همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از مرداد اجرا می‌شود


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه باید از لحاظ ساختاری از بنگاه‌داری خارج شویم و به سمت شرکت‌داری حرکت کنیم، گفت: قصد ما فروش سهام و صرف آن برای امور جاری نیست، بلکه جایی که سهام بالا داریم باید بفروشیم و در جای دیگری سهام خوب بخریم که البته به معنی بنگاه‌داری نباشد. سهام متفرقه را می‌فروشیم و سهامی می‌خریم که بازده سودش بالاتر است. به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با بیان اینکه باید از لحاظ ساختاری از بنگاه‌داری خارج شویم تا بتوانیم به وظایف اصلی خود بدرستی عمل کنیم، گفت: باید به سمت شرکت‌داری حرکت کنیم و هرکسی مدیرعامل تأمین اجتماعی می‌شود نباید دغدغه کارخانه‌داری و بنگاه‌داری داشته باشد. این بنگاه‌داری ما را از وظایف اصلی بازمی‌دارد. وی افزود: هم الزام قانون برنامه ششم توسعه و تأکید رئیس جمهوری و وزیر رفاه است و هم عقل حکم می‌کند که این کار را انجام دهیم. قصد ما فروش سهام و صرف آن برای امور جاری نیست.
 مشکلی برای تأمین منابع نداریم
سالاری افزود: مجموع درآمد و هزینه ما در سال گذشته ۱۳۴ هزار میلیارد بوده که برای سال ۹۹ روی ۱۷۹ هزار میلیارد بسته شده است. هزینه کرد ماهانه سازمان تأمین اجتماعی سال گذشته ۹۶۰۰ میلیارد بوده که امسال به ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. امسال با احتساب متناسب سازی، ماهانه ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باید حقوق بپردازیم که درسال ۹۸ حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.
با اجرای همسان‌سازی حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان چقدر می‌شود؟
وی در پاسخ به اینکه با همسان‌سازی حداقل حقوق بازنشستگان چقدر خواهد شد؟ اظهار کرد: در قانون بودجه، رسیدن کف حقوق به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان راجع به بازنشستگان کشوری و لشکری است اما درباره تأمین اجتماعی الزام قانونی نیامده اما رافع مسئولیت ما نیست.وی ادامه داد: حداقل حقوق برای افراد دارای ۳۰ سال سابقه یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود که با متناسب‌سازی و افزایش ۲۶ درصدی سنواتی به دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌رسد. برای ۳۵ سال سابقه خدمتی‌ها به سه میلیون می‌رسد.وی در پاسخ به اینکه آیا همسان‌سازی شامل چهار ماه اول سال هم خواهد شد یا خیر؟ گفت: ابتدا قرار بود همسان‌سازی اول مهر اجرا شود، اما بنا به پیشنهاد نمایندگان کانون‌های بازنشستگان از اول مرداد اجرا و شامل همه بازنشستگان می‌شود و رقم آن به حقوق زمان بازنشستگی، حق بیمه پرداختی و سنوات خدمت بستگی دارد و الزاماً آن‌طور نیست که پایین‌ترین حقوق‌ها بالاترین میزان افزایش را شامل شوند.
به گفته سالاری از اول مرداد ماه حقوق‌ها با اعمال همسان‌سازی‌ها و درصد افزایش یافته پرداخت می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7392/1/548274/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها