رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خبرداد

اجرای محدودیت‌های یک هفته‌ای در همه شهرهای استان گلستان




پریسا عظیمی
خبرنگار
در پی وضعیت قرمز شیوع کرونا در همه 14 شهرستان گلستان، با هدف جلوگیری از ابتلای بیشتر شهروندان و قطع زنجیره انتقال، محدودیت‌ها با شدت و نظارت بیشتر از سوی فرمانداران تا یکشنبه هفته آینده درهمه مناطق استان به اجرا درمی‌آید.
دکتر «عبدالرضا فاضل»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» با اشاره به برخی از این محدودیت‌ها افزود: به‌دلیل احتمال بالای شیوع کرونا در مجالس هیچ سالن، باغ و فردی اجازه برگزاری مراسم عزاداری و عروسی ندارد. در صورت مشاهده این مراسم از سوی نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی با مدیر سالن‌ها و باغ‌های متخلف براساس قانون برخورد خواهد شد و همچنین در صورت گزارش برگزاری از مجالس در خانه‌ها، برای صاحبان مجالس پرونده تشکیل می‌شود و به دادسرا معرفی خواهند شد.
وی به آمادگی کامل همه بیمارستان‌های استان برای پذیرش و درمان بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان کافی است اما بخش زیادی از بیماران مبتلا به این ویروس ساکن شهرهای شرق استان هستند و چون تمایلی به گذراندن مراحل درمان در شهرهای دیگر ندارند، ظرفیت بیمارستان‌های این مناطق تکمیل و رسیدگی به همه آنها کمی دشوار است. از سویی با توجه به وضعیت فعلی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی هم خیلی کمک حال این وضعیت نیست، متأسفانه مردم در این بیمارستان‌ها احساس امنیت نمی‌کنند. بنابراین خیلی از بیمارستان صحرایی استقبال نمی‌شود. از طرفی هم پیش‌بینی ما این است که تا آخر این هفته هم نیاز به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی نباشد.
دکتر فاضل، کنترل وضعیت قرمز در استان را بسیار سخت و نیازمند همراهی بیشتر مردم دانست و بر ضرورت افزایش نظارت بر اجرای محدودیت‌های کرونایی تأکید و اظهار امیدواری کرد، با اجرای کامل این محدودیت در هفته جاری با کاهش بستری شدن بیماران مواجه شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره اینکه در تجهیزات درمانی کمبودی در بیمارستان‌های استان دارند یا خیر، افزود: کمبود تخت در بیمارستان‌ها نداریم اما برای تأمین اکسیژن و سی‌تی‌اسکن مشکل داریم و برای تأمین این دو وسیله در استان با مشکل اساسی مواجه هستیم.
به گفته دکتر فاضل، عدم رعایت مسائل بهداشتی و برگزاری مراسم عزا و عروسی و بازشدن خیلی از اصناف و نزدن ماسک از طرف مردم موجب افزایش شیوع دوباره این بیماری در کل استان شده است.
وی با بیان اینکه گلستان همچنان در موج اول شیوع کرونا قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به روند رو به رشد شمار مبتلایان به این بیماری در استان باید با افزایش تخت‌های بیمارستانی آماده پذیرش بیماران جدید باشیم.
فاضل همچنین با تشریح آخرین آمار بیماران مبتلا به کرونا در گلستان گفت: به‌دلیل کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از 420 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مردم توصیه کرد: همانند هفته‌های آغازین شیوع کرونا با خودمراقبتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و پایبندی به محدودیت‌های اعلام شده ازسوی ستادهای مقابله با کرونا به بهبود شرایط و ریشه‌کنی این بیماری کمک کنند.
وی ادامه داد: در موج دوم روی آوردن مردم به زندگی عادی و خسته‌شدن آنها از شرایط اسفند و فروردین بیشترین اثرگذاری را در شیوع  ویروس داشته است. در گلستان در فصل بهار مشکل جدی نداشتیم و بیماری به حالت ثبات رسیده بود اما شیوع کرونا در تیرماه به اوج رسید. در حال حاضر نسبت تخت‌های بیمارستانی دولتی استان به بیماران 3 به یک است و مردم به جهت امکانات رسیدگی نگران نباشند اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات ضروری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7393/6/548335/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها