بررسی 3 بازی پایانی هفته بیست و دوم لیگ برتر

ناگهان فولاد مدعی شد



گروه ورزشی/ هفته بیستم و دوم لیگ برتر در حالی دوشنبه شب با برگزاری 3 دیدار به پایان رسید که تمام تیم‌ها برای یک بار و استقلال و فولاد دو بار بعد از تعطیلات کرونایی به میدان رفتند تا میزان آمادگی‌شان بعد از 4 ماه وقفه تاحدودی مشخص شود. در این شب، سپاهان 2-0 گل گهر را شکست داد تا 40 امتیازی شده و به رده دوم جدول بازگردد. امیر قلعه‌نویی با برتری در این مسابقه مجموع امتیازاتش در زمان مربیگری‌ را به عدد 949 رساند و تنها 51 امتیاز با رسیدن به امتیاز هزار در لیگ برتر فاصله دارد. از سویی این بازی، پایان رکورد 5 سال شکست ناپذیری مجیدجلالی مقابل سپاهان در اصفهان بود. آخرین بار او در شهریور 94 برابر سپاهان در اصفهان باخته بود. ضمن اینکه آقا معلم بعد از 8 سال هر دو بازی رفت و برگشت را به سپاهان واگذار کرد. جلالی آخرین بار در لیگ یازدهم و زمانی که هدایت فولاد را برعهده داشت، در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل زردپوشان اصفهانی شکست خورد.
نکونام طلسم ماشین‌سازی را شکست
فولاد در روزهای پساکرونایی، نام خود را به عنوان مدعی مطرح کرده است. شاگردان جواد نکونام در حالی در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز مقابل ماشین‌سازی قرار گرفتند که همانند بازی با استقلال، گل اول را از میهمان خود دریافت کردند ولی توانستند به بازی برگردند و 2-1 حریف را شکست دهند. سرخپوشان اهوازی با این برد، به پنجمین پیروزی پیاپی خود دست یافتند تا با 39 امتیاز   در رده سوم جدول قرار بگیرند. نکته قابل اشاره اینکه فولاد پیش از این در اهواز مقابل ماشین‌سازی به پیروزی نرسیده بود اما در لیگ جاری هر دو بازی رفت و برگشت را برد و به طلسم نبردن ماشین‌سازی در اهواز پایان داد.
استقلال؛ 7 بازی، یک برد
استقلال هم در روزی که تعداد زیادی از بازیکنان خود را در اختیار نداشت و فرهاد مجیدی را هم به دلیل اخراج در بازی قبل روی سکوهای آزادی می‌دید، برابر سایپا به تساوی دست یافت تا در دومین بازی خود بعد از شروع مجدد رقابت‌ها به پیروزی نرسد. آبی‌ها در 7 بازی اخیر خود (آسیا و لیگ برتر)، تنها در یک بازی به پیروزی رسیده‌اند و 3 شکست و 3 تساوی در کارنامه‌شان ثبت شده است. حالا کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا توسط استقلال رده پنجمی نیز در خطر است. در این مسابقه مسعود ریگی، ‌هافبک دفاعی کم حاشیه و جنگنده استقلال با ضربه‌ای زیبا، توپ را وارد دروازه حامد فلاح‌زاده کرد و آبی‌ها را به گل رساند. او که در غیاب علی کریمی، فرماندهی میانه میدان تیمش را برعهده داشت، روز خوبی را در مقابل کمربند میانی سایپا تجربه کرد و حتی در حمله‌های تیمش هم مشارکتی قابل توجه داشت تا نگاه بسیاری را به خود جلب کند. ریگی که هزار و 502 دقیقه بازی در 19 مسابقه برای استقلال در لیگ انجام داده، علاوه بر موفقیت در دوئل با بازیکنانی چون شاه‌علی‌دوست و بارانی، 2 قطع توپ داشت و 53 پاس صحیح برای همبازیانش ارسال کرد. او در روزی که بازیکنانی مانند شیخ دیاباته و امیرارسلان مطهری نبودند، اولین گلش با پیراهن استقلال را به ثمر رساند.‌هافبک شیرازی آبی‌ها با این گل، چهاردهمین گلزن فصل استقلال شد و حالا آبی‌ها با داشتن 14 گلزن مختلف از این حیث رکورددار لیگ نوزدهم شدند و جایگاه خود را به عنوان بهترین خط حمله لیگ با 41 گل زده تثبیت کردند. در این بازی، فرشید باقری به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازهم استقلال نتواند از برتری اقتصادی‌اش محافظت کند. اشتباه فرشید باقری، سومین گل به خودی بازیکنان استقلال در لیگ جاری محسوب می شود.به نوعی تاریخ برای استقلال تکرار شده؛ اتفاقی که به 12 سال قبل و لیگ هفتم باز می‌گردد. در لیگ مورد اشاره استقلالی‌ها در طول 34 بازی، 3 بار به اشتباه دروازه خودشان را گشودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7382/18/547051/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها