«ایران» از ورود مجدد ایرلاین‌های خارجی گزارش می‌دهد

بازگشت امید از آسمان




گروه اقتصادی / طی چند وقت اخیر خبرهای خوبی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی کشور شنیده می‌شود؛ روز گذشته سازمان هواپیمایی کشوری به‌صورت رسمی اعلام کرد که پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی بتدریج در حال برقرار شدن است و کشورهایی که قبلاً در آسمان ایران تردد داشتند یا در فرودگاه های کشورمان می‌نشستند، می‌خواهند برگردند.
این خبر برای اقتصاد تحریمی ایران بسیار رضایت بخش است چرا که بواسطه برگشت شرکت‌های هواپیمایی امکان جابه‌جایی بار فراهم خواهد شد و تولیدکنندگان با سرعت بیشتری می‌توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را تأمین کنند و این مهم در شرایطی که کشور و البته سایر کشورها در موج دوم شیوع کرونا هستند، برای فعالان اقتصادی باعث امید و انگیزه می‌شود. طی ماه‌های اخیر و از روزی که شرکت‌های هواپیمایی خارجی تصمیم گرفتند در آسمان ایران تردد نکنند یا در فرودگاه امام نشست و برخاست نداشته باشند، خیلی از تولیدکنندگان متضرر شدند چرا که نمی‌توانستند قطعات مورد نیاز خود را در اسرع وقت تأمین کنند.
اعضای اتاق بازرگانی ایران اعتقاد دارند که برگشت شرکت‌های هواپیمایی خارجی را باید به فال نیک گرفت و برای ماندگار شدن آنها تسهیلاتی در نظر گرفت تا بخش خصوصی بواسطه حضور این مجموعه‌ها بتواند میزان تولیدات خود را افزایش دهد. آنگونه که مهر گزارش داده، مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از شروع مجدد و افزایش تدریجی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی به کشور خبر داده و گفته است: نظارت و بازرسی‌های مستمری بر رفتار فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها صورت می‌گیرد تا بتوانیم بر اساس پروتکل‌های ابلاغی بهداشتی در حوزه هوایی رفتار کنیم.
او درباره اینکه چگونه می‌توان به شرکت‌های هواپیمایی خارجی اطمینان داد که آسمان ایران امن است و هیچ مشکلی وجود ندارد و از طرفی شیوع ویروس کرونا برای شرکت‌های هواپیمایی مشکل ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: مذاکراتی با برخی کشورهای اروپایی برای رفع نگرانی و اطمینان دادن در خصوص فضای ایران صورت گرفته است. دهقان افزود: بازگشت مجدد ایرلاین‌های بین‌المللی به کشور پس از بحران ناشی از کرونا نشانه اقدامات مثبت و ایمنی و امنیت فرودگاه‌ها و فضای ایران است.
اعضای اتاق بازرگانی بر این باور هستند که تجارت زمانی تقویت می‌شود که بتوان شرایط برای صادرات کالا را فراهم کرد. آنها می‌گویند کالاهایی که فسادپذیری بالایی دارند به‌دلیل محدودیت پروازهای ایران نمی‌توان آنها را صادر کرد و ادامه این روند باعث از دست دادن مشتریان خارجی می‌شود. لذا سازمان هواپیمایی بایستی شرایطی را فراهم کند تا حمل بار کالاهای فساد پذیر با شرایط مناسبی صورت گیرد و قطعاً این امر با حضور شرکت‌های هواپیمایی خارجی میسر خواهد شد. خواسته فعالان بخش خصوصی این است که دولت به ایرلاین‌های خارجی تسهیلات بدهد و با در نظر گرفتن مشوق‌های مناسب وضعیتی را فراهم کند که تمام ایرلاین‌هایی که از ایران رفتند، برگردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7397/1/548840/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها