کووید 19 علاوه بر تهدید سلامت و جان انسان ها، فوتبال ایران را با چالشی جدی مواجه کرده است

دعوای کرونایی




گروه ورزش / مسابقات لیگ برتر فوتبال در حالی به دومین هفته بازگشایی خود رسید که دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان در آستانه برگزاری بازی خود در هفته بیست و سوم با وضعیت عجیبی روبه‌رو شدند. فولادی‌ها اعلام کردند که 16 کرونایی دارند و استقلالی ها هم گفتند که جواب آزمایش 13-12 نفر از اعضای این تیم مثبت است. از سویی فولاد و استقلال که 4 تیر به مصاف هم رفته بودند، حالا وارد دعوایی شده‌اند که هر یک  طرف مقابل را مسئول کرونایی شدن اعضای خود می‌داند. علاوه بر این، سرنوشت دیدارهای پارس جنوبی جم- استقلال و نساجی – فولاد که قرار بود دیشب برگزار شود هم فعلاً نامشخص است و نتیجه آن به راستی‌آزمایی درخصوص تعداد افراد مبتلا به کرونا بستگی دارد.
تست آبی‌ها بعد از بازی با فولاد منفی بود
اتفاقات این دو تیم از بازی رودررو در خوزستان آغاز شد و استقلالی‌ها مدعی شدند که بعد از بازی با فولاد به کرونا مبتلا شدند در حالی که آبی‌ها پیش از بازی با سایپا در هفته بیست و دوم مسابقات تست کرونا داده بودند و با اعلام امین نوروزی (معاون پزشکی باشگاه استقلال)، جواب تست کرونای تمام اعضای مجموعه تیم استقلال منفی بود. این در حالی است که آبی‌ها مجدداً بر سر موضع خود هستند و سعید رمضانی، سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: «متأسفانه تستی که دیروز (شنبه) از بازیکنان‌مان گرفتیم، در تست اول 8 نفر مثبت شدند و بعد از آن مجدداً تست را به آزمایشگاه تحویل دادیم و در نهایت تا ساعت 18:30 تعداد 12-13 نفر مبتلا به کرونا داشتیم. قطع به یقین بعد از بازی با فولاد تست بازیکنان ما مثبت شده چون قبل از اینکه وارد مسابقات شویم، 4 بار تست گرفتیم از بازیکنان‌مان و جواب هر 4 آزمایش منفی بود.» در این بین سعید آذری، مدیرعامل فولاد، در اینستاگرامش نوشت: «تست کرونای آبی‌ها در 9 تیر منفی بوده در حالی که بازی مقابل فولاد در تاریخ 4 تیر برگزار شده است.» البته در این بین حسن بیت سعید، بازیکن تیم فولاد شنبه (14 تیر) با انتشار ویدئویی اعلام کرد 12 روز است که در قرنطینه به سر می‌برد و حالش خوب است. اما این جمله نکته‌ای عجیب در دل خود دارد. براساس گفته بیت سعید، در واقع او از دوم یا سوم تیر در قرنطینه است در حالی که او 4 تیر در بازی فولاد مقابل استقلال 90 دقیقه در زمین حاضر بود!
پارس جم: به فیفا شکایت می‌کنیم
اما موضوع استقلال به اینجا ختم نشد و آبی‌ها که روز شنبه باید به جم می‌رفتند، از این کار امتناع ورزیدند و در تهران ماندند تا بازی این تیم با پارس جنوبی جم لغو شود. این موضوع باعث واکنش تند جمی‌ها شد و آنها اطلاعیه‌ای منتشر کردند. در این اطلاعیه جمی‌ها اعلام داشتند: «تصمیم یکسویه باشگاه استقلال در عدم سفر به شهر جم و اعلام اینکه در دیدار مقابل پارس جنوبی حاضر نخواهد شد، نه تنها وجاهت فوتبال باشگاهی را زیر سؤال برده بلکه این بی‌اعتنایی و نگاه بالادستی داشتن به فوتبال ایران نه برای هواداران پارس جنوبی جم قابل هضم است و نه برای کارشناسان و جامعه فوتبال؛ باشگاه استقلال نشان داد نه تنها به ضوابط و پروتکل‌های مطروحه ازسوی سازمان لیگ اعتنایی ندارد بلکه آنها قصد دارند برای کل فوتبال تصمیم بگیرند. چنانچه سازمان لیگ برخلاف آیین‌نامه داخلی مسابقات ۴۸ ساعت قبل از بازی تعویق یا لغو بازی را اعلام نکند و ناظرین و داوران بازی درمحل مسابقه حاضر نباشند، این موضوع تخلف آشکار بوده و باشگاه پارس جنوبی ضمن تهیه مستندات درصورت عدم پیگیری ارکان قضایی فوتبال برای احقاق حق خود به مرجع رسیدگی فیفا مراجعه خواهد کرد.»
آبی‌ها در تهران، بازیکنان پارس‌جنوبی آماده بازی
این اطلاعیه نشان داد که پارسی‌ها قصد دارند وارد زمین شوند تا با وجود عدم حضور آبی‌ها، 3 بر صفر برنده این دیدار شوند. بازیکنان تیم فوتبال پارس جنوبی جم با وجود عدم حضور آبی‌ها، صبح دیروز همانند مسابقات پیش رو عرق‌گیری کردند. شاگردان هومن افاضلی، ساعت 11 (روز شنبه) تمرین صبحگاهی قبل از مسابقه را در محل اقامت تیم انجام دادند تا برای بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر مقابل استقلال آماده شوند. علاوه بر این، تیم نساجی هم قصد دارد به همراه داوران وارد زمین شود تا مسابقه نساجی و فولاد هم به دلیل عدم حضور تیم میهمان 3 بر صفر به سود نساجی خاتمه یابد.
پشت پرده لغو سفر آبی‌ها به جم
پیش از این مدیرعامل استقلال اعلام داشت که وضعیت جم قرمز است اما جمی‌ها مدعی شدند که چون احمد سعادتمند در جم اسکان نیافته، اعلام می‌کند که وضعیت این شهر قرمز است! این در حالی است که مسئولان پارس جنوبی مجتمع توریستی ورزشی پازارگاد در عسلویه را برای سعادتمند رزرو کرده بودند که این محل طی سه سال اخیر به دلیل داشتن امکانات مناسب از سوی باشگاه‌های لیگ برتری چون تراکتور، پرسپولیس و سپاهان مورد استفاده قرار گرفته است. در حقیقت جمی‌ها اعتقاد دارند که چون سعادتمند در جم اسکان نیافته، مانع از حضور تیمش در این شهر شده است.
واکنش پزشک بیمارستان مسیح دانشوری به تست استقلالی‌ها
استقلالی‌ها برای تست کرونا به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کرده بودند و سازمان لیگ تست کرونای این بیمارستان را قبول ندارد و اعتقاد دارد که باید مجدداً بازیکنان این تیم تست کرونا بدهند. اما دکتر علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری که تست‌های بازیکنان تیم استقلال توسط او و همکارانش انجام شده، در گفت‌وگویی مدعی شده که نتیجه تست‌های انجام شده بازیکنان استقلال قطعی است. او اعلام داشت: «آزمایشگاهی که بنده در آن هستم نیز یکی از آزمایشگاه‌های عمده و پیشرو در تشخیص بیماری کووید-19 است. روز 13 تیر من خودم به همراه یکی از همکارانم به مجموعه ورزشی انقلاب، محل تمرین تیم استقلال رفتیم و از 61 نفر از پرسنل و بازیکنان استقلال تست گرفتیم و تا ساعت 3 و نیم صبح من و همکارانم در آزمایشگاه بودیم که جواب اولیه را برای این تیم ارسال کنیم. به باشگاه اطلاع دادم تعداد موارد مثبت قطعی باشگاه استقلال تا ساعت 17 روز گذشته 12 نفر (یک نفر پزشک تیم و بقیه از بازیکنان) است و یک نفر هم مشکوک بود که امروز اعلام می‌کنیم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7386/1/547555/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها