گفت‌وگوی «ایران» با حسین نوری، عضو تیم ملی کشتی فرنگی که کرونا را ضربه فنی کرد

ما ورزشکاران عادت نداریم خودمان را روی تخت بیمارستان ببینیم



محمد محمدی سدهی
خبرنگار
ویروس کرونا کماکان در جهان قربانی می‌گیرد و شیوع این ویروس در سراسر دنیا و کشورمان موجب شده تا اقشار مختلف جامعه از جمله ورزشکاران با این ویروس دست به گریبان شوند. احسان حدادی، ملی پوش دوومیدانی و دارنده مدال نقره المپیک لندن از جمله ورزشکاران نامداری بود که به این ویروس مبتلا شد. یکی دیگر از ورزشکاران نامدار کشورمان حسین نوری، فرنگی کار تیم ملی و دارنده مدال‌های برنز جهان در پاریس 2017 و طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 بود که اوایل ماه جاری به دلیل وخامت شرایط جسمانی پس از ابتلا به کرونا، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری بستری شد و اکنون این ویروس را شکست داده و به زندگی عادی بازگشته‌ است.
حسین نوری، فرنگی کار وزن 87 کیلوگرم تیم ملی  در خصوص وضعیت خود به خبرنگار «ایران» گفت: «شرایط خطرناکی را پشت سر گذاشتم اما خدا را شکر هم اکنون با نظر پزشک معالجم، به بهبودی کامل رسیده‌ام. در باشگاه ورزشی به این ویروس مبتلا شدم. تمریناتم را خیلی سنگین در باشگاه برگزار می‌کردم و این موضوع باعث شد تا سیستم ایمنی بدنم پایین بیاید و راحت تر به کرونا مبتلا شوم. 12 روز در بیمارستان مسیح دانشوری بستری بودم و خوشبختانه این ویروس طی این 12 روز از بدنم خارج شد و از شر این ویروس خلاص شدم.»
او با اشاره به این موضوع که 10 تیرماه به این ویروس مبتلا شدم، افزود: «پس از ترخیص از بیمارستان به مدت 2 روز در خانه قرنطینه بودم. روزهای سختی را پشت سر گذاشتم و در کل بیمارستان جای خوبی نیست و امیدوارم هیچ کدام از مردم عزیز کشورمان راه شان به بیمارستان نیفتد. شرایط کنونی بسیار بد است و شیوع بالای کرونا باعث شده تا مریض‌های زیادی به بیمارستان مراجعه کنند و تمامی بیمارستان‌ها پر شده است.»
این فرنگی کار کشورمان ادامه داد: «من در بخش آی سی یو بستری بودم و تمامی تخت‌های این بخش هم پر بود. در بخش آی سی یو مریض‌هایی بودند که سن بالایی داشتند و نمی توانستند این بیماری را تحمل کنند و فوت می‌کردند. حضور در این جمع واقعاً سخت است و بیمار را با شرایط بد روحی مواجه می‌کند. زمانی که می‌دیدم عزیزانی از دنیا می‌رفتند، می‌ترسیدم. بار اولی نبود که به جنگ یک چالش سخت رفتم و قطعاً این  بار آخر هم نخواهد بود. سختی‌ها باعث می‌شوند تا با واقعیت‌های زندگی آشتی کنیم.»
نوری بیان داشت: «ما ورزشکاران عادت نداریم خودمان را روی تخت بیمارستان ببینیم. ما همیشه در تمرین هستیم و همیشه فعالیت می‌کنیم، برای ما سخت است که 10 روز روی تخت بیمارستان دراز بکشیم. برخلاف نظر برخی‌ها کرونا پایان زندگی حرفه ای ورزشکار نیست. با توجه به صحبت‌هایی که با دکترم داشتم و عکس‌هایی که از ریه ام گرفتم، از امروز تمریناتم را آرام آرام آغاز می‌کنم و با قدرت به تشک بازمی‌گردم. تنها راه نجات مردم رعایت موارد بهداشتی است تا ان‌شاءالله به این ویروس مبتلا نشوند.»
او گفت: «در طول حضورم در بیمارستان آقای علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی سنگ تمام گذاشت، دبیر از زمانی که متوجه شد من به این ویروس مبتلا شده‌ام تا زمان ترخیص از بیمارستان هر روز پیگیر روند درمانی ام بود و حمید سوریان هم همین طور و او به من دلگرمی داد. دست شان درد نکند این‌ها برای من زحمات زیادی کشیدند. می‌خواهم از مردم عزیز کشورم تشکر کنم که من را تنها نگذاشتند. اگر نتوانستم پیام تک تک شما را جواب بدهم عذر می‌خواهم ولی بدانید که پیام‌های شما برام خیلی ارزش داشت.»
این فرنگی کار وزن 87 کیلوگرم با اشاره به این موضوع که مشکلاتی برای بستری شدن در بیمارستان برایش به وجود آمد، اظهار داشت: «اول بیمارستان آتیه بستری شدم و شرایطم به گونه ای بود که باید من را به بیمارستان مسیح دانشوری انتقال می‌دادند، کرونا زیاد شده و مردم کاملاً درگیر این بیماری هستند. بیمارستان مسیح دانشوری تخت خالی نداشت و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت من را به مسیح دانشوری منتقل کردند. متأسفانه تخت خالی نیست و افراد زیادی درگیر این بیماری هستند.»
نوری بیان داشت: «بعد از ابتلا به کرونا سعی کردم که بیشتر موارد بهداشتی را رعایت کنم و در جاهایی که جمعیت زیاد است، نمی روم. کرونا باعث شد با قدرت بیشتری به تشک برگردم. پرقدرت تر و باانگیزه تر بازمی گردم. من زیاد در جریان نبودم و از دور و برم بی خبر بودم. تشکر ویژه ای از پرسنل زحمتکش بیمارستان مسیح دانشوری دارم و حقیقتاً آنها قهرمانان واقعی هستند. آنها در این روزهای سخت در کنار مردم هستند تا بتوانند مردمی که دچار این ویروس هستند را درمان کنند. آنها کار بسیار سختی دارند و خیلی اذیت می‌شوند. ان‌شاءالله خدا کمک شان کند. از تمامی مردم می‌خواهم که این بیماری را شوخی نگیرند و موارد کامل بهداشتی و ایمنی و از جمله زدن ماسک را رعایت کنند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7400/1/549195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها