هفته بیست و پنجم لیگ برتر امشب و فردا شب پیگیری می‌شود

جنگ برای دومی




حامد جیرودی
خبرنگار
هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در حالی امشب و فردا شب با برگزاری 7 مسابقه پیگیری می‌شود که حساسیت رقابت‌ها به اوج رسیده و 3 تیم سپاهان، شهرخودرو و تراکتور به دنبال دومی هستند. در تنها بازی امشب، ذوب آهن و ماشین‌سازی از ساعت 20:45 در ورزشگاه فولادشهر برابر هم قرار می‌گیرند. اصفهانی‌ها هفته گذشته 5-1 شاهین را در بوشهر شکست دادند تا با هدایت لوکا بوناچیچ به اولین برد خود برسند و با 25 امتیاز در رده دهم جدول قرار بگیرند. آنها حالا باید مقابل ماشینی به میدان بروند که 8 هفته رنگ برد را ندیده و با 5 باخت متوالی در سراشیبی قرار گرفته است. شکست‌هایی که آخرین آن با نتیجه 1-0 مقابل پرسپولیس بود و باعث شده تبریزی‌ها با 24 امتیاز در رده یازدهم قرار بگیرند. پس از این باخت، محمدرضا مهاجری از سرمربیگری ماشین‌سازی کناره‌گیری کرد و هومن افاضلی جایگزین او شد.
تراکتور- سپاهان؛ جنگ بالای جدول
فردا (جمعه) این مسابقات با برگزاری 6 دیدار دیگر ادامه می‌یابد. در یکی از مهم‌ترین آنها،  تراکتور و سپاهان در حالی از ساعت 20:15 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برابر هم به میدان می‌روند که چشم به کسب سهمیه آسیایی دارند. سرخپوشان تبریزی در بازی قبل مقابل استقلال به تساوی بدون گل رسیدند تا با 41 امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرند. زردپوشان اصفهانی هم وضعیتی تقریباً مشابه را تجربه کردند و برابر پارس جنوبی به تساوی 1-1 رسیدند تا 2 امتیاز حساس دیگر را از دست داده و با 42 امتیاز در رده دوم جدول باقی بمانند. تساوی‌هایی که اعتراض هواداران این تیم را در پی داشته و حالا شاگردان امیر قلعه‌نویی که در بازی رفت 2-0 تراکتور را شکست دادند، امیدوار به تکرار آن نتیجه هستند. سپاهان و تراکتور تاکنون 23 بار در ادوار لیگ برتر برابر هم به میدان رفته‌اند که حاصل آن 11 برد سپاهان، 6 تساوی و 6 برد تراکتور بوده است.
نیمکت‌های لرزان
پارس جنوبی و شهرخودرو در شرایطی از ساعت 20:30 در ورزشگاه تختی جم با هم دیدار می‌کنند که نیمکت‌های 2 تیم دستخوش تغییر شده است. دوشنبه شب هومن افاضلی از سرمربیگری پارسی‌ها استعفا داد و دیروز هم محسن بنگر دستیار او از سمت خود کناره‌گیری کرد. در سمت مقابل، پس از تساوی خانگی 1-1 شهرخودرو مقابل سایپا، سهراب بختیاری‌زاده سرمربی مشهدی‌ها شد تا پس از کناره‌گیری مجتبی سرآسیایی از هدایت این تیم، استفانو کوزین ایتالیایی تنها در یک بازی روی نیمکت شهرخودرو بنشیند. در هر حال شهرخودرو با 42 امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم جدول، امیدوار به کسب سهمیه است و در مقابل جمی‌ها که با 21 امتیاز در رده سیزدهم هستند، به بقا در لیگ برتر فکر می‌کنند و این تقابل دو تیم را حساس‌تر کرده است. در دیگر بازی این ساعت گل‌گهر و شاهین در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان با هم دیدار می‌کنند. نبردی که برای بقا در لیگ برتر صورت می‌گیرد و به نوعی 6 امتیازی است. چرا که گل گهر با 19 امتیاز پانزدهم و شاهین با 17 امتیاز شانزدهم هستند. پس از باخت 2-0 گل گهر برابر پیکان، مجید جلالی از سرمربیگری این تیم کناره‌گیری کرد ولی دیروز راضی به بازگشت دوباره به این تیم شد. در مقابل، پس از باخت سنگین شاهین برابر ذوب آهن، مهدی پاشازاده هدایت این تیم را به جای مهرداد کریمیان برعهده گرفت تا شاید ناجی بوشهری‌ها در ادامه لیگ شود.
استقلال بدون مجیدی مقابل برزیلی‌ها
ساعت 21 هم 3 مسابقه آغاز می‌شود که در یکی از مهم‌ترین آنها صنعت نفت آبادان و استقلال در ورزشگاه تختی آبادان به میدان می‌روند. شاگردان بهنام سراج در بازی قبل خود مقابل نساجی به تساوی 1-1 رسیدند تا با 37 امتیاز در رده هفتم قرار بگیرند. آنها حالا باید مقابل همسایه خود در جدول یعنی استقلال قرار بگیرند که با 38 امتیاز ششم است و به دنبال جایگاهی بهتر برای خود در جدول است. آبی پوشان که در بازی قبل مقابل تراکتور، نمایش خوبی داشتند اما به تساوی بدون گل رسیدند، در این مسابقه فرهاد مجیدی سرمربی‌شان را به دلیل محرومیت یک جلسه‌ای از سوی کمیته انضباطی در اختیار ندارند. ضمن اینکه مسعود ریگی‌، هافبک این تیم نیز محروم است و در این بازی حضور ندارد. خبر خوشحال کننده برای هواداران استقلال این است که طبق اعلام کاوه ستوده پزشک استقلال، با منفی شدن تست‌های وریا غفوری، فرشید باقری، هرویه میلیچ، سیاوش یزدانی و امیرحسین کارگر، آنها دیگر مشکلی برای همراهی آبی‌پوشان پایتخت ندارند. البته در بین آنها یزدانی آسیب دیدگی هم دارد و باید دید مجیدی از وجود دیگر بازیکنان در بازی با نفت استفاده می‌کند یا خیر. ضمن اینکه عارف غلامی هم دیگر غایب احتمالی آبی‌ها در این مسابقه است. در بین مهاجمان استقلال هم، امیر ارسلان مطهری تمرینات خود را آغاز کرده و باید دید مجیدی برای  استفاده از او ریسک می‌کند یا تفکرات دیگری دارد. قضاوت این مسابقه را اشکان خورشیدی به همراه محمدجواد مداح و امیرمحمد داوودزاده برعهده دارد.
دربی خودروسازان، جدال نساجی و نفت
دیگر بازی این ساعت را سایپا و پیکان در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار می‌کنند تا شاهد دربی خودروسازان باشیم. شاگردان ابراهیم صادقی در هفته‌های اخیر روند خوبی را در پیش گرفته و تیم‌های مدعی استقلال، سپاهان و شهر خودرو را متوقف کردند تا با 22 امتیاز در رده دوازدهم قرار بگیرند. در مقابل، شاگردان عبدالله ویسی هم احیا شده‌اند و با دو پیروزی مقابل ذوب آهن و گل گهر 21 امتیازی شده و با روحیه‌ای بهتر به جایگاهی بهتر از چهاردهمی می‌اندیشند. تقابل نساجی و نفت مسجدسلیمان هم دیدار دو تیم پرطرفدار و ریشه‌دار فوتبال ایران است که در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار می‌شود. تیم‌هایی که هدایت‌شان را دو سرخابی سابق برعهده دارند. در یک سو، محمود فکری روی نیمکت نساجی است که به دنبال موفقیت‌های بیشتر با این تیم است و در سمت دیگر، مهدی تارتار که تیمش یک نیم فصل نباخت و حالا هم به راحتی امتیاز نمی‌دهد. جالب اینکه نفت با 32 امتیاز هشتم و نساجی با 27 امتیاز نهم و همسایه هم در جدول هستند.

دیدار پرسپولیس- فولاد در پروسه‌ای پرحاشیه لغو و به شنبه موکول شد
ماجرای کرونای دلبخواه!

قرار بود پرسپولیس و فولاد از ساعت ۲۱ امشب در ورزشگاه آزادی به میدان بروند اما سازمان لیگ به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد به‌دلیل اینکه مدت قرنطینه بازیکنان فولاد، ۱۴ روز را پر نکرده این بازی به روز شنبه موکول شده است، البته پیش از این حاشیه‌هایی هم به‌وجود آمده بود. فولادی‌ها به‌دلیل ابتلای بالای ٢۵ درصد از اعضای تیم‌شان در دو هفته گذشته مقابل نساجی و نفت مسجدسلیمان به میدان نرفتند؛  باشگاه فولاد اعلام کرد اعضای این تیم اخیراً در 2 مرحله تست PCR زیر نظر ایفمارک شرکت کرده‌اند که نتایج این تست‌ها به اطلاع سازمان لیگ رسانده شده است. البته پاسخ تعدادی از تست‌ها سه‌شنبه به دست مسئولان این باشگاه رسید اما به یکباره اتوماسیون سازمان لیگ برای باشگاه فولاد به علل نامعلومی قطع شد تا تنها راه ارتباطی رسمی آنها با سازمان لیگ از ساعت ١٩ سه‌شنبه مسدود شود. باشگاه فولاد هم در ادامه بامداد چهارشنبه اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد در فاصله دو روزه تا مسابقه، هنوز پاسخ روشنی به آخرین مکاتبه‌اش برای برگزاری یا عدم برگزاری داده نشده است. در این بین؛ سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد در پیامی کنایه‌آمیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «کرونا به غیر از بیمار کردن مردم، کارهای دیگری را می‌تواند انجام بدهد،مثلاً می‌تواند باعث قطع شدن ناگهانی اتوماسیون اداری یک سازمان بشود تا تبادل اطلاعات راجع به آن صورت نگیرد. البته این نوع گزینش کرونا بستگی به استفاده کاربر آن دارد. یک کارایی دیگر هم این است که اگر بخواهند یک مسابقه را به‌علت درصد بالای ابتلا کنسل کنند، کرونا همکاری می‌کند ولی در بعضی موارد نمی‌شود، چون کرونا روی بعضی رنگ‌ها کارایی ندارد؛ خود به خود درصدش کاهش پیدا می‌کند تا آن مسابقه انجام شود. کرونای دلبخواه همین است.» این بازی در شرایطی لغو شد که یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس هم در نشست خبری این مسابقه شرکت کرده بود ولی این بازی در نهایت به شنبه موکول شد. پس از تعویق بازی تیم های پرسپولیس و فولاد، پرسپولیسی ها از سازمان لیگ درخواست کردند بازی این تیم با نفت مسجد سلیمان که قرار بود چهارشنبه هفته بعد(اول مرداد) در ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان برگزار شود، به تعویق بیفتد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7395/1/548613/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها