رفت و آمدهای عجیب روی نیمکت‌های لیگ برتری

- مجیدی یک جلسه محروم شد - ۲ دیدار لغو شده به‌دلیل ابتلای بازیکنان به کرونا باید تکرار شود



گروه ورزشی / دوشنبه شب گذشته اتفاق‌های مهمی در فوتبال ایران رخ داد،چرا که کمیته انضباطی آرای خود را در خصوص تیم‌های لیگ برتری صادر کرد که بر این اساس ۲ دیدار پارس جنوبی- استقلال و نساجی- فولاد در هفته بیست و سوم تکرار خواهد شد. این آرا ظرف مدت یک هفته در کمیته استیناف قابل تجدید نظر است. همچنین به‌دلیل تخلفاتی که از سوی فرهاد مجیدی سرمربی استقلال مبنی بر بدرفتاری نسبت به مقامات رسمی مسابقه و ایجاد وقفه در بازی فولاد و استقلال به‌دلیل امتناع از خروج از زمین رخ داد، او یک جلسه از همراهی تیم خود محروم شده و باید 200 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند که این رأی از حیث محرومیت قطعی و از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است. به این ترتیب سرمربی استقلال در بازی با صنعت نفت آبادان نمی‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند.
دیدار پارس جنوبی و استقلال در حالی باید تکرار شود که بهرام رضائیان مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی به این رأی معترض است. باشگاه جنوبی معتقد است که حریف در زمین حاضر نشده و باید نتیجه ۳-۰ اعلام شود. رضائیان گفته:«تعداد بازیکنان کرونایی استقلال 9 نفر بوده و از نظر ما با دلایل و شواهد باز هم 25 درصد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پر نمی‌کند. رأی باید تجدید شود. ان‌شاءالله کمیته انضباطی بررسی و رأی دیگری صادر کند.» رضائیان در مکاتبه رسمی با حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ نسبت به رأی صادره کمیته انضباطی اعتراض و اعلام کرد که لیست استقلال در کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ 43 نفر است و در لیست مذکور دستیار کادرفنی و بازیکن خارجی تیم با وجود ادعاهای باشگاه استقلال در لیست مندرج در سازمان لیگ بوده و تا به حال فرآیند قانونی فسخ قرارداد و ابطال ITC و کارت بازی آنها صورت نگرفته است.
با این حال، ابوالفضل حسن‌زاده محمدی رئیس کمیته انضباطی، دیروز در خصوص حکم تکرار دیدار پارس جنوبی و استقلال به سایت فدراسیون فوتبال گفت: «تاکنون هیچ اعتراضی از سوی باشگاه پارس جنوبی به دست ما نرسیده و فقط فرمانداری جم اعلام کرده که مبلغ 81 میلیون تومان خسارت عدم برگزاری این دیدار را متحمل شده است؛ در صورت برگزاری مجدد بازی، باید بررسی  انجام و اگر خسارتی متوجه ایشان شده باشد، تصمیم‌گیری شود. تست کرونا 9 بازیکن استقلال مثبت بوده و دو نفر از کادرفنی این تیم  از لیست خارج شده‌اند. ما طبق مقررات انضباطی حکم بر تکرار بازی را اعلام کردیم و اگر باشگاه‌های پارس جنوبی جم و نساجی اعتراضی دارند، می‌توانند در کمیته استیناف مطرح کنند.»
آمدن پاشازاده و کناره‌گیری افاضلی و مهاجری
اما این تنها اتفاق رخ داده برای پارس جنوبی نبود، چرا که هومن افاضلی با انتشار نامه‌ای خطاب به هواداران پارس جنوبی از هدایت این تیم استعفا داد. او در این نامه نوشت: «به رغم قول‌ها و وعده‌های متعدد اتفاق خاصی برای تغییر شرایط تیم به وجود نیامده و حتی برگشت مهندس رضاییان که امید اتفاقات بهتری را می‌داد نیز به رغم تلاش ایشان هنوز راه به جایی نبرده و نشان دهنده سوء‌استفاده برخی از اعتبار ایشان است.» این تنها کناره‌گیری مربیان لیگ برتری نبود، چرا که محمدرضا مهاجری هم که تنها دو هفته از حضور دوباره‌اش روی نیمکت ماشین‌سازی می‌گذشت، از این باشگاه تبریزی جدا شد و هیأت مدیره ماشین‌سازی هم بعد از بررسی شرایط با این موضوع موافقت کرد. در این میان افاضلی دیروز و پس از سفر به تبریز با مسوولان ماشین سازی به توافق رسید تا جانشین مهاجری شود. همچنین  گفته شد، مهاجری جانشین مجید جلالی خواهد شد که از هدایت گل گهر کناره‌گیری کرده است.
همچنین دیروز مهدی پاشازاده که 10 روز قبل هدایت تیم لیگ یکی «سپیدرود» را بر عهده گرفته بود، رسماً سرمربی شاهین شد. پاشازاده پیش از این هم سرمربی شهرداری ماهشهر بود تا در یک فصل حضور در لیگ دو، لیگ یک و لیگ برتر را تجربه کرده باشد و  به این ترتیب شاهد رفت و آمدهایی عجیب روی نیمکت تیم‌ها باشیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7394/1/548500/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها