اخبــــار




فدراسیون جهانی جودو گروگانگیری کرده است

سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که آیا المپیک برگزار می‌شود، گفت: «ارزیابی همه نهادهای رسمی این است که تا زمان المپیک واکسن کشف خواهد شد. نکته دیگر اینکه اگر شرایط دوباره برگردد و وضعیت مثل اسفند شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ ما هیچ جوابی نداریم اما اراده ژاپنی‌ها به برگزاری است. ژاپن رسماً اعلام کرده ما از مرحله بحران رد شده‌ایم.» او عنوان کرد: «بودجه فدراسیون‌ها ۳ دسته است؛ کمک مستقیم برای هزینه جاری به جز فوتبال. این عدد ۳۰ میلیارد است. در سال ۹۹ کمک ۳۰ میلیاردی غیرمستقیم برای اعزام‌ها، پاداش‌ها، بلیت، لباس و... خواهیم داشت. ۵ میلیارد هم بودجه ویژه برای المپیکی‌هاست. در سال ۹۹ در مجموع ۶۰ میلیارد کمک خواهیم کرد. فدراسیون کشتی توانسته از محل اسپانسر بخشی از بودجه خود را دریافت کند. سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۲ میلیارد تومان به کشتی کمک کرد. وزارت ورزش ۱۳ تا ۱۵ میلیارد و کمیته ۲.۵ میلیارد کمک کرده است.» وی درخصوص تعلیق فدراسیون جودو تصریح کرد: «مناقشه‌ای بین ما و فدراسیون جهانی شکل گرفت و رفتار فدراسیون جودو سیاسی و خارج از دایره اخلاقی بود. این فدراسیون به دنبال یک مأموریت سیاسی است. ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) قبل از انتخابات با فدراسیون جودو کشورمان مکاتبه کرد که نباید تغییرات در فدراسیون انجام شود، بلافاصله بعد از انتخابات نامه تعلیق را بدون هیچ مقدمه‌ای فرستاد. من جواب دادم این رفتار عجولانه است و باید گفت‌وگو کنیم. آنها حاضر به مذاکره عقلانی نشدند. ما به IOC شکایت کردیم. ۲۳ شهریور به CAS خواهیم رفت. از ایران ۳ نماینده خواهند رفت از آن سو هم ۳ ایرانی هستند. این نشان می‌دهد ویزر به هر چیزی متوسل شده است. ما پیام‌هایی داشتیم که ورزشکار علاقه‌مند بود برگردد. رفتار فدراسیون جهانی گروگانگیری است. ویزر هم شهود خود را معرفی کرده است. در صورت رسیدگی عادلانه جودو رفع تعلیق خواهد شد.»

درخواست حسن یزدانی: لطفاً کشتی را تعطیل نکنید

حسن یزدانی، نابغه جویباری کشتی ایران بعد از مشخص کردن تیم جدید خود در لیگ کشتی (ایران مال) از وزارت بهداشت درخواست کرد اجازه برگزاری مسابقات کشتی را بدهد. او در گفت‌وگو با ورزش سه اظهار داشت: «لیگ برتر تنها منبع درآمدی ورزشکاران بویژه کشتی‌گیران است. از مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا می‌خواهم که تدابیری بیندیشند تا این مسابقات در زمان مقرر برگزار شود و شور و هیجان به کشتی برگردد. کشتی گیران از همین لیگ می‌توانند درآمد کسب کنند و در صورت برگزار نشدن مسابقات وضعیت خوبی نخواهند داشت.»

سیدعلی: خیلی‌ها به دنبال آدرس خانه ما می‌گردند

سیدمهدی سیدعلی، داور بازی جنجالی استقلال و فولاد، صحبت‌های قابل تأملی داشته است. او درخصوص سؤالی مبنی بر اینکه آیا قضاوت عجیب و غریب داشته و باعث تحریک تماشاگران شده، اظهار داشت: «قضاوت عجیب و غریب نداشتم. طرفداران احساسی عمل می‌کنند و علاقه‌مند به این هستند که تیم‌شان نتیجه دلخواهشان را به دست بیاورد و قاعدتاً خیلی از تصمیمات داور به مذاق آنها خوش نمی‌آید و باعث کدورت می‌شود. در فضای مجازی تهدید می‌شویم. خیلی‌ها به دنبال آدرس خانه ما می‌گردند. با افتخار اهل شهرری هستم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7382/18/547052/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها