تجمع تعطیل

گروه اجتماعی / دیروز رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد که برپایی تجمعات مانند عروسی، عزا و سمینارها در شرایط امروز غیرقابل قبول است. همچنین زالی فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا، خواستار لغو سمینارها و تجمعات بالای 10 نفر شد. البته این تصمیمات در حالی اعلام می‌شود که دیروز آمار مبتلایان و فوتی‌ها نسبت به روز قبل با افزایش روبه‌رو بود. به طوری که بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، 188 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

گروه اجتماعی / زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت، خواستار لغو سمینارها و تجمعات بالای 10 نفر شد. البته این تصمیمات در حالی اعلام می‌شود که دیروز آمار مبتلایان و فوتی‌ها نسبت به روز قبل با افزایش روبه‌رو بود. به طوری که بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، طی 24ساعت  188 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند. دراین خصوص برخی از مسئولان حوزه بهداشت معتقدند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همکاری و همراهی شهروندان بخصوص در استان‌هایی که در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند، می‌تواند آمار مبتلایان را کاهش داده و از شیوع گسترده و فراگیر کرونا در کشور جلوگیری کند.
بر همین اساس، روز گذشته فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران در نامه‌ای به استاندار تهران خواستار تعلیق هرگونه جشنواره و تجمعات بالای 10نفردرسطح استان شد.
به‌گزارش ایسنا، در نامه علیرضا زالی به محسنی پندپی - استاندار تهران- آمده است: «پیرو مذاکره حضوری، با توجه به شرایط جدی کووید19 دراستان تهران و لزوم اقدامات مداخله‌ای جامع‌تر، خواهشمند است دستور فرمایید تا اطلاع ثانوی برگزاری هرگونه همایش، جشنواره و فعالیت‌های نمایشگاهی و تجمعات بالای 10 نفر و برگزاری رسمی و غیررسمی مراسم عروسی و ترحیم در تهران تعلیق گردد.»
ورزش در تهران ممنوع شد
همه باشگاه‌های ورزشی شهر تهران به علت شیوع کرونا به مدت یک هفته تعطیل شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با توجه به دستور فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا و وضعیت کلانشهر تهران در خصوص شیوع ویروس کرونا، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، بخصوص ورزش‌های پربرخورد مثل کشتی، رزمی و موارد مشابه، استخر‌های سرپوشیده و همه باشگاه‌های بدنسازی از امروز به مدت یک هفته تعطیل شد. در صورت ادامه شیوع گسترده بیماری، این محدودیت ها تمدید خواهد شد..
ممنوعیت برپایی مراسم‌ عزا وعروسی درمساجد وتالارها
استاندار تهران نیز با اشاره به افزایش روند ابتلا به کرونا در استان تهران بر ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی در تالارها و مراسم عزا در مساجد تأکید کرد.  انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به افزایش تعداد مراجعین، بستری‌ها و بیماران بخش ویژه در استان تهران گفت: در حال حاضر 3100 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که 2200 نفر در بخش عادی و 680 نفر در بخش ویژه هستند.
وی با اشاره به تصمیمات مهمی که در استان تهران اتخاذ شده است، افزود: برگزاری هر گونه مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم عزا در مساجد ممنوع است. بر اساس بخشنامه ابلاغی به دستگاه‌های اداری باید از برگزاری هر گونه همایش، جشنواره و همایش پرهیز شود و نسبت به استفاده از ماسک برای کارمندان و مراجعین اقدام شود. استاندار تهران تأکید کرد: هر کارمند و ارباب رجوعی که از ماسک استفاده نکند حق ورود به اداره و دریافت خدمات را ندارد. علاوه بر این نظارت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
درخواست ضدکرونایی نظام پزشکی تهران از وزیر بهداشت
هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درنظر گرفتن تمهیداتی برای کاهش انتقال بیماری کووید ۱۹، درنظر گرفتن شرایط دورکاری و نظارت ویژه بر توزیع اقلام محافظتی و مراکز تجمع مردم را خواستار شد.
به‌گزارش ایسنا، در متن نامه هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ خطاب به دکتر سعید نمکی ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه وزارت بهداشت و جامعه پزشکی و پیراپزشکی در مبارزه با بیماری کووید۱۹، آمده است: «با عنایت به افزایش مناطق قرمز در کشور و اوج‌گیری مجدد این بیماری، تأکید بر راهبرد «اولویت حفظ سلامتی و جان مردم و پرسنل درمانی» کشور در تصمیم‌سازی و سیاستگذاری‌های کلان کشور بر سایر امور و صیانت از حقوق مردم و نیز جلوگیری از فرسودگی و آسیب کادر درمان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
لذا پیشنهادات ذیل جهت استحضار و طرح در جلسات تخصصی ستاد کرونا ایفاد می‌گردد:
۱- به‌منظور حفاظت از پرسنل و کارمندان در بخش‌های دولتی در شهرهایی که وضعیت قرمز اعلام شده است حداقل ۳۰درصد از پرسنل به‌صورت گردشی از طریق دورکاری انجام وظیفه نمایند.
۲- بازگشایی‌های غیر ضروری در حوزه‌های مختلف تعلیق شده و در حوزه پزشکی نیز اعمال جراحی غیر ضروری به بعد از پیک کرونا موکول گردد.
۳- در خصوص سهولت دسترسی آحاد مردم و جامعه پزشکی به ملزومات پیشگیری، اقدامات اداری- اجرایی لازم انجام گرفته و از تولید تا توزیع توسط نهادهای نظارتی رصد شود.
۴- نظارت و محدودیت‌های لازم بر اماکن عمومی مانند رستوران‌ها، اتوبوسرانی و مترو به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7391/1/548119/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها