در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست روحانی تأکید شد

قوای کشور برای بهبود زندگی مردم درکنار دولت به میدان بیایند





جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که از سوم خرداد برگزار نشده بود، عصر دیروز در دفتر رئیس‌‌جمهوری برگزار شد. محمد باقر قالیباف از زمان انتخاب به عنوان رئیس مجلس اولین بار است که در این جلسات شرکت می‌کند. سران قوای سه گانه در سخنان خود بر ضرورت همکاری برای حل مشکلات مردم و کشور تأکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم بواسطه تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا، بر ضرورت همکاری، همدلی و تلاش سه قوه در راستای حل مسائل و مشکلات اقتصادی و بهبود اوضاع زندگی مردم تأکید کرد.
روحانی با اشاره به اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی پس از خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و تحمیل جنگ اقتصادی تشکیل شد، گفت: در جلسه‌ای رهبر معظم انقلاب با تأکید بر ضرورت آمادگی و هماهنگی همه ارکان کشور در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن فرمودند که فرمانده این جنگ باید رئیس جمهور باشد و سایر قوا نیز می‌بایست در کنار دولت به میدان بیایند.وی با بیان اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به منظور اتخاذ تصمیمات خاص و مناسب در شرایط ویژه اقتصادی تشکیل شد، گفت: بر این اساس مقرر شد تصمیماتی که نیاز به هماهنگی میان قوا دارد با تأیید رهبر معظم انقلاب، برای همه لازم‌الاجرا باشد.
رئیس جمهوری با اشاره به تصمیمات مهمی که طی دو سال گذشته در این جلسه اتخاذ شده است، گفت: تاکنون با همه مشکلات موجود با هماهنگی و همدلی توانسته‌ایم از شرایط مشکل پیش آمده در گذشته عبور کنیم و در فرصت یکساله پیش رو نیز سه قوه می‌توانند در کنار یکدیگر تصمیمات مؤثری را برای شکوفایی اقتصاد کشور اتخاذ کنند.
روحانی با بیان اینکه امروز به واسطه تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا، کشور در شرایط سختی از لحاظ اقتصادی قرار دارد، تأکید کرد: علیرغم همه مشکلاتی که در بخش‌های مختلف اعم از واردات، صادرات، فروش نفت و تأمین ارز با آنها مواجه هستیم، اما دولت مصمم است که در راستای رفع مشکلات و بهبود شرایط سخت زندگی مردم با همه توان تا آخرین لحظه تلاش کند.
رئیس جمهوری با ابراز تشکر از بیانات راهگشای مقام معظم رهبری که نقشه راه سه قوه را در مسیر همکاری و هم‌افزایی ترسیم کردند، اظهار امیدواری کرد مسئولان قوای سه‌گانه با همدلی و هماهنگی و اتخاذ تصمیمات مناسب بتوانند شرایط کشور را به بهترین وجه پیش برده و موجب کاهش مشکلات مردم و بهبود معیشت آنها شوند.
پس از سخنان رئیس جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت همکاری همه ارکان کشور برای حل معضلات اقتصادی گفت: مردم از همه مسئولان انتظار دارند تا برای حل معضلات معیشتی و اقتصاد کشور اقدامات مؤثری انجام داده و همه مسئولان در هر سه قوه باید در کنار یکدیگر با یک برنامه منسجم در مسیر رفع مشکلات مردم اقدام کنند. همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه حل مشکلات اقتصادی کشور را دغدغه اصلی قوه مقننه و نمایندگان مجلس برشمرد و با تأکید بر  آمادگی مجلس شورای اسلامی برای همکاری با دولت در جهت حل مشکلات افزود: با هماهنگی، همراهی و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها از سوی همه قوا و مسئولان در سطوح مختلف کارشناسی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، می‌توان اقدامات مؤثری برای حل این مشکلات اقتصادی انجام داد.
در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و روند تأمین ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری کشور ارائه کرد. رؤسای سه قوه ضمن حمایت از برنامه‌های بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار ارز، بر لزوم تشویق و حمایت همه‌جانبه از رشد صادرات غیرنفتی و بازگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد تأکید کردند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7393/1/548374/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها