اخبــــار



تجهیز پیام رسان های داخلی به تماس صوتی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امکان برقراری تماس صوتی برای پیام‌رسان‌های داخلی فراهم می‌شود، نرخ پیشنهادی برای این مکالمات را نیز اعلام کرد.
به‌گزارش ایران، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در توییتی نوشت: با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی و رسیدن برخی پیام‌رسان‌ها به ۵ میلیون نصب، برقراری امکان تماس صوتی (call out) با اپراتورهای تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است.
همچنین معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: نرخ پیشنهادی مکالمات فعلاً دقیقه‌ای ۲۵ تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و لوازم جانبی:
 طرح رجیستری، قاچاق تلفن‌همراه را متوقف نکرده است

«طرح رجیستری نتوانسته قاچاق گوشی را متوقف کند، بلکه افراد گوشی را قاچاق و پس از رجیستر کردن بدون گارانتی در بازار به فروش می‌رسانند.»
به‌گزارش ایرنا حسین غروی‌رام رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و لوازم جانبی با بیان مطلب فوق افزود: دولت از تصمیم خوبی که درباره ممنوعیت گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورویی گرفته بود، به دلایلی صرفنظر کرد. وی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت ارز، اکنون گوشی تلفن‌همراه اصلاً گران نیست، افزود: قاچاقچیان با قاچاق گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو بازار ارز را نیز بر هم زدند.
پیشنهاد من این است که مردم با مراجعه به تعزیرات و بازرسی وزارت صنعت از این وضعیت شکایت و خواسته خود را مطالبه کنند. غروی‌رام اشاره کرد: نیروهای امنیتی باید به این مسأله ورود کنند تا متوجه شویم مشکل از کجاست؟ ما ادعا کردیم قیمت موبایل در بازار از همه جای دنیا ارزان‌تر است و این ادعا را اثبات کردیم. کافیست قیمت گوشی را در امریکا با دلار ۲۲ هزارتومانی ضرب کنید. حتی در برخی موارد گوشی‌های ما ارزانتر هم هست. رئیس انجمن واردکنندگان موبایل اضافه کرد: واردکنندگان موبایل، سرمایه خودشان  را در این راه گذاشته و بازار را تأمین کردند. برای گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو که به شکل قاچاق وارد شده است نه خدمات پس از فروش دارد نه از آن حمایت می‌شود.
او با تأکید بر این جمله می‌گوید: واردکنندگان موبایل، اعتبار خودشان را در شرکت‌هایی که در کشورهای دیگر برای دور زدن تحریم‌ها دایر کردند، به خطر انداختند تا بتوانند گوشی وارد کنند اما قاچاقچیان برای ما مشکلات زیادی ایجاد کردند. باید با آنها برخورد شود. غروی‌رام تأکید کرد:‌ ما اکنون واردات گوشی مسافری نداریم. گوشی‌های زیادی به اسم مسافری قاچاق و رجیستر می‌شوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7393/17/548313/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها