هفته بیست و چهارم لیگ برتر امشب به پایان می‌رسد

استقلال باید بازی کند، فولاد نه





حامد جیرودی / هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر در حالی دیشب با برگزاری 2 مسابقه آغاز شد که تا پنجشنبه برگزاری کامل بازی‌ها به‌خاطر مثبت شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنان و اعضای استقلال و فولاد، در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما سازمان لیگ پنجشنبه ابتدا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، تمامی مسابقات این هفته برگزار خواهد شد اما در ادامه دوباره اعلام کرد باشگاه فولاد از یکشنبه 22 تیر (فردا) مجاز به انجام فعالیت‌های فوتبالی خود است تا به این ترتیب دیدار این تیم برابر نفت مسجدسلیمان در هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر لغو شود ولی مسابقه استقلال و تراکتور طبق اعلام برنامه قبلی امشب برگزار خواهد شد. دلیل این موضوع هم این بود که مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش اعلام کرد در تست‌گیری اولیه از اعضای استقلال و فولاد، ابتلای ۲۵ درصد از آنها به کووید۱۹تأیید شده بود ولی در تست‌گیری جدید آزمایش کرونای ۴ بازیکن استقلال دیگر مثبت نبوده و با توجه به کاهش مبتلایان به کرونا در استقلال، سازمان لیگ رسماً اعلام کرد که دیدار این تیم مقابل تراکتور برگزار خواهد شد. خلیلیان که با رادیو گفت‌و‌گو می‌کرد، در خصوص بازی استقلال مقابل پارس جنوبی که برگزار نشد همچنین توضیح داد: «نتیجه بازی‌ها را سازمان لیگ اعلام می‌کند. طبق اطلاعی که به ما دادند، ۲۵ درصد تست مثبتی که استقلال و فولاد هفته قبل داشتند، تأیید می‌شود و بازی‌شان به تعویق می‌افتد؛ مگر اینکه مسائلی مد نظر سازمان لیگ باشد که مربوط به ما نیست.»
در این شرایط، آبی پوشان که تمرینات‌شان تعطیل شده بود، از ساعت 19 پنجشنبه در مجموعه ورزشی انقلاب کار خود را از سرگرفتند. آن هم در حالی که محمد دانشگر، داریوش شجاعیان، مهدی قائدی، حسین پورحمیدی، سینا خادم پور، زکریا مرادی، فرشید باقری، مسعود ریگی، امیرحسین کارگر، آرش رضاوند، هرویه میلیچ و وریا غفوری در این تمرین غایب بودند. کاوه ستوده پزشک استقلال در خصوص مبتلایان به کرونا در این تیم به رسانه این باشگاه گفت: «در آخرین تست صورت گرفته، تعدادی از افرادی که پیشتر تست کرونایشان مثبت اعلام شده بود، تستشان منفی اعلام شد. یک نفر به افراد با تست کرونا مثبت اضافه شد که این موضوع به مدیرعامل و سرمربی تیم اعلام شده است.» البته اظهارنظر پزشک استقلال در شرایطی انجام شده که گفته می‌شود قائدی، رضاوند و پورحمیدی به بهبودی رسیده و تست کرونای‌شان منفی اعلام شده است. در این بین سیاوش یزدانی مجدداً آسیب دید تا بازی با تراکتور را از دست بدهد و دردسرهای فرهاد مجیدی برای انتخاب بازیکنان مورد نظرش بیشتر شود. البته استقلال در این بازی می‌تواند از علی کریمی و عارف غلامی که در بازی با فولاد اخراج شده بودند، استفاده کند و شیخ دیاباته هم مشکلی برای حضور در این بازی ندارد. در سمت مقابل تراکتور، شرایط بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. این تیم اگرچه چند بازیکن خود از جمله اشکان دژاگه را ندارد ولی در بازی قبل خود با دبل احسان حاج صفی، 2-0 نفت آبادان را برد و حالا می‌خواهد شکست بازی رفت 4-2 در تبریز را جبران کند. قضاوت این مسابقه را که ساعت 21 برگزار می شود، حسن اکرمی بر عهده دارد و محمدرضا منصوری و حسن انتظاری هم کمک‌های او هستند.
نامجومطلق: تصمیمات این روزهای فوتبال در تاریخ ثبت خواهد شد
مجید نامجومطلق، مربی استقلال در خصوص آخرین شرایط استقلال برای دیدار با تراکتور اظهار داشت: «با این شرایط و با توجه به اینکه بعد از بازی با سایپا تمرین نداشتیم، اصلاً نمی‌توانیم در مورد مسائل فنی حرف بزنیم. ما واقعاً با کمبود بازیکن مواجه هستیم. تیم بزرگ استقلال روز گذشته با 12 بازیکن تمرین کرد. این یک اتفاق نادر است و مطمئن هستیم تصمیماتی که این روزها برای فوتبال گرفته می‌شود، در تاریخ ثبت خواهد شد. بازیکنان می‌ترسند به ما نزدیک شوند!»
سپاهان به‌دنبال حفظ دومی
مسابقات این هفته در حالی با انجام 4 مسابقه دیگر ادامه پیدا می‌کند که شهر خودرو و سایپا، از ساعت۲۰:۳۰ در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به مصاف هم می‌روند. شهر خودرو که هفته گذشته گل‌گهر را در سیرجان 1-0 شکست داد تا با 2 برد متوالی یکی از شانس‌های کسب سهمیه آسیایی باشد، با یک شوک مواجه شد و مجتبی سرآسیایی چهارشنبه از سرمربیگری تیم کناره‌گیری کرد تا مشهدی‌ها با سرمربیگری موقت استفانو کوزین دستیار ایتالیایی سرآسیایی به مصاف سایپا بروند. این در حالی است که شاگردان ابراهیم صادقی که از استقلال و سپاهان مساوی گرفتند، حالا امیدوارند برابر شهر خودرو هم به موفقیت برسند و از منطقه خطر جدا شوند. سپاهان و پارس جنوبی هم در حالی از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برابر هم قرار می‌گیرند که شاگردان قلعه‌نویی هفته قبل با تساوی بدون گل مقابل سایپا، 2 امتیاز حساس دیگر را هم از دست دادند. در این شرایط، زردها تنها به پیروزی فکر می‌کنند تا حداقل رتبه دوم خود را حفظ کنند. این در حالی است که پارس جنوبی هم به‌دنبال بقاست و شاگردان هومن افاضلی پس از لغو دیدارشان برابر استقلال، به موفقیت و کسب امتیاز در این بازی فکر می‌کنند. از ساعت 21، صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر، میزبان نساجی است. شاگردان بهنام سراج که هفته قبل مقابل تراکتور شکست خوردند، حالا به‌دنبال جبران در این بازی خانگی هستند. در مقابل، یاران محمود فکری که فرصت بازی برابر فولاد را پیدا نکردند، می‌خواهند مانند بردی که در بازی خارج از خانه قبلی مقابل تراکتور کسب کردند، در این بازی خارج از خانه هم به برتری برسند تا به سیر صعودی خود ادامه دهند. در دیگر بازی ساعت 21، پیکان و گل گهر، در ورزشگاه شهدای شهر قدس به میدان می‌روند. شاگردان عبدالله ویسی در بازی قبلی خود 4-1 ذوب آهن را در اصفهان شکست دادند تا پیکان بعد از 12 هفته رنگ برد را ببیند. خودروسازان حالا باید مقابل گل گهری قرار بگیرند که 2 باخت متوالی داشته اما مجید جلالی سرمربی گل گهر، پیش از این هدایت پیکان را بر عهده داشته و بخوبی این تیم و بازیکنانش را می‌شناسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7390/1/548007/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها