با مشاهده ادله و شواهد به جرم خود اعتراف کردند.
سرکرده باند در اعترافات خود به مأموران گفت: وقتی اخراج شدم سرکارگرم را عامل این اتفاق می‌دانستم و تصمیم به انتقام گرفتم من به او خیلی حسادت می‌کردم چون در کارش خیلی موفق بود. نقشه سرقت و آدم‌ربایی را کشیدم و با پنج نفر از دوستان ایرانی‌ام دست به این کار زدیم. در روز حادثه با تعقیب کردن او از محل کارش در یک فرصت مناسب جلوی مسیرش را گرفتیم . دو نفر از همدستانم لباس پلیس پوشیدند و  به شاکی حمله‌ور شدند. او را مورد ضرب و شتم قرار دادیم و بلافاصله پس از سرقت اموال شاکی را سوار خودرو کردیم و به شهرستان آمل رفتیم. قصد داشتیم تا پس از بردن او به آمل، با خانواده‌اش تماس گرفته و از آنها تقاضای پول کنیم اما شاکی در فرصتی مناسب متواری شد و نتوانستیم اخاذی کنیم. متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7402/12/549345/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها