اخبــــار



کابل دریایی قطع شده در خلیج فارس به مدار بازگشت

نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: کابل دریایی قطع شده در خلیج‌فارس، تعمیر و به مدار بازگشت و مشکل بازی‌های آنلاین نیز برطرف شد.
به گزارش «ایران» سجاد بنابی در توئیتر نوشت: کابل دریایی قطع شده در خلیج‌فارس، تعمیر و به مدار بازگشت و مسیر ترانزیتی جنوب به شمال برقرار و کیفیت ارتباطات با همسایگان جنوبی که بر اثر قطع این فیبر نامناسب شده بود، مجدداً از کیفیت مناسب برخوردار شده است.
نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تأکید کرد: مشکل بازی‌های آنلاین نیز برطرف شد.

استفاده عملیاتی از هوش مصنوعی  با نسل پنجم تلفن همراه

«فناوری 5G سبب می‌شود تا علاوه بر افزایش سرعت و ارتقای کیفیت ارتباطات و خدمات، ارائه سرویس‌های نوین و دور از دسترس حال حاضر، ممکن شود که این کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و مناطق کم برخوردار را در پی دارد.»
به گزارش «ایران» ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان مطلب فوق گفت: این فناوری بازیگران متنوعی دارد که نیازهای آنها متفاوت است. ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات «tele Medicine و Smart Hospital»؛ نظیر جراحی از راه دور؛ کمک به بهره‌وری تولید در محیط‌های صنعتی با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی؛ مدیریت مصرف انرژی در حوزه‌های مختلف از جمله مصارف حوزه کشاورزی؛ شکل‌گیری شهر هوشمند با استفاده از قابلیت‌های توأم این فناوری و همزیستی آن با فناوری اینترنت اشیا؛ دسترسی کاربران به سرویس پخش محتوای باکیفیت بالا (4K) از طریق تلویزیون‌های تعاملی؛ از جمله مواردی است که می‌توان به‌عنوان دستاوردهای عملکرد و نقش‌آفرینی آنها اشاره کرد.
هاشمی بابیان اینکه در فناوری 5G باید بتوانیم به تعداد زیادی از سنسورها در یک فضای محدود سرویس ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: در بخش رادیویی این فناوری باید پوشش بیشتر و بهینه‌تری را داشته باشیم؛ بنابراین بعضاً احتمال دارد که با طراحی متفاوت تا یک‌ میلیون سنسور در مساحت یک کیلومترمربع قرار گیرند. طبیعی است که با افزایش طول موج فرکانس، میرایی سیگنال بیشتر و دامنه کارآیی آن کمتر خواهد بود؛ بنابراین طراحی از ماکروسل به میکروسل و در نهایت پیکروسل تبدیل می‌شود و سایت‌ها در فاصله نزدیک‌تری قرار می‌گیرند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه تصریح کرد: در راستای پیاده‌سازی پایلوت این فناوری، با اصناف و بخش خصوصی جلسات متعددی برگزار کردیم و از توان و کمک آنها برای تولید بخشی از تجهیزات بهره بردیم.
وی تأکید کرد: در طراحی تست سناریوهای لازم و پیاده‌سازی آن از مراکز دانشگاهی و آزمایشگاه‌های داخلی و حتی لابراتورهای معتبر دنیا کمک می‌گیریم. در اجرا نیز از همه ذی‌نفعان در این زمینه استفاده کرده‌ایم تا پیشرفت کار با بهره‌وری بیشتر صورت پذیرد.
هاشمی تصریح کرد: محل اجرای پایلوت 5G در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) است. کار جانمایی و حمل تجهیزات آغاز و نصب تجهیزات نیز در حال انجام است. در این مرکز، آموزش‌هایی نیز به افراد مختلف ارائه خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7382/17/547044/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها