افزایش 3/5 برابری زباله‌های عفونی در تهران پس از شیوع کرونا




رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: در تهران پیش از این روزانه
2 هزار تن زباله بیمارستانی جمع‌آوری می‌شد که در بحث کرونا این رقم به 7 هزار تن یعنی ۳.۵ برابر تناژ سابق افزایش پیدا کرده است.
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی بیان کرد: مدیریت خوب حوزه پسماند در شهر تهران موجب شده که قلیل‌ترین میزان ابتلا علیرغم اینکه کارگران این حوزه در خط مقدم مقابله قرار دارند را شاهد باشیم، در حقیقت به طور کلی نیروهای خدمات شهری در تهران به عنوان افرادی که در خط اول مقابله با کرونا هستند، معدل ابتلای بسیار پایینی دارند و در این حوزه بسیار ممتاز عمل کردند و توانستند بخوبی از پرسنل خود صیانت کنند.
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه میزان زباله‌های عفونی از زمان شیوع کرونا پنج برابر ظرفیت شده است، افزود: در تهران 2 هزار تن زباله بیمارستانی جمع آوری می‌شد که در بحث کرونا این رقم به 7 هزار تن یعنی ۳.۵ برابر تناژ سابق افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر تفکیک در مبدأ و دخالت در مقصد نیز با بهره‌گیری از ۱۵ هزار نیروی خدماتی در پس این ماجرا محقق شده که لازم است از شهرداری و کارکنان آن برای این موضوع قدردانی کنیم.
وی ادامه داد: با تدابیری که در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد، ظرفیت تفکیک زباله بیمارستانی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرد و در شهرداری تهران نیز تدابیر خوبی برای جمع‌آوری این زباله‌ها اتخاذ شد، به طور میانگین هر تخت بیمارستانی ۳.۵ تا ۵  کیلوگرم زباله دارند که درصدی از آن عفونی است در حقیقت همه زباله‌های بیمارستانی عفونی قلمداد نمی‌شوند.
رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران ادامه داد: سیستم هوشمند جمع آوری پسماند بیمارستانی  که دیروز شاهد رونمایی آن بودیم، بخش زیادی از نگرانی‌ها را رفع و مدیریت هوشمند پسماند را اداره می‌کند، به شکلی که رضایتمندی بیمارستان‌ها در حوزه جمع‌آوری سریع‌تر زباله‌های عفونی را به همراه دارد. امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که با بهره‌گیری و توسعه این سیستم بتوانیم زباله‌های عفونی تولید شده منازل را به شکلی بهداشتی جمع‌آوری کنیم. گفتنی است در این مراسم که با حضور شهردار تهران برگزار شد از ۴۰ دستگاه خودروی ویژه حمل زباله‌های بیمارستانی با هدف جمع‌آوری بهداشتی پسماندهای عفونی رونمایی شد.
 پیروز حناچی در آیین رونمایی از ناوگان جدید حمل پسماندهای بیمارستانی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: یکی از بخش‌های مهم پسماند شهر تهران پسماندهای عفونی و بیمارستانی هستند که در شرایط شیوع کرونا شاهد بودیم بیش از ۱۰۰ تن از این پسماند در تهران جمع‌آوری می‌شود و بخشی از تجهیزات این حوزه نوسازی شده است. این کار باهدف افزایش بهداشت و امحای صحیح پسماندهای بیمارستانی انجام شده است.
وی در خصوص بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی و نقش نظارت شهرداری تهران در این حوزه گفت: بی‌خطر کردن پسماندهای بیمارستانی در داخل بیمارستان‌ها برعهده وزارت بهداشت است و جمع‌آوری صحیح و بهداشتی این پسماندها توسط شهرداری تهران دنبال می‌شود. آن زمان که ما از این بیمارستان‌ها اینگونه زباله‌ها را دریافت می‌کنیم، فرض بر بی‌خطر شدن این زباله‌ها است به‌شکلی که این زباله‌ها باید در داخل بیمارستان‌ها رفع خطر شوند و مسئولیت این کار با وزارت بهداشت است.
در انتهای این مراسم پیروز حناچی - شهردار تهران - در پاسخ به سؤالی در خصوص سرنوشت پادگان ۰۶ و تعاملات با ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مصوبات قانونی گرفته شده و موضوع در جریان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7393/18/548349/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها