پایش ۴۹۰ معدن برای احیا و فعال‌سازی



سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: بررسی‌های انجام شده در دوره سه ماهه نخست امسال گویای پایش ۴۹۰ معدن در سطح ۳۱ استان کشور در قالب طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس است.
به‌گزارش سازمان ایمیدرو، اکنون ۹ معدن در مدار احیا و فعال‌سازی قرار گرفتند و این اقدام‌ها باوجود شرایط تحریمی و محدودیت‌های کرونا، انجام شده است.
بنابراین گزارش، بهار امسال برای ۳۳ معدن اقدام کلینیکی انجام شده که یکی از اقدام‌ها در این مدت، احیا و فعال‌سازی معدن مس میلوئیه- واقع در سیرجان به وسیله جذب سرمایه‌گذار بود که در حال نهایی‌شدن انعقاد قرارداد بین معدن‌دار و سرمایه‌گذار است.
براساس طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک از ابتدای اجرای طرح در اردیبهشت ۹۸ تا پایان خردادماه امسال، دوهزار و ۶۲۰ معدن در ۳۱ استان کشور پایش شده؛ از این تعداد روی یکهزار و ۵۳ معدن اقدام کلینیکی و راه حل ارائه شده است.
همچنین در این مدت، روی ۱۵۵ معدن اقدام نهایی شده و ۴۱ معدن فعال و در حال تولید است. سال گذشته از مجموع دوهزار و ۱۳۰ معدن پایش شده در ۳۱ استان، روی یک‌هزار و ۲۰ معدن، اقدام کلینیکی انجام و در ۱۴۶ معدن اقدام نهایی انجام شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7393/4/548333/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها