بررسی بازی‌های روز دوم هفته بیست و چهارم لیگ برتر

فرش قرمز زیر پای پرسپولیس



حامد جیرودی
خبرنگار
هفته بیست و چهارم لیگ برتر نوزدهم که جمعه با برگزاری 2 دیدار آغاز شده بود، شنبه شب با برگزاری 5 بازی ادامه پیدا کرد و پرونده این هفته از مسابقات با انجام 7 مسابقه و یک دیدار معوقه(فولاد- نفت مسجدسلیمان) بسته شد. در این هفته نتایجی رقم خورد که جملگی به سود پرسپولیس صدرنشین بود، چرا که سپاهان و شهرخودرو برابر حریفان خود متوقف شدند و دیدار استقلال و تراکتور هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا با توجه به برد جمعه شب سرخ‌ها برابر ماشین‌سازی که جایگاه آنها را در صدر جدول مستحکم‌تر کرد، حالا فرش قرمز هم زیر پای پرسپولیس پهن شود تا شاگردان یحیی گل محمدی بیشتر در آستانه پوکر و رسیدن به قهرمانی چهارم قرار بگیرند.
 سایپا باز هم یقه گرفت
در مشهد، شهر خودرو که با شروع مجدد لیگ 2 برد پیاپی کسب کرده بود، پس از استعفای مجتبی سرآسیایی و در حالی که در غیاب او، استفان کوزین ایتالیایی را به‌عنوان سرمربی موقت روی نیمکت خود می‌دید، برابر میهمان خود سایپا به تساوی 1-1 دست یافت. شهر خودرو در شرایطی در دقیقه 96 دروازه‌اش توسط آرمین سهرابیان باز شد که در دقیقه 9 توسط امین قاسمی‌نژاد از حریف خود پیش افتاده بود و در دقیقه 13 هم سیدمهدی رحمتی، پنالتی صادق بارانی را مهار کرد ولی در نهایت 2 امتیاز حساس را از دست داد تا رحمتی با ناراحتی از غفلت هم تیمی‌های خود ورزشگاه امام رضا(ع) را ترک کند. با این حال، از درخشش سایپایی‌ها هم بی‌تفاوت نمی‌توان عبور کرد. شاگردان ابراهیم صادقی که در 2 بازی قبل خود مقابل تیم‌های مدعی دیگر یعنی استقلال و سپاهان هم به تساوی رسیده بودند، این بار هم از شهر خودرو امتیاز گرفتند تا هفته‌های خوبی را پشت سر گذاشته باشند. این دهمین تساوی نارنجی پوشان در لیگ نوزدهم بود.
 تساوی؛ کابوس سپاهان
سپاهان در این فصل، بیشتر از آنکه برده باشد، مساوی کرده است. زردپوشان اصفهانی در بازی مقابل پارس جنوبی نتیجه‌ای مشابه شهر خودرو پیدا کردند. شاگردان امیر قلعه نویی با گل دقیقه ۱۰ سیدمحمدرضا حسینی پیش افتادند. در دقیقه 76 محمد کریمی می‌توانست اختلاف سپاهان را بیشتر کند ولی پنالتی اش را از دست داد تا رضا خالقی فر در دقیقه 85 بازی را برای پارس جنوبی به تساوی بکشاند. سپاهان با این مساوی، دوازدهمین تساوی خود را تجربه کرد تا از 7 بازی اخیر خود، تنها 6 امتیاز کسب کرده باشد. حالا جایگاه دومی اش هم به مخاطره افتاده تا انتقادها از قلعه نویی در اصفهان افزایش پیدا کند. سومین تساوی 1-1 هفته هم در بازی صنعت نفت آبادان و نساجی به‌دست آمد تا تقابل دو تیم محبوب و پرطرفدار شمال و جنوب برنده‌ای نداشته باشد.
  موتور پیکان روشن شد، جلالی استعفا داد
پیکان که هفته گذشته پیروزی پر گل 4-1 را مقابل ذوب آهن کسب کرده بود، این هفته هم دومین برد متوالی خود را کسب کرد و مقابل گل گهر 2-0 به برتری رسید تا موتور خودرو سازان روشن شود و تا حدودی از منطقه خطر فاصله بگیرند. این در حالی است که شاگردان مجید جلالی در بازگشت از تعطیلات کرونایی، به هیچ عنوان نتیجه نگرفته‌اند و در شکست هت تریک کرده‌اند که باعث شده ادامه لیگ و ماندن در این رقابت‌ها برای سیرجانی‌ها سخت شود. البته دیروز مجید جلالی، سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان از سمت اش کناره گیری کرد.
 بدشانسی استقلال و شانس تراکتور
استقلال در شرایطی که تمرین آنچنانی برای بازی تراکتور انجام نداده بود و تعدادی از بازیکنان خود از جمله‌ وریا غفوری را در اختیار نداشت، برابر تراکتور به تساوی بدون گل رسید. این در حالی است که به نظر می‌رسید سرخپوشان تبریزی بتوانند از این موقعیت استفاده کنند ولی این استقلال بود که در نیمه دوم تیم برتر میدان بود و موقعیت‌های خوبی را برای گلزنی به دست آورد. بخصوص ضربه‌ای که توسط مهدی قائدی زد و به تیر دروازه برخورد کرد. شاگردان فرهاد مجیدی از ابتدای لیگ نوزدهم تاکنون 14 بار تیردروازه حریفان مختلف را به لرزه درآوردند تا بدشانسی آنها در طول مسابقات مشخص شود ولی باید گفت که این بار شانس با تراکتور یار بود که دست خالی تهران را ترک نکرد. ساکت الهامی، سرمربی تراکتور پس از این بازی گفت:«فولاد الان از نتیجه ما باخبر است و می‌داند چه نتیجه‌ای به نفع‌شان است. همین جا اعلام می‌کنم تا وقتی که تکلیف مسابقات مشخص نشود، از مالک باشگاه آقای زنوزی خواهش می‌کنم بازی‌ها را ادامه ندهیم.» این در حالی است که او چهارشنبه در مصاحبه‌ای درباره راستی آزمایی تست استقلالی‌ها گفته بود:«این نامش راستی‌آزمایی نیست بلکه زورآزمایی است. فدراسیون و سازمان لیگ این روزها از 30 باشگاه‌ تحت فشار هستند و هر کس که زورش بیشتر باشد، حرفش به کرسی می‌نشیند.» حالا با توجه به خواسته الهامی مبنی بر ادامه ندادن مسابقات به این نتیجه می‌توان رسید که این بار اوست که می‌خواهد زورآزمایی کند. در حالی که مثبت شدن تست فولادی‌ها به تأیید رسمی پزشکان و ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش رسیده و برای همین بازی‌های‌شان هم به تعویق افتاده و قرار است بازی‌های آینده و معوقه‌اش هم فشرده‌تر برگزار شود و برای همین باید همکاری بیشتری از سوی تیم‌ها برای ادامه لیگ نوزدهم وجود داشته باشد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7392/1/548280/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها