ایران در ایران




مناطق ییلاقی رامسر به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده اند

ساری/ رئیس شبکه بهداشت‌ و درمان رامسر گفت: با توجه به تردد زیاد خوش‌نشینان و گردشگران به مناطق ییلاقی شهرستان، این مناطق به کانون شیوع بیماری کرونا تبدیل شده است. به ‌گزارش ایرنا، حمیدرضا مبشری در جلسه مبارزه با کرونای شهرستان افزود: متأسفانه برگزاری مراسم در تالارها و مساجد بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مهم‌ترین عامل شیوع مجدد ویروس کرونا در رامسر تبدیل شده و وضعیت شهرستان را قرمز کرده است. او وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان را مشابه اسفند ماه سال گذشته توصیف کرد و افزود:‌ یکی از مشکلات پیش روی ما این است که افراد ناقل، بدون هیچ‌گونه علائم بیماری در میان مردم در حال تردد هستند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر ابتلا دیگر افراد جامعه را هم تهدید می‌کند.

بارش باران تابستانی در همه نقاط آذربایجان‌غربی

ارومیه/ کارشناس اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طی دو روز بارش‌های پراکنده که در همه نقاط استان رخ داده ، باعث لطیف شدن هوا در همه شهرستان‌ها شده است. یاسر اشتاد افزود: بارش‌های رگباری تا روز سه‌شنبه در مرکز و تا روز پنجشنبه در نقاط شمالی استان ادامه می‌یابد و موجب رگبارهایی در مناطقی از آذربایجان‌غربی خواهد شد.
وی افزود: در روز گذشته پلدشت با ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود و تکاب با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان لقب گرفت و دمای مرکز استان نیز ۲۸درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

کرونا، بیمه تأمین اجتماعی ۷ هزار نفر در یزد را قطع کرد

یزد/ مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه ۷۰درصد بیمه‌شدگان اجباری این استان طبق شماره کد ملی غیربومی هستند، گفت: شیوع کرونا تاکنون افزون بر هفت هزار نفر از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استان را دچار بیکاری و قطع بیمه کرده است.
به‌ گزارش ایسنا، دکتر«مجید درویشی» با بیان اینکه طی سه سال گذشته تعداد بیمه شدگان اجباری یزد رشد ۳.۵ درصدی داشته است، اظهار کرد: در سال‌جاری از تعداد کل بیمه شدگان اجباری استان یزد، ۶۴ درصد بیمه شدگان بخش صنعت و معدن، ‌هفت درصد پیمانکاری، ۲۶ درصد خدمات‌ و سه درصد مربوط به بیمه شدگان بخش کشاورزی هستند. وی تعداد بیمه شدگان مرد در استان یزد را بیش از ۲۳۳ هزار نفر و تعداد بیمه شدگان زن را ۴۸ هزار و ۸۲۹ نفر دانست و افزود:‌ طبق آمار، بانوان ۸۳ درصد بیمه شدگان اجباری استان یزد را به خود اختصاص دادند. مدیرکل تأمین اجتماعی یزد با بیان اینکه بر اساس کد ملی افراد، ۳۰ درصد بیمه شدگان اجباری این استان بومی و ۷۰ درصد غیربومی هستند، گفت: از تعداد بیمه شدگان استان یزد ۱۹۶ هزار و ۱۸۹نفر بومی و ۸۶ هزار و ۹۶۱ نفر غیربومی هستند.

برخورد با قاچاقچیان درختان بلوط به درگیری مسلحانه انجامید

شهرکرد/ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از گروگانگیری و درگیری مسلحانه هنگام عملیات برخورد با متخلفان قطع و قاچاق درختان بلوط در استان خبر داد. به گزارش این اداره کل، علی محمدی‌مقدم از برخورد قاطع و قانونی با متخلفان قطع درختان بلوط و قاچاقچیان چوب و زغال در جنگل‌های استان خبر داد و گفت: طی گزارش‌های واصله مبنی بر قطع شبانه درختان جنگلی بلوط در منطقه کوهستانی کهیان (معروف به برفاب) شهرستان لردگان، مأموران یگان حفاظت با انجام تحقیقات لازم و کمین در منطقه حضور یافتند. وی افزود: متخلفان با مشاهده مأموران یگان حفاظت، اقدام به استفاده از سلاح گرم و شلیک و تیراندازی به‌سمت مأموران کردند.
محمدی‌مقدم اضافه کرد: در این درگیری مسلحانه یکی از مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان لردگان گروگان گرفته و خودروی سواری حامل چوب غیرمجاز متواری شد. وی ادامه داد: با ورود دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان و اعزام نیروهای انتظامی (پاسگاه انتظامی ریگ) مأمور منابع طبیعی از چنگ گروگانگیران آزاد و متخلفان از محل متواری شدند. محمدی‌مقدم تصریح کرد: هم‌اکنون متخلفان شناسایی شده‌اند و پرونده آنها به جرم قطع غیرمجاز درختان، درگیری مسلحانه و گروگانگیری، برای دستگیری متخلفان و توقیف خودروی حامل چوب به مرجع قضایی ارسال گردیده است.

قلیان در همدان جمع‌آوری شد

همدان/ طرح یک‌روزه جمع‌آوری عرضه‌کنندگان قلیان در دو منطقه گردشگری و پرازدحام همدان اجرا شد. به ‌گزارش ایرنا، سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان گفت: پنجمین طرح مشترک برخورد با عرضه قلیان در محور و محوطه گردشگری و توریستی گنج نامه و بلوار ارم عملیاتی شد.  محمدعلی گلشن افزود: در این طرح، ۱۵۰ عدد قلیان از سطح این نقاط گردشگری جمع‌آوری و تحویل مرکز بهداشت همدان شد.
وی با بیان اینکه این طرح در صورت نیاز و بی‌توجهی به هشدارهای صادره ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: عرضه قلیان و دورهمی مردم از عوامل اصلی در شیوع کرونا و بی‌توجهی به سلامت اجتماعی به طور قطع عامل گسترش این ویروس است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7393/6/548337/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها