گفت‌و‌گوی «ایران» با قاسم حدادی‌فر، کاپیتان ذوب آهن در خصوص اتفاقات و حواشی عجیب در فولادشهر

نتیجه دیدار با ماشین‌سازی قطعاً از پیش تعیین شده بود






محمد محمدی سدهی
خبرنگار
دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و ماشین‌سازی تبریز از هفته بیست و پنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال پنجشنبه شب در فولادشهر اصفهان برگزار شد. ذوب‌آهن  پس از یک مساوی و سه باخت طی چهار هفته متوالی که آنها را به پایین جدول نزدیک کرده بود، در دیدار اخیرش برد ارزشمند و پُر گلی (5 بر یک) برابر شاهین بوشهر به دست آورد تا شرایط خود را بهتر کند، اما آنها پنجشنبه شب در حالی میزبان ماشین‌سازی بحران زده بودند که در نهایت با نتیجه 2 بر یک و در یک مسابقه پرحاشیه و عجیب شکست خوردند. از حاشیه‌های جنجالی این دیدار پذیرفته نشدن 2 گل ذوب و اخراج قاسم حدادی‌فر، کاپیتان آنها بود.
قاسم حدادی فر، کاپیتان تیم ذوب آهن در خصوص اتفاقات این دیدار به خبرنگار «ایران» گفت: «حاشیه‌های دیدار با ماشین‌سازی بسیار عجیب بود و تا به حال چنین تصمیمات عجیبی از سوی داور بازی ندیده بودم. داور از همان دقایق ابتدایی با سوت‌های اشتباهش تمرکزمان را بر هم زد. از حاشیه‌های عجیب این دیدار پذیرفته نشدن 2 گل کاملاً سالم ما و علاوه بر این اخراج من توسط (محمدحسین ترابیان) داور بازی بود.»
او ادامه داد: «داور دو گل ما را مردود اعلام کرد و ما در بین دو نیمه گل اول‌مان را چندین بار دیدیم و از تصمیم اشتباه داور، کاملاً متعجب شدیم. گل اول ما کاملاً سالم بود و هیچ کدام از بازیکنان ما برخلاف نظر داور و کمک داور در آفساید نبودند. در صحنه گل دوم هم داور به اشتباه خطای هند بازیکن ما را اعلام کرد که این موضوع هم کاملاً تعجب برانگیز بود. این داور را من در لیگ برتر ندیده بودم. تصمیمات داور شگفت زده‌مان کرده بود و بازیکنان ما را از همان ابتدای بازی عصبی کرد.»
کاپیتان باتجربه ذوب آهن در خصوص صحنه اخراجش این گونه صحبت کرد: «من هیچ گاه در خصوص عملکرد داوران صحبت نمی‌کنم اما در بازی با ماشین‌سازی اتفاقاتی افتاد که نمی‌توانم در خصوص آن صحبت نکنم. من در صحنه اخراج هیچ حرف زشتی به داور نزدم و هیچ بی‌احترامی ای به او نکردم و نمی‌دانم داور برای چه من را اخراج کرد. هیچ گاه طی این سال‌ها به داوران حرف زشتی نزدم و در این بازی هم این کار را نکردم. در هنگامی که کرنر را زدم و داور گل‌مان را نپذیرفت پای من به پای داور برخورد کرد و داور گفت که به عمد پایم را روی پای او گذاشتم و به من کارت قرمز مستقیم داد. در حالی که این گونه نبود و عمدی در کار من وجود نداشت. با تمام احترامی که به جامعه داوری قائل هستم، داور این بازی کاملاً یک طرفه قضاوت کرد. داور بازی هیچ صحبتی با بازیکنان نمی‌کرد و من تنها در صحنه اخراج با پای او برخورد داشتم و در زمان اخراج تنها به او گفتم که چرا گل سالم ما را نپذیرفتی؟»
او بیان داشت: «از مسئولان فدراسیون و کمیته داوران می‌خواهم که هر چه سریعتر اتفاقات عجیب این دیدار را بررسی کنند. سال هاست که در لیگ برتر بازی می‌کنم و تاکنون قضاوت پرحاشیه‌ای تا این حد از هیچ‌کدام از داوران‌مان ندیده بودم. نتیجه این دیدار قطعاً پیش از برگزاری مسابقه تعیین شده بود. حقیقتاً داور بازی در حد لیگ 2 هم نبود و نمی‌دانم چرا او را برای لیگ برتر انتخاب کردند. این ضعیف‌ترین داوری بود که تا به حال در عمرم    دیده ام. همه دیدند که 2 گل ما هیچ مشکلی نداشت و کاملاً سالم بود.»
کاپیتان ذوبی‌ها با انتقاد از برگزاری مسابقات لیگ برتر با وجود افزایش ابتلا به ویروس کرونا در کشور افزود: «لیگ‌مان کیفیت ندارد و بهتر بود که مسئولان، لیگ را برگزار نمی‌کردند. همه ما بازیکنان با استرس وارد زمین می‌شویم و می‌ترسیم که کرونا بگیریم. اگر برگزاری مسابقات لیگ تنها به خاطر این است که مردم چند ساعت پای تلویزیون بنشینند و مشکلات‌شان را برای چند ساعت فراموش کنند، بهتر است بدانیم که این گونه نیست و مردم پای مسابقات فوتبال با این کیفیت پایین نمی‌نشینند.»
حدادی‌فر این گونه صحبت‌هایش را ادامه داد: «مردم ما اینقدر مشکلات دارند که نمی‌توانند پای تلویزیون بنشینند. آیا گرانی‌ها به مردم اجازه می‌دهد تا پای تلویزیون بنشینند و فوتبال ببینند؟ مردم زمانی که صبح از خواب بلند می‌شوند و قیمت ارز و طلا را می‌بینند فوتبال از یادشان می‌رود. حقیقتاً مشکلات اقتصادی مردم زیاد است و باید مسئولان فکری به حال معیشت مردم کنند.»
او در خصوص حضور لوکا بوناچیچ در ذوب آهن اظهار داشت: «شرایط ذوب آهن خوب بود و تنها ما در هفته‌های گذشته بدشانس بودیم. در بازی با شاهین بوشهر عملکرد خوبی داشتیم و برد خوبی مقابل این تیم کسب کردیم اما دیدار با ماشین‌سازی و باخت به این تیم شرایط‌مان را کمی به هم ریخت. قبل از آمدن لوکا هم شرایط‌مان خوب بود و ما پیش از بازی با ماشین‌سازی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. در کل زحمات زیادی می‌کشیم اما زحمات ما را داور در بازی با ماشین‌سازی و مردود کردن گل سالم هدر داد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7396/1/548726/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها