رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبرداد

طرح تأمین آب شرب ۱۰۰۰ روستای محروم



  300 هزار روستایی در مناطق محروم کشور از روزگذشته از آب شرب برخوردار و به شبکه آبرسانی کشور متصل شدند. آیین رونمایی از طرح تأمین آب شرب هزار روستای محروم کشور، صبح روز چهارشنبه ۲۵ تیر در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.
 در این مراسم طرح آبرسانی به ۵۰۰ روستا افتتاح و برای آبرسانی به ۵۰۰ روستای محروم دیگر تفاهمنامه‌ای با اعتبار هزار میلیارد تومان بین ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت نیرو امضا شد.
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با اشاره به اقدامات گسترده ستاد برای مقابله با کرونا گفت: با دستور رهبرمعظم انقلاب از اولین روز شیوع کرونا، با تمام قوا وارد میدان مبارزه با این ویروس شدیم و در هر زمینه‌ای که کشور دچار خلأ بود، ورود کردیم و کشور را از واردات اقلام بهداشتی نظیر ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده بی‌نیاز کردیم.
مخبر با اشاره به توزیع بسته‌های حمایتی این ستاد برای حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا خاطرنشان کرد: این طرح شامل یک‌میلیون بسته بهداشتی و 5 میلیون بسته معیشتی و پروتئینی بوده است که البته توزیع آنها در مناطق محروم ادامه هم خواهد داشت.
وی درخصوص اشتغال‌زایی برای آسیب دیدگان کرونا نیز گفت: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ طرح با ظرفیت ایجاد هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در کشور اجرا می کنیم که این مشاغل به‌طور روزانه در سامانه‌های ما ثبت می‌شوند و قابل رهگیری هستند.
مخبر با اشاره به شکل‌گیری یک جریان جهادی در این زمینه، ادامه داد: ستاد اجرایی سال گذشته ۱۶۵ هزار شغل ایجاد کرد که این رقم امسال به ۳۰۰ هزار شغل خواهد رسید.محمد مخبر همچنین خبری خوش درخصوص درمان بیماران کرونایی داد و گفت: محققان دارویی ستاد موفق به تولید، ساخت و اخذ تأییدیه یک داروی تحریمی مخصوص بیماران کرونایی شدند.
وی افزود: قیمت نسخه ایرانی داروی Remdesivir که در بازار سیاه به 60میلیون تومان رسیده، با قیمتی بسیار پایین‌تر با قیمت مصوب وزارت بهداشت از هفته آینده وارد بازار خواهد شد.
مخبر خاطرنشان کرد:جزئیات بیشتری از داروی جدید تولید شده را در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.  سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم گفت: تاکنون ۳۵۰۰ طرح عمرانی و زیرساختی اعم از مدرسه، راه و پل و آبرسانی داشته‌ایم و رسالت اصلی ما توانمندسازی مردم مناطق محروم و ایجاد اشتغال است و ۷۵ درصد منابع ما نیز برای همین مهم صرف می‌شود.
در ادامه این مراسم حمیدرضا جانباز مدیر آبفای وزارت نیرو با اشاره به کمبود ذاتی آب در برخی مناطق گفت: طبق این طرح همه روستاها تحت پوشش تأمین آب شرب قرار خواهند گرفت و از این‌رو ۵۰۰ روستای جدید در مناطق هدف مورد توجه خواهند بود.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7395/1/548611/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها