دیگه چه خبر؟




هشدار تابناک به تبعات تورمی طرح مجلس

 خبر اول اینکه،سایت تابناک در گزارشی با اشاره به طرح مجلسی‌ها برای ساخت 6 میلیون مسکن در طول 6 سال نسبت به عواقب تورمی تأمین منابع اعتباری آن هشدار داده است. در بخشی از این گزارش آمده است: تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح جای پرسش دارد، چرا که دولت به دلیل کاهش درآمد‌های نفتی، کاهش صادرات و رکود ناشی از کرونا دچار کمبود منابع شده و در خوشبینانه‌ترین حالت میزان پولی که برای بودجه‌های عمرانی در نظر گرفته، ۵۰ هزار میلیارد تومان است. این رقم بودجه‌های عمرانی یک پنجم حداقل هزینه‌های مورد نیاز برای ساخت مسکن‌های مطرح شده است. خبر‌ها حکایت از آن دارد که برای اجرای این طرح قرار است در سال اول از خطوط اعتباری بانک مرکزی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان با نرخ سود ۹ درصد برای احداث یک میلیون خانه تخصیص داده شود. اگر قرار باشد که منابع این طرح با استقراض از بانک مرکزی تأمین شود که داستانی شبیه داستان مسکن مهر اتفاق خواهد افتاد. در آن زمان بانک مرکزی حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای اجرای طرح مسکن مهر تخصیص داد که در نهایت این تخصیص باعث شد تورم بسیار سنگین به جامعه تحمیل شود.

صدور کیفرخواست شهیندخت مولاوردی

 خبر دیگر اینکه، «شهیندخت مولاوردی»، معاون سابق رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی کشور با سه عنوان اتهامی در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد و کیفرخواست نامبرده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد. به گزارش فارس، مولاوردی با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی (ماده 500)، تشویق به فساد و فحشا و فراهم نمودن موجبات آن (ماده 639) و در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده با هدف برهم زدن امنیت کشور (ماده 505 قانون مجازات اسلامی) مجرم شناخته شد.

درگذشت یک نماینده دیگر براثر کرونا

 شنیدیم که، نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس به دلیل کرونا درگذشت. محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با تأیید این خبر به ایسنا گفت: آقای عیسی جعفری چندی پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بود و برای مدتی در قرنطینه بود که متأسفانه دوشنبه در اثر بیماری درگذشت. عیسی جعفری ۵۹ ساله بود. این اتفاق در حالی است که طی دوهفته گذشته ابتلای 10 نماینده مجلس به کرونا تأیید شده بود. پیش از این و قبل از تشکیل مجلس یازدهم نیز فاطمه رهبر، منتخب تهران و همین طور محمدعلی رمضانی، منتخب آستانه اشرفیه هم به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته بودند.

روضه‌ها، گره‌های اقتصادی و سیاسی را باز می‌کند

 دست آخر اینکه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی گفت: روضه‌های سیدالشهدا گره‌های اقتصادی و سیاسی را باز می‌کند؛ همچنین با فرهنگ می‌توان مشکلات بزرگ را حل کرد اما به شرطی که به‌طور صحیح در مسیر و مدار قرار گیرد و به اهل آن سپرده شود و باید به این موضوع باور داشت که گره‌های اقتصادی هم با باز شدن گره‌های فرهنگی باز می‌شود. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام محمد قمی در ادامه گفت: درخصوص برگزاری مراسم محرم و صفر، ما به مسئولان امر گفته‌ایم که همه تضمین‌ها و راهکارهای بهداشتی را برعهده می‌گیریم، آنچه اهمیت دارد، این است که با توجه به شرایط ویژه امسال و شیوع بیماری کرونا به برکت همین مجالس روضه؛ خیر بیشتری نصیب مستضعفین می‌شود و به نیازمندان و اقشار کم درآمد، به واسطه مواسات هیئات مذهبی در زمینه معیشتی و بهداشتی توجه بیشتری خواهد شد بنابراین روضه سیدالشهداء علیه السلام تعطیل بردار نیست و امسال با رونق و شکوه بیشتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7393/3/548369/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها