خط خبر




‌فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده و اکران آنلاین طی مدت یک ماه در مجموع به چهار میلیارد و 108 میلیون تومان رسید. «شنای پروانه» ساخته محمد کارت با فروش یک میلیارد و 978 میلیون و 277 هزار تومان طی مدت 18 روز در صدر جدول فروش قرار گرفته و «خوب، بد، جلف: ارتش سری» ساخته پیمان قاسم خانی یک میلیارد و 949 میلیون و 157هزار تومان فروش داشته است.
‌‌ برای تأمین سلامت اعضای کتابخانه ملی ایران و پرسنل خدمت‌رسان به اعضا از پذیرش افراد بدون ماسک یا شیلد به محیط کتابخانه ملی ایران و تالارهای مطالعه خودداری می‌شود. به گفته مدیرکل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرآیند عضوپذیری کتابخانه ملی ایران به‌صورت حضوری از یک تیرماه آغاز شده است و تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا الزامات بهداشتی جدیدی را به‌صورت رسمی اعلام کند، ادامه خواهد داشت.
‌آمیتاب باچان اسطوره بازیگری سینمای هندوستان و فرزندش آبیشک باچان کرونا گرفتند. آمیتاب باچان بعد از انتشار این خبر در صفحه توئیتر خود نوشت: «تست کووید من مثبت بود، به بیمارستان منتقل شده ام، بیمارستان مقام‌ها را مطلع کرده، خانواده و کارمندان تست شده‌اند و منتظر نتایج هستیم.» هرچند پزشکان از وضعیت پایدار این بازیگر ۷۷ ساله گفته‌اند، اما سن بالای این بازیگر باعث شده تا بسیاری از علاقه‌مندان به وی نگران وضعیت بازیگر محبوبشان باشند.
‌دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر از احتمال برگزاری آنلاین این جشنواره خبر داد. حسین مسافر آستانه گفت: «این یکی از مواردی است که مشغول مطالعه آن هستیم. در هر صورت چاره‌ای نداریم جز استفاده از تکنولوژی. چه شرایط برای برگزاری جشنواره به شکل فیزیکی فراهم باشد و چه نباشد، باید از پتانسیل‌های فضای مجازی بهره ببریم. البته در گام اول ضروری است زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم.»
‌محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی گفت: «سامانه‌های فروش بلیت سینما فرصت
۶ ماهه دارند تا ۱۰ درصد سهم بازار را به دست بیاورند و در غیر این صورت از «سمفا» حذف می‌شوند.»
‌فیلم «جنگ ستارگان: امپراطوری ضربه می‌زند» 40 سال پس از ساختش دوباره در سینماهای امریکا اکران شد و در صدر جدول گیشه هفتگی فروش قرار گرفت. این فیلم به نویسندگی و تهیه کنندگی «جورج لوکاس» و به کارگردانی «اروین کرشنر» محصول سال ۱۹۸۰ میلادی، با احتساب فروش حاصل از اکران جدید خود تاکنون ۲۹۰.۴ میلیون دلار در امریکا فروخته است. شیوع ویروس کرونا و توقف تولیدات سینمایی و عدم بازگشایی سینماها با ظرفیت کامل این فرصت را فراهم کرده تا «جنگ ستارگان: امپراطوری ضربه می‌زند» ۲۳ سال پس از آخرین اکران بار دیگر بر پرده سینماهای امریکا به نمایش گذاشته شود.
‌نمایشگاهی درباره «جان وین» ستاره سینمای وسترن هالیوود که قرار بود در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برگزار شود با اعتراض دانشجویان به دیدگاه‌های نژادپرستانه این بازیگر برگزار نخواهد شد. «جان وین» در سال ۱۹۷۱ در مصاحبه‌ای به صراحت گفته بود: «من به برتری سفیدپوستان معتقدم و بابت این موضوع که این افراد چند نسل پیش برده بودند احساس گناه نمی‌کنم.»
‌حسن شریفی، یکی از پیشکسوتان سینما که سال‌ها در عکاسی، فیلمبرداری، تدارکات و تولید سینما فعالیت داشت درگذشت. حسن شریفی تجربه‌های ارزشمندی در تدارکات، تولید، عکاسی، فیلمبرداری و... در کنار اسامی مطرح سینما همچون ساموئل خاچیکیان، پرویز خطیبی، مجید محسنی، اسماعیل کوشان، مهدی میثاقیه، عباس شباویز و سیامک یاسمی داشت.
‌کتابی که از نظر داستانی مقدمه‌ای بر «گتسبی بزرگ» است در صدوبیست و پنجمین سال تولد اسکات فیتزجرالد منتشر می‌شود. انتشارات «نو اگزیت» اعلام کرده که این کتاب را که «نیک» نام دارد مایکل فاریس اسمیت نوشته و قرار است فوریه ۲۰۲۱ منتشر شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7392/19/548255/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها