اخبار



مأموریت رئیسی برای تعقیب قاتلین شهید سلیمانی

رئیس قوه قضائیه گفت: باید توجه داشت راه حل مشکلات کشور در درون کشور است و نسبت به دشمن خارجی هر جا امتیاز داده‌ایم، بیشتر باج خواهی کرده‌اند و دنبال تضعیف کشور افتاده‌اند. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه خود را ملزم به همکاری با مجلس و دولت می‌داند. وی تصریح کرد: باید قصورها در دوره‌های مختلف پیگیری شود وگرنه شاهد ده‌ها آتش‌سوزی، انفجار و خسارت خواهیم بود. رئیسی یادآور شد: کار مربوط به پیگیری خون حاج قاسم سلیمانی تعطیل بردار نیست. دادستان تهران و معاون بین الملل، موضوع تعقیب قاتلین شهید سلیمانی و موارد طرح شده توسط گزارشگر سازمان ملل را در دستور کار قرار دهند.

مدارک ترور شهید سلیمانی تقدیم قوه‎ قضائیه شده است
دیروز همچنین جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه از ارائه اسناد و مدارک سفر دیپلماتیک سردار سلیمانی، مسافران پرواز سوریه به عراق، تیم پروازی، ملاقات‌های ایشان قبل از سفر به عراق و برنامه ایشان در بغداد به قوه قضائیه خبر داد.
به گزارش فارس، سردار سیدمحمد حجازی  با اشاره به اقدام اخیر قوه قضائیه و دادستانی استان تهران در شناسایی و دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین‌الملل برای 36 نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، معاونت و آمریت داشتند، گفت: این اقدام حقوقی یکی از نتایج تشکیل کمیته قضایی-حقوقی در شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه است.

فراهم‌سازی مقدمات انتخابات ریاست جمهوری

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به صورت سراسری و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صورت میاندوره‎ای برگزار خواهد شد. بدین منظور، در حال فراهم سازی و تمهید مقدمات آن هستیم.
به گزارش ایلنا، سید اسماعیل موسوی در نشست با کارشناسان انتخابات به تأمین اقلام و تجهیزات انتخابات اشاره کرد و گفت: در پی دستور رئیس جمهور در سال ۹۵ بیش از ۶۳ هزار صندوق شفاف رأی ساخته و به کار گرفته شد. علاوه بر آن ۶۹ هزار دستگاه احراز هویت الکترونیک و ۳۴ هزار صندوق رأی الکترونیک نیز توسط وزارت کشور و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور درخصوص نظم بخشی به فرآیندهای متعدد انتخابات افزود: وزارت کشور دو کار مهم را در حوزه «نرم‌افزاری– سخت‌افزاری» و «حقوقی» همزمان انجام داده است؛ اول اینکه سامانه جامع انتخابات را طراحی و ایجاد کرده تا همه فرآیندهای انتخابات‌های گوناگون به صورت شفاف و دقیق مطابق با قانون انجام پذیرد. همه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به تناسب مسئولیت در حوزه خدمت، به این سامانه دسترسی دارند. این مهم در راستای تحقق دولت الکترونیک انجام شده است. کار مهم دیگر، اینکه وزارت کشور لایحه جامع انتخابات را به منظور یکپارچه سازی قوانین متعدد انتخابات تدوین کرد که پس از تصویب در دولت در اواخر سال ۹۷ به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7393/2/548327/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها